La llum i el seu significat en la fotografia

L’objectiu principal d’aquesta activitat és un apropament a la fotografia i sobretot a la llum com a mitjà de comunicació visual.

Mirem-nos aquestes fotografies organitzades per parelles.

Comparem les fotografies i comentem-ne el següent:

1. Descriure què veiem a la fotografia.

2. Expliquem com és la llum que hi veiem.

3. D’on ve la llum? Com ha il·luminat el fotògraf l’escena?

4. Com són les ombres?

5. Efecte general aconseguit. És a dir quines sensacions obtenim amb aquesta llum.

6. Com canviaria l’efecte si la llum fos diferent.

7. Si aquesta escena fos el fotograma d’una pel·lícula a quin gènere cinematogràfic podria pertànyer: comèdia, drama, thriller, ciència ficció, western, històric, terror… ?

8. Connotacions de la imatge, significat que ens transmet no només la llum sinó tota la resta: persones, actituds, gestos, expressions de la cara, vestuari, objectes i fons.

 

Posar en comú les anàlisis fetes. Durant l’exposició de cada grup el professor hauria d’anar concretant i endreçant els comentaris procurant aclarir i definint els següents conceptes i vocabulari:

1. Direcció de la llum, contrallum, llum zenital, lateral, frontal.

2. Intensitat de la llum, llum i ombres suaus, llum i ombres dures, contrast.

3. Naturalesa de la llum, llum natural o artificial. (Temperatura de color)

4. Atmosferes aconseguides i connotacions comunicades.

 

 

Realitzar fotografies en grup canviant les situacions de llum però sense canviar massa coses més de l’escena i constatar els efectes de connotació aconseguits.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *