Daily Archives: 6 març 2015

Els Serveis Territorials d’Ensenyament al Baix Llobregat, juntament amb el teixit associatiu i empresarial de la comarca i amb la col·laboració del Consell Comarcal, la UPC, la Fundació Orienta, el Consell Esportiu del Baix Llobregat, el Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat, InnoBaix i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, com a capital de la comarca, volen impulsar el reconeixement dels treballs que duen a terme els alumnes de l’educació secundària postobligatòria.

Amb la intenció d’aglutinar i potenciar algunes de les iniciatives que són d’àmbit més comarcal, treballem en una proposta que reculli el que s’està fent i incorpori noves accions/idees complementàries a les ja existents. Es proposa avançar en l’objectiu d’oferir reconeixement als alumnes, docents i centres protagonistes dels projectes de recerca del batxillerat. La intenció és poder establir contactes d’enriquiment mutu a partir d’un espai compartit on els protagonistes siguin els treball de recerca i l’excel·lència educativa vinculada al teixit social i empresarial de la comarca.

La proposta abasta dos àmbits; un de caire més local i un altre d’àmbit més comarcal. Cada un d’ells mantindrà dinàmiques i particularitats compatibles i complementàries pel que fa a objectius, entitats i persones implicades.

Podeu presentar els treballs al Centre de Recursos Pedagògics fins al 8 d’abril.

L’acte de reconeixement dels guanyadors es realitzarà el 17 de juny,a les 16 hores, a la Sala Ibèria de Sant Feliu de Llobregat.

(+ Informació)

Diccionari de llengües del món

El Diccionari de llengües del món és una obra que recull  informació sobre 1.264 llengües diferents, publicada pel TERMCAT i elaborada amb la col·laboració de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, el Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades de la Universitat de Barcelona i el CIEMEN.

Cada entrada s’encapçala amb la denominació o les denominacions catalanes de cadascuna de les llengües, i també inclou els noms de cada llengua en 18 llengües diferents: àrab, gal·lès, alemany, anglès, espanyol, basc, francès, gallec, guaraní, italià, japonès, neerlandès, occità, portuguès, rus, suahili, amazic i xinès. A més a més, s’ofereix el nom de la llengua escrit en la llengua mateixa de què es tracti. Complementàriament, l’obra aplega informació sobre la filiació lingüística de cada llengua, el lloc on es parla, la seva situació sociolingüística, vitalitat, alguns aspectes històrics, etc.

L’obra forma part de la col·lecció de Diccionaris en Línia, que ofereix més de 80 repertoris terminològics especialitzats.

Una molt bona eina per treballar el coneixementy de les llengües!