Publicitat

Què és la publicitat?

La publicitat és una estratègia de comunicació massiva per tal d’informar, persuadir o convèncer d’alguna cosa al públic receptor. De fet, literalment vol dir fer pública una cosa, és a dir donar-la a conèixer al públic. Com tot acte de comunicació el que fa és transmetre un missatge, fer-lo comú entre un emissor i un, o molts, receptors.

La publicitat no sempre ven productes o objectes, també ven idees i és un potent comunicador de valors i comportaments que a vegades es transmeten de manera subliminar.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2l4hGvSIZSA&feature=related[/youtube]

Per què serveixen els anuncis?

Les funcions de la publicitat són diverses i les podem reunir en les següents.

1.Funció informativa
L’anunci conté un missatge que ha d’arribar de forma clara i contundent al públic. De tota manera ja sabem que la publicitat dóna una imatge i una infomació idealitzada, i per tant irreal, del producte.

2. Funció econòmica
La publicitat activa el consum i per tant agilitza el mercat. La majoria de campanyes publicitàries es fan perquè tinguem la necessitat d’adquirir un producte. En la nostra societat capitalista les indústries tenen una elevada capacitat de producció que les obliga forçar les vendes per tal d’obtenir beneficis econòmics. El consum massiu fa que hi pugui haver força empreses, d’aquesta manera la gent té feina i més diners que ha de gastar d’alguna manera, així pot consumir més, adquirir productes nous i variats, i llençar productes que encara serveixen. Les empreses també paguen impostos que milloren els serveis als ciutadans. Per tant la publicitat en augmentar el consum millora la nostra qualitat de vida.

3. Funció financera
Gràcies a la publicitat es poden finançar molts mitjans de comunicació (televisió, revistes, diaris…) i també activitats culturals i esportives.

4. Funció evasiva
La publicitat ens atrau i ens mostra un món diferent, feliç i perfecte on tothom és guapo i tot és possible.

5. Funció unificadora
La publicitat fa que tothom acabi tenine les mateixes idees i els mateixos gustos. Per això s’ha convertit en un gran mecanisme de poder i control de les masses.

 

Activitats per treballar la publicitat

Anàlisi d’espots de televisió de cotxes
Anàlisi d’espots de televisió de iogurts
 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *