Archive for 29 de novembre de 2010

La castanyada II

0

A la tarda, vam anar a buscar els castanyers i les castanyeres per tot el poble. Després de donar uns quants tombs pels carrers, i quan ja tornàvem cap a l’escola, els vam trobar a tots 4 asseguts en un banc. castanyera
Ens van explicar la història de la Castanyera; els vam fer moltes preguntes i finalment ens van acompanyar a l’escola on ens van repartir castanyes, panellets i alguna altra sorpresa.

La castanyada !!!

1

A bones hores…. però finalment arriba la Castanyada al bloc !!

El divendres 29 d’octubre ens vam reunir a la classe de P3 i P4 per fer els tradicionals panellets.

Barrejant-nos grans i petits, ens vam seure seure al voltant de les taules per observar i participar en l’elaboració. Mentre les mestres d’infantil anaven explicant i afegint ingredients a la massa, els nens i nenes els podien tastar per saber quin gust tenia exactament cada un per separat: l’ametlla en pols, el sucre, el moniato cuit, la pell de llimona i els pinyons.

Després de preparar la massa, es van repartir petites porcions a cada alumne per fer les boletes de panellet i decorar-les amb pinyons i ametlles. Un cop preparats els panellets i ben decorats, els vam posar en safates i, gràcies a la col·laboració de la Fahima que se’ls va emportar per coure a casa, a la tarda vam poder gaudir del resultat .Uns panellets ben bons i dolços !!!

Estem fets uns pastissers de 1a !!!!