Daily Archives: 20 juliol 2009

Camí de l’escola inclusiva.

Una vegada més el Departament d’Educació ens ha sorprès al mig de les vacances d’estiu amb una notícia important, que aquesta vegada afecta directament els alumnes i mestres d’Educació Especial, i de retruc tots els centres educatius. Es més, per la importància del que es planteja, afectarà de fet, a tota la comunitat educativa i social.

Es tracta de fer camí cap a l’escola inclusiva, cap a l’escola de tots. Sembla que la intenció és que d’aquí a 5 anys l’alumnat amb discapacitat escolaritzat a l’escola ordinària sigui del 70% (actualment és de poc més del 50%), es tracta del pla d’acció “aprendre junts per viure junts”

http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Documents/ARXIUS/Aprendre_junts.pdf

Tan de bo que aquesta vegada el plantejament sigui ferm i disposem dels recursos necessaris per portar-ho a terme. No fa gaires anys que  vam veure com la integració feia aigües quan els alumnes arribaven a secundària i s’omplien les escoles d’E.E. de nois i noies que havien estat sempre escolaritzats en entorns ordinaris. Amb les USEE s’està aconseguint de molts d’aquests alumnes, avui, restin als instituts malgrat les seves dificultats d’aprenentatge , autonomia, i habilitats…importants. Esperem que el desplegament de la LEC pel que fa a la inclusió de l’alumnat amb NEE es faci amb garanties i no es quedi només en intencions.