Enterrat viu és una activitat que s’inclou dins la unitat El gènere narratiu del curs de 3r d’ESO. Concretament dins Elements del gènere narratiu: estuctura i subgèneres.
En primer lloc, s’haurà estudiat el gènere narratiu i els seus elements: punt de vista, estructura, espai, temps, personatges, subgèneres… A continuació, s’exemplificaran els continguts referents a l’estructura i al subgènere estudiats amb el conte Cordero asado de l’antologia Relatos escalofriantes de Roald Dahl que estaran llegint com a mostra de literatura de suspens o terror.
Seguidament, es pot visualitzar l’episodi d’Alfred Hitchcock Lamb to the Slaughter (1958) i fer una comparació de la pel.lícula amb el conte.
Una vegada ja coneixen el tipus d’estructura narrativa i el subgènere del suspens o terror, s’explicarà que aquests elements propis de la literatura i el cinema també es poden trobar als anuncis publicitaris. Per demostrar-ho els alumnes realitzaran l’activitat: “ Enterrat viu” .
En primer lloc es visualitzarà l’anunci publicitari “Entrar en la droga es enterrarse vivo” (Comunidad de Madrid (2007))
Entrar en la droga es enterrarse vivo
En referència a l’anunci ,es farà l’anàlisi de:
a) el consumidor potencial
b) l’eslogan,
c) l’estructura (observar si és tripartita o si només trobem el desenllaç)
d) el gènere (de terror)
e) els elements audiovisuals: so, localitzacions, llum… I comprovar si ajuden a crear l’ambient propi del gènere.
A continuació es visualitzarà el fragment de l’obra d’ Alfred Hitchcock , Final escape (1964).
i es farà una comparació entre l’anunci publicitari i el referent cinematogràfic.
Per concloure l’activitat, es visualitzarà el “trailer” de la pel.lícula Buried (2010) de Rodrigo Cortés.
i un fragment de l’entrevista al seu director, Rodrigo Cortés, a propòsit de la presentació de la pel.lícula al Festival de San Sebastián del 2010.
S’analitzarà el fragment de l’entrevista a on el director diu que s’ha inspirat en Alfred Hitchcock (minut 5). A més, es buscaran les semblances i diferències entre el “trailer” de Buried, l’anunci publicitari i el desenllaç de Final Escape.