ENTITAT LÚDICA: BIBLIOTECA LA SERRA

ENTREVISTA OFERTA LÚDICA A LA PETITA INFÀNCIA.

PRESENTACIÓ

Hola a tothom! Som la Paula Risco i la Irene Rubio, estem cursant el cicle superior d’Educació infantil al Ribot i Serra.

Hem escollit d’entitat lúdica la Biblioteca La Serra i en aquest article trobareu l’informació que ens han donat.

INTRODUCCIÓ

Dilluns 18 vam fer una entrevista a la Biblioteca La Serra, vam fer una visita guiada per tota la biblioteca acompanyades de la Eva Jiménez i li vam fer un seguit de preguntes.

El nostre interés d’aquesta visita era preguntar per l’oferta lúdica a la petita infància, en les activitats que els ofereixen a ells i a la seva família, veure una mica la biblioteca i els seus espais i parlar una mica amb elles i aclarir alguns dubtes.

A continuació explicarem una mica la nostra entrevista a la Biblioteca La Serra, les seves dades i l’historia, la informació que hem obtingut a la entrevista i per finalitzar una conclusió.

Dades del centre.

Biblioteca La Serra,

Pl. de Cristóbal Ramos, 1 08202 Sabadell

Horari:

• Dilluns, dimarts, dijous i divendres de 15.30h a 20.30h
  • Dimecres de 9.30h a 13.30h
  • Dissabtes tancat

Història

La Biblioteca de la Serra és una de les biblioteques municipals de Sabadell. La gestiona l’Ajuntament de Sabadell en conveni amb la Diputació de Barcelona i forma part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la província de Barcelona i del Sistema de Lectura Pública de Catalunya.

És un equipament del Districte 7 de Sabadell que dona servei als barris de Torre-romeu, Can Roqueta, el Poblenou i el Raval d’Amàlia. Inaugurada el 8 d’abril de 2006, té una superfície total construïda de 537 m2 i disposa de 86 punts de lectura i treball. L’espai està distribuït en una única planta, amb àrees infantil i petits lectors, general, música i cinema, i premsa i revistes. A més, acull l’auditori Lluís Elias i Bracons, amb un aforament per a 40 persones, on es duen a terme activitats diverses: exposicions, xerrades, animacions lectores, etc.

ENTREVISTA:

Activitats.

• Hora del conte
  • Petits, petits
  • Animacions lectores infantils
  • Bibliolabs (infantils, joves i adults)
  • Bebeteca

Aquestes activitats estan adreçades als infants, es fan una vegada o dos al mes, però amb la situació que hi ha ara, es fan per on-line i adreçades a tot Sabadell, només has d’inscriure’t.

Recursos

Activitats lliures i inclusives, disposen de Wifi lliure, ordinadors amb internet per treballar, televisió per veure pel·lícules que ofereix el centre i amb aules polivalents per a qualsevol públic.

Valors que promou el centre:

• Valors de lectura.
  • Educació i cultura.
  • Comunitat.
  • Accés gratuït a tots els serveis.
  • Igualtat.

Espais:

Hi ha 3 espais diferents:

• Espai Infantil.
  • Espai d’estudi.
  • Espai de lectura.

Destinataris.

Hi ha activitats lúdiques per bebes, infants, joves i adults, es una entitat pública i dirigida per tothom.

Organigrama del centre.

Nom Servei
Montserrat Alonso Direcció
Eva Jiménez Àrea General i Infantil
Paquita Martín Consergeria
Juan Fco. Sànchez Àrea General

Especialitzacions.

• Arts de l’agulla. Ofereix un fons documental que inclou diverses temàtiques: història de la moda, disseny, moda i empresa, costura i patronatge, artesanies i manualitats tèxtils, així com una selecció de novel·la i cinema relacionada amb la moda i la costura; també incorpora una part de fons infantil de la mateixa temàtica. A més, la biblioteca conté un fons cinematogràfic de cinema familiar i conserva els documents que fan referència al municipi de Sabadell (col·lecció local).
    • Cinema familiar.

Infants amb risc social.

Ens trobem en un barri pobre de les afores de Sabadell,  bastants ciutadans i ciutadanes acudeixen a aquest servei públic que dona la biblioteca, ja sigui per fer activitats, préstecs, ús dels ordinadors, etc.

Adaptacions i accessibilitat infants amb discapacitat física o mental:

La Biblioteca La Serra, no disposa d’espais específicament fets per infants amb NEE, sinó que les seves instal·lacions són aptes per a qualsevol infant, ja que treballen molt la inclusió, de totes maneres disposen de llibres especials amb una lletres més grans i els ordinadors tenen programes per adaptar segons la necessitat i abans del Covid-19, hi havien tallers per infants amb DF.

CONCLUSIÓ:

Hem trobat que aquesta Biblioteca manca d’activitats pels infants, sabem que ara mateix no es poden fer totes, però les que ja tenen programades abans de la Covid no tenen res a veure amb totes les activitats que es fan en les altres biblioteques del Municipi, encara així és una Biblioteca que dins dels seus recursos es troba ben equipada tant dels professionals com del material necessari.

Convidem que doneu una ullada a l’enllaç de sota, és la pàgina oficial de les activitats infantils.

Aquí deixem unes quantes imatges de la Biblioteca La Serra, esperem que us hagi agradat.