Oferta lúdica: “Ludoteca Margarida Bedós”

El grup format per en Carlos Gómez, Ely Palomo, Carlos Pérez i Lidia Rodríguez va decidir fer una entrevista a la Ludoteca Margarida Bedós (centre obert). Aquí ens deixen tota la informació que han obtingut.

(Imatge estreta de la web: Associació per a l’educació de l’infant en el joc: Ludoteca Margarida Bedós | Fedaia )

• Horari del centre o de les activitats: L’horari habitual del centre és de 15:00 a 20:30, tot i a que pot variar.
  • Dades del centre:

ludomb2@hotmial.com

www.lubomb2.org

• Ubicació: Plaça Les termes nº 23, Sabadell
  • Quins són els destinataris?

Infants de 3 a 11 anys, encara que en algunes activitats inclouen o van destinades a famílies.

La historia del centre:

El centre obert Ludoteca Margarida Bedós va ser creat l’any 1980. El centre es vincula amb l’associació de veïns i veïnes de Les Termes, amb un únic objectiu: oferir un espai d’oci a tots els nens i nenes del barri.

El nom del centre el rep gràcies a una de les cofundadores que va implementar el model de ludoteca.

No va ser fins al 1993 que es va formar com a una associació sense afany de lucre. Al cap d’uns anys es van anar incorporant diferents seccions: centre obert de tarda, espai jove (2003) i espai pre-jove (2011).

• Quines activitats es fan?
  1. Oferta de serveis en el temps lliurea través del joc
  2. Ludoteca de dilluns a dijous, tallers, xerrades i assessorament pedagògic.
  3. Espai de psicomotricitat
  4. Programa visites escolars
  5. Casal d’estiu (Juliol), disposen d’un servei de “jocs gegants” per a festes infantils.
  6. Festes d’aniversari
  7. Centre de tarda per infants en conveni amb salut, consum i serveis socials de l’Ajuntament de Sabadell
  8. Ludojove (12 a 16 anys) a la plaça castelao 1, amb suport d’estudi. Ludoteca d’estiu espainternet i activitats extraordinàries.
  • Tipus de servei:

És un servei públic ja que està subvencionat per l’Ajuntament de Sabadell,  Fundació La caixa, i serveis socials. Actualment es una entitat sense ànim de lucre, tot i que, en els seus inicis no ho era.

• Com s’organitzen?

L’entitat s’organitza de forma piramidal i està dividida en 4 grups diferenciats: junta directiva, coordinadors, responsables de secció i educadors/es. Cadascun d’aquest grups ha de desenvolupar unes funcions determinades i han de tenir responsabilitats específiques.

1. JUNTA DIRECTIVA: S’encarrega de vetllar per la cura i el control de l’entitat i les seves seccions. També marca les línies estratègiques de treball.
  2. COORDINADOR/A: S’encarrega de la gestió econòmica, de recursos humans, relacions externes i representa l’entitat. També planifica el Programa Educatiu del Centre, supervisa el treball i vetlla per la cura i el control de l’entitat.
  3. RESPONSABLE DE SECCIÓ: S’encarrega de supervisar els projectes i programes, a més de la seva execució, planifica activitats dinàmiques i vetlla per la cura i el control de l’espai. Algunes de les altres funcions assignades són: l’acollida i atenció dels infants, adolescents, joves i famílies, resolució de consultes d’informació i assessorament i coordina els educadors/es amb Serveis Socials.
  4. EDUCADORS/ES: S’encarreguen d’executar el programa d’activitats de l’espai.
  • De quins recursos disposa el centre?

El centre dispossa de diferents espais, on destaquem:

• la caseta
  • zona de racons (perruqueria, metges, disfresses…)
  • sala psicomotricitat
  • zona de construccions
  • espai de joves (12- 16 anys)
  • menjador
  • labavos
  • entre d’altres.

(Imatges estretes de la web: Ludoteca | Escola Virolet (xtec.cat))

• I pels nens i nenes amb NEE/NESE o DF?

El centre fa activitats les quals si n’hi ha algun nen o nena amb NEE/NESE se li adapta a les seves necessitats i en relació amb l’accessibilitat, per a nens amb alguna DF, hi ha una rampa per a nens que vagin en cadira de rodes.

• I els seus valors?

Els valors que promouen  són principalment la igualtat entre totes les persones, la companyonia, la participació i la llibertat.

• Quines són les normes de seguretat del centre?

Les normes de seguretat del centre actualment es centren en el coronavirus. Les normes, ara, en plena pandèmia, es basen en un aforament més limitat i els grups de nens i nenes és divideixen i són sempre els mateixos. Això vol dir que d’una a una altra hora estàn els mateixos nens i nenes que conformen un grup bombolla.

Esperem que aquesta petita entrevista i recerca d’informació us faciliti a tots i a totes.

Webgrafia/bibliografia:

Ludoteca | Escola Virolet (xtec.cat)