L’objectiu principal d’aquesta activitat és un apropament a la fotografia i sobretot a la llum com a mitjà de comunicació visual.
Mirem-nos aquestes fotografies organitzades per parelles.
Comparem les fotografies i comentem-ne el següent:
1. Descriure què veiem a la fotografia.
2. Expliquem com és la llum que hi veiem.
3. D’on ve la llum? Com ha il·luminat el fotògraf l’escena?
4. Com són les ombres?
5. Efecte general aconseguit. És a dir quines sensacions obtenim amb aquesta llum.
6. Com canviaria l’efecte si la llum fos diferent.
7. Si aquesta escena fos el fotograma d’una pel·lícula a quin gènere cinematogràfic podria pertànyer: comèdia, drama, thriller, ciència ficció, western, històric, terror… ?
8. Connotacions de la imatge, significat que ens transmet no només la llum sinó tota la resta: persones, actituds, gestos, expressions de la cara, vestuari, objectes i fons.
Posar en comú les anàlisis fetes. Durant l’exposició de cada grup el professor hauria d’anar concretant i endreçant els comentaris procurant aclarir i definint els següents conceptes i vocabulari:
1. Direcció de la llum, contrallum, llum zenital, lateral, frontal.
2. Intensitat de la llum, llum i ombres suaus, llum i ombres dures, contrast.
3. Naturalesa de la llum, llum natural o artificial. (Temperatura de color)
4. Atmosferes aconseguides i connotacions comunicades.
Realitzar fotografies en grup canviant les situacions de llum però sense canviar massa coses més de l’escena i constatar els efectes de connotació aconseguits.