Daily Archives: 23 març 2015

Dones científiques guanyadores del Premi Nobel a l’Institut Sant Just Desvern

El proper dijous 26 de març de 2015, a les 13 h, en el marc de les activitats coeducatives del “Mes de la dona” entorn del 8 de març “Dia internacional de les dones”, Núria Solsona i Pairó realitzarà la conferència “Dones científiques guanyadores del Premi Nobel”, a linsitut Sant Just Desvern adreçada a tot l’alumnat de 1r de Batxillerat.
Després de la conferència, tindrà lloc una taula rodona i un col·loqui amb participacíó activa de l’alumnat, que parlarà de dones informàtiques i la seva aportació a la tecnologia.

Prèviament, s’enregistrarà una entrevista que emetrà el taller de ràdio del centre en connexió directa amb Ràdio Desvern l‘endemà divendres 27 de març, a la secció anomenada “El racó de les dones”.
Per començar escolteu un tast aquí del programa “Justa la Fusta” emès el passat divendres 6 de març per alumnat de 1r, 2n , 4t d’ESO i 2n de Batxillerat, en motiu del dia de la Dona.

VIII Jornada: El còmic una eina pedagògica

El proper 16 d’abril, dins del 33è Saló Internacional del Còmic de Barcelonatindrà lloc la “VIII Jornada: El còmic una eina pedagògica”, adreçada al professorat d’ensenyament primari i secundari.

Inscripcions  fins al 7 d’abril

(+ Informació)

Let’s clean up Europe

Els dies 8, 9 i 10 de maig se celebra a tot Europa aquest gran esdeveniment que porta per lema Let’s Clean up EuropeAquesta campanya consisteix en la realització d’accions de neteja en espais naturals del nostre entorn per part dels ciutadans.

Una operació de neteja dóna resposta a problemes ambientals originats per abocaments incontrolats en espais naturals (boscos, rius, platges, rieres…), per tal d’evitar possibles contaminacions i restaurar-ne l’habitat i el paisatge. Més enllà d’aquest fet, l’acció també té un alt potencial de sensibilització per la ciutadania, en ser una bona oportunitat per visualitzar de forma directa l’efecte dels comportaments incívics.

Poden participar les administracions públiques, empreses, associacions, escoles, o universitats que així ho desitgin, organitzant una operació de neteja. I els ciutadans, a través de la seva participació directa en aquestes activitats.

Els organitzadors rebran un kit de material logístic (bosses de ràfia reutilitzable, guants protectors i armilles).

Les inscripcions s’obren dimarts 10 de març fins al dia 15 d’abril, el material disponible es lliurarà per ordre d’inscripció d’activitat i fins a exhaurir les existències.

Us animem doncs a organitzar una operació de neteja en un espai natural proper!

•Formulari d’inscripció: http://sdr.arc.cat/prevencio/GetLoginPrevencio.do

•Informació i material addicional: www.arc.cat/letscleanupeurope

• Vídeo promocional i retrospectiu de l’edició 2014

• Hashtag de la campanya #cleanupEurope i #letscleanupCAT