L’Escola Martí Poch, mostrant interès per l’aprenentatge de l’anglès en una societat cada cop més oberta i competitiva, i tenint en compte la importància d’aquesta llengua en el món, va decidir fa uns tres anys desenvolupar un nou projecte: un Pla Experimental de Llengües Estrangeres (PELE), en aquest cas, d’anglès.desenvolupament de les competències comunicatives i lingüístiques de l’alumnat.
Amb l’ajuda de tot el professorat del centre, ens vam embarcar amb il·lusió en el projecte, treballant molt tots junts perquè es pogués dur a terme, de manera que els nostres alumnes sortissin de la Primària amb un millor nivell d’anglès. El nostre objectiu principal és que l’alumnat es comuniqui més i millor en aquesta llengua estrangera, ja que creiem que la base d’una llengua és la comunicació.
Després del treball oral en anglès que s’ha dut a terme durant dos cursos, el Departament d’Ensenyament per poder concloure satisfactòriament el projecte, ens ha facilitat la possibilitat de tenir al centre un auxiliar de conversa. Es tracta d’un anglès nadiu, que estarà amb nosaltres i els nostres alumnes durant tot el curs 2012-2013.
Les funcions de l’auxiliar de conversa, quant a la seva tasca educativa, són les de donar suport a les activitats programades per la mestra d’anglès, amb un objectiu comú: el
Aquest objectiu és clau per a l’aprenentatge al llarg de tota la vida, atès que l’oralitat esdevé una habilitat bàsica i transversal per a l’estudi i el creixement personal.
El nostre auxiliar de conversa és diu Scott Edward Hamill, és natural d’Irlanda però resident a Lancaster, Anglaterra. Té uns vint anys, però tot i la seva joventut, és una persona especial, ja que és escriptor. Va començar a escriure als quinze anys i ja porta deu llibres escrits i quatre llibres publicats, També podem destacar d’ell que és el president de l’Associació d’Escriptors de la Universitat de Lancaster.
Podem dir que els nostres alumnes estan molt motivats, ja que a l’escola hi ha “un anglès de veritat”; tenen moltes ganes de parlar amb ell, i fan mans i mànigues per poder comunicar-s’hi en anglès. El seu esforç és molt gran i el simple fet de poder parlar en aquesta llengua, fa pujar considerablement la seva autoestima, així com les ganes d’aprendre més.
L’experiència, tant pel professorat com per l’alumnat del centre, està sent altament enriquidora.