MAV i NEE

mav.jpg

El paper de les noves tecnologies i dels MAV (mitjans audiovisuals) en els darrers anys ha estat molt significatiu i ha representat una transformació de la societat a molt nivells. També ha ajudat, en molts casos, a una més gran integració de les persones amb alguna discapacitat (pel-lícules subtitulades, plafons comunicatius, ordinadors adaptats, impressores Braille, conmutadors, sintetitzadors de veu…).

La integració d’aquests mitjans a l’escola també ha obert una porta a noves  possibilitats de treball, formes diferents i més engrescadores. Els Mitjans Audiovisuals són un recurs molt interessant i motivador per treballar amb els alumnes, sobretot pels que presenten més dificultats. Les TIC  (tecnologies de la informació i la comunicació) i els MAV són elements que permeten ampliar el context comunicatiu, les habilitats i accedir al currículum d’una forma diferent.

Quan introduim recursos audiovisuals (aquí al bloc en trobareu alguns exemples), el treball es converteix en molt més motivador, intercurricular i acosta als alumnes a uns mitjans que ja formen part de la seva vida quotidiana i que han de conèixer i saber utilitzar. També hem de tenir en compte que en el decret 143/2007 del 26 de juny, el nou currículum fa esment especialment a la competència comunicativa, lingüística i audiovisual així com al tractament de la informació i la competència digital com a eixos transversals que caldrà introduir en el treball diari a l’escola.

Després d’uns quants anys utilitzant aquest recurs, aquí podeu veure, una mica més estructurat, les finalitats bàsiques d’aquesta proposta i el perquè pot ser una bona eina de treball.

[slideshare id=949730&doc=mavnee-1232824922476801-1&w=425]

També podeu trobar informació i propostes sobre els audiovisuals i els alumnes amb NEE en la documentació que es va presentar  en un SAIP el maig del 2005. És un document interessant i que val la pena de fer-hi una ullada. Podeu clicar aquí

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *