C.A.D.

La CAD és la Comissió d’Atenció a la Diversitat de l’escola que té la tasca de planificar i fer el seguiment de les actuacions que es porten a terme per atendre la diversitat  de necessitats educatives de l’alumnat.

En formen part la direcció del centre, la psicopedagoga de l’EAP, les mestres d’EE, els coordinadors de cicle, la coordinadora LIC  i la treballadora social de l’EAP.

Setmanalment la CAD es reuneix per tal de determinar les actuacions que cal dur a terme amb aquells alumnes que necessiten de la intervenció i ajuda dels diferents professionals. Des de la CAD es fa un seguiment de les atencions que donem als alumnes amb NEE i es planifiquen les actuacions i/o derivacions a altres serveis específics.

Des de la CAD podem organitzar i coordinar  les intervencions, planificar les actuacions i gestionar els recursos per tal de poder atendre millor la diversitat i necessitats dels alumnes. L’atenció a les necessitats educatives de tot l’alumnat és molt més efectiva quan pot plantejar-se des d’una perspectiva global de centre i de l’entorn, per això la CAD ens permet planificar el treball des d’aquesta vessant més global. 

6 thoughts on “C.A.D.

  1. Sandra

    M’ agradaria saber quina és la ultima normativa que regula l’educació especial, concretament les ACIS i els Plans Individualitzats

  2. eguille2 Post author

    Hola Sandra,

    la normativa principal que regeix l’Educació Especial és el decret 299/97 de 25 de novembre sobre l’atenció a l’alumnat amb Nee. El pots consultar a l’apartat normativa d’aquest bloc o bé a la següent adreça

    http://www.xtec.cat/eap/normativa/index.htm

    Es un decret molt interessant on hi ha totes les directrius sobre EE que s’han d’aplicar a Catalunya i que val la pena llegir-lo a fons.
    En aquest decret, però, no hi ha res referent a les ACI i menys encara als PI. De fet la normativa que regula les modificacions del currículum per alumnes amb NEE és l’ordre del 25 d’agost del 1994 (també la pots consultar a l’apartat normativa). Aquesta ordre però només es refereix a aquelles modificacions que suposen alterar considerablement elements prescriptius del currículum i que per tant s’han d’autoritzar des del Departament d’Educació.

    Pel que fa a les ACI ( ara PI)… al decret 75/1992 article 9.1 es preveuen ja les adaptacions curriculars per facilitar la integració de l’alumnat amb NEE però no s’ha desplegat cap document legislatiu sobre això (que jo sàpiga). El tema dels PI tampoc no està legislat, només van aparèixer com a indicacions a les instruccions d’inici de curs d’aquest any, i això no és cap llei ni document amb base jurídica. Per tant, aquests dos documents (ACI ara Plans individualitzats), tot i que són importants i es fan servir molt amb els alumnes amb Nee, es fan una mica com es poden i en trobaràs mil models diferents segons els centres, EAPS, mestres…

    Espero haver-t’ho aclarit una mica.

    Eva

  3. Victòria

    Hola!

    Quina és la manera més ràpida i efectiva de programar, tenint en compte les competències bàsiques, amb la gran diversitat d’alumnes que tractem?

    gràcies

  4. eguille2 Post author

    Programar és tot un món, cada mestre/a programa a la seva manera, com li resulta més pràctic i segons el grup d’alumnes que té.
    No és el mateix programar per un grup classe on has de tenir en compte des dels objectius i continguts propis de l’àrea, més les competències bàsiques i les necessitats dels diferents alumnes, que programar des de l’aula d’E.E. per un sol alumne (fer un PI o pla específic) o per un petit grup d’alumnes amb unes necessitats semblants.
    Hi ha molts models diferents de programacions, jo crec que cadascú ha de trobar la que li resulta més pràctica a ell mateix i a les característiques del grup que ha d’atendre.
    Com a criteri personal però, no crec en graelles plenes de creuetes, sinò en quelcom clar, pràctic i entenedor pel mestre i per qui ho hagi de consultar.

    Eva

    En aquest bloc hi ha models i orientacions per programar

    http://programacionspri.blogspot.com/

  5. Núria

    Hola eguille2,

    M’agradaria saber quina és la normativa que regeix el centre d’educació especial; i quina diu les funcions del mestre d’educació especial. Gràcies!

    Núria

  6. eguille2 Post author

    Hola Núria,

    en les instruccions per l’organització de cada curs escolar que apareixen publicades pel Departament cada inici de curs (normalment cap a l’estiu), es fa sempre referència al funcionament de qualsevol tipus de centre educatiu de titularitat pública, entre ells els d’EE. També hi ha els apartats on es recorden quines són les funcions específiques del personal docent, lògicament també dels mestres d’EE. Et deixo els enllaços dels apartats concret que tu demanaves, espero que et sigui útil.

    Eva

    http://educacio.gencat.cat/documents/IPCNormativa/DOIGC/ORG_Personal_docent.pdf

    http://educacio.gencat.cat/documents/IPCNormativa/DOIGC/CUR_Especial.pdf

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *