La Generalitat ha frenat el projecte d’un ordinador portàtil per a cada alumne, que el govern del tripartit va implantar fa dos cursos a Secundària. A canvi, ampliarà la informatització de les aules a tots els centres públics, inclosos cinquè i sisè de Primària, amb pissarres digitals i ordinadors portàtils que seran propietat de l’escola i els faran servir estudiants de diferents grups.

El Departament d’Ensenyament ampliarà la informatització de les aules a tots els centres públics en els cursos de cinquè i sisè de Primària i de primer a quart d’ESO, però, en canvi, frena el projecte EDUCAT 1×1, d’un ordinador portàtil per alumne, que el govern tripartit va començar a implantar fa dos cursos a Secundària.

La introducció del projecte 2.0, tant a Primària com a Secundària, s’implantarà totalment en els dos cursos vinents i significarà que cada centre tindrà pissarres digitals i ordinadors portàtils per als alumnes. Aquests ordinadors, però, seran propietat de l’escola, i no pas de les famílies, i els faran servir estudiants de diferents grups.

D’aquesta manera, les assignatures s’impartiran de forma mixta amb ordinador i llibres de text impresos. El projecte 1×1 només es farà als instituts que ja han començat amb aquest projecte, que, ara, podran triar si els alumnes de primer fan servir només els llibres digitals o també ho combinen amb llibres impresos.

Enllaç al vídeo de 3cat24.cat