En aquesta pàgina hi podeu trobar alguns dels principals documents, legislacions i normatives sobre l’Educació Especial
– DECRET 299/97 de 25 de novembre: en aquest decret es recullen les directrius bàsiques que afecten diferents aspectes en l’atenció de l’alumnat amb NEE. Es fa referència tant al procés de detecció d’aquestes necessitats com a les diferents formes d’escolarització dels alumnes.
http://educacio.gencat.net/extranet/dogc/decret_299_1997.html
– INSTRUCCIONS CURS 08-09 / 09-10 PER L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: en les instruccions d’inici de curs es fa referència a com atendre la diversitat als centres. En aquest aparatat de la normativa hi ha les directrius i novetats per al present curs escolar.
Instruccions inici de curs. Atenció a la diversitat
Instruccions inci de curs 09-10. Atenció a la diversitat
– ORDRE DEL 25 D’AGOST DEL 94: en aquesta ordre es fa refència al procediment per a les modificacions del currículum de primària.
Aquesta ordre ha quedat derogada a partir de les Ordres d’Avaluació Edu/296/2008 de 13 de juny on s’introdueixen els P.I (plans individualitzats) que substitueixen a les ACI. Ho podeu consultar a l’enllanç.
http://www.gencat.cat/diari/5155/08165082.htm
– INFORME WARNOCK: a l’any 1978 el departament d’educació i ciència britànic va encarregar al “Comitè d’investigació sobre l’educació dels nens i joves deficients”, analitzar la situació de la EE a Anglaterra. D’aquí va sorgir l’anomenat Informe Warnock, un document que ha esdevingut un referent en el món de l’EE, ja que apareix el concepte de NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS.
Aquest constata el fet que tots els alumnes per accedir als fins generals de l’educació, reflectits en el currículum escolar proposat pels diferents cicles i etapes del sistema educatiu, necessiten determinades ajudes, i alguns necessiten altres ajudes complementaries no tan comuns. Així el terme N.E.E. es necessàriament relatiu ja que inclou situacions personals molt diverses, algunes transitòries i d’altres de permanents que poden requerir actuacions i serveis específics.
A partir d’aquest marc conceptual, l’Educació Especial deixa d’entendre’s com a l’educació d’un tipus de persones i deixa de centrar-se en els dèficits d’aquestes. S’entén com el conjunt de recursos educatius posats a disposició dels alumnes que en alguns casos podran necessitar-los de manera temporal i en altres de manera continuada o permanent.
Podeu veure un anàlisi del l’informe Warnock en el següent document:
– PLA DIRECTOR DE L’EDUCACIÓ ESPECIAL: a l’any 2003 el Departament d’Ensenyament va realitzar un document anomenat Pla director de l’Educació Especial a Catalunya. La projecció legislativa d’aquest document no va prosperar i se’n va fer poca difusió. Hi ha però alguns aspectes que cal considerar.
Bon dia, la meva pregunta és referent a normativa, però no la trobo recollida enlloc. Recentment l’EAP de l’ANOIA ens ha passat una enquesta on se’ns fa avaluar entre altres coses “la carta de serveis” que guia la nostra intervenció pedagògica a l’escola pel que fa als alumnes amb NEE. Agú em podria explicar que´és la carta de serveis i on puc trobar informació sobre desenvolupament, normativa, etc. A nosaltres se’ns fa impossible valorar un document del qual no tenim coneixement.
Salutacions,
Rosa Fitó. (CEIP ALTA SEGARRA,CALAF)
A mi també m’agradaria saber k és això de la carta de serveis.Cada curs em donen menys hores de dedicació als nens d’educació especial per poder fer la sisena hora i k puguin lliurar els mestres. Realment em sento agobiada