Les Normes d’Organització i Funcionament de l’Escola Martí Poch contemplen el conjunt d’acords i decisions d’organització i funcionament que han de fer possible el treball educatiu i de gestió que permet assolir els objectius proposats en el PEC i en la Programació Anual.
Aquestes NOFC han estat aprovades pel Consell Escolar i cada curs escolar es distribueixen els aspectes més rellevants a les famílies, a través de la Circular d’inici de curs.
Els temes que recullen les NOFC són:
TÍTOL I. INTRODUCCIÓ
TÍTOL II. CONCRECIÓ DE LES PREVISIONS DEL PROJECTE EDUCATIU
Capítol 1. Per orientar l’organització pedagògica
Capítol 2. Per orientar el rendiment de comptes al consell escolar de la gestió del PEC.
Capítol 3. Per orientar l’aplicació dels acords de coresponsabilitat
Capítol 4. Aprovació, revisió i actualització del PEC
TÍTOL III. ESTRUCTURA ORGANITZATIVA DE GOVERN I DE COORDINACIÓ DEL CENTRE
Capítol 1. Òrgans unipersonals de direcció
Secció 1.Director/a
Secció 2.Cap d’estudis
Secció 3.Secretària
Secció 4.Òrgans unipersonals de direcció addicionals
Capítol 2. Òrgans col·legiats de participació
Secció 1.Consell Escolar
Secció 2.Claustre
Capítol 3. Equip directiu
Capítol 4. Òrgans unipersonals de coordinació
TÍTOL IV. ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA DEL CENTRE
Capítol 1. Organització del professorat
Secció 1.Equips docents/de cicle
Secció 2.Coordinacions
Secció 3.Comissions
Secció 4.Altres
Capítol 2. Organització de l’alumnat
Capítol 3. Atenció a la diversitat
Capítol 4. Actuació educativa globalitzada sobre l’alumnat
Capítol 5. Acció i coordinació tutorial
Secció 1.Entrevistes a les famílies
Secció 2.Primer contacte amb les famílies del nou alumnat
Secció 3.Reunions d’aula
Secció 4.Jornada de portes obertes
TÍTOL V. DE LA CONVIVÈNCIA EN EL CENTRE
Capítol 1. Convivència i resolució de conflictes. Qüestions generals
Secció 1.Mesures de promoció de la convivència
Secció 2.Mecanismes i fórmules per a la promoció i resolució de conflictes
Capítol 2. Mediació escolar
Capítol 3. Règim disciplinari de l’alumnat. Conductes greument perjudicials per a la convivència en el centre
Secció 1.Conductes sancionables (art. 37.1 LEC)
Secció 2. Sancions imposables (art. 37.3 LEC)
Secció 3.Competència per imposar les sancions (art.25 Decret 102/2010)
Secció 4. Preinscripcions (art. 25.5 Decret 102/2010)
Secció 5. Graduació de les sancions. Criteris. (art.24.3 i 4 Decret 102)
Secció 6. Garanties i procediment en la correcció de les faltes (art. 25 D102)
Secció 7. Altres
Capítol 4. Règim disciplinari de l’alumnat. Conductes contràries a la convivència en el centre.
Secció 1. Contràries a la convivència al centre
Secció 2. Mesures correctores i sancionadores
Secció 3. Circumstàncies atenuant i agreujants
Secció 4. faltes d’assistència a classe i puntualitat. Mesures correctores
Secció 5. Informació a les famílies
Secció 6. Altres
TÍTOL VI. DE L’ALUMNAT , EL PROFESSORAT I LES FAMÍLIES
Capítol 5. De l’alumnat
Secció 1. Dels drets
Secció 2. Dels deures
Capítol 6. Del professorat
Secció 1. Dels drets
Secció 2.Dels deures
Capítol 7. Dels pares, mares o tutors
Secció 1. Dels drets
Secció 2. Dels deures
TÍTOL VII. COL·LABORACIÓ I PARTICIPACIÓ DELS SECTORS DE LA COMUNITAT ESCOLAR
Capítol 1. Qüestions generals
Capítol 2. Informació a les famílies
Capítol 3. Associació de mares i pares d’alumnes (AMPA)
Capítol 4. Carta de compromís educatiu
Capítol 5. Pla educatiu d’entorn
TÍTOL VIII. FUNCIONAMENT DEL CENTRE
Capítol 1. Aspectes generals
Secció 1. Entrades i sortides del centre
Secció 2.Visites de les famílies
Secció 3. Activitats complementàries i extraescolars
Secció 4. Pla català de l’esport
Secció 5.Vigilància de l’esbarjo
Secció 6. De les absències del professorat
Secció 7. Horaris del centre
Secció 8. Material del professorat
Secció 9. Utilització dels recursos materials
Secció 10. Actuacions en el supòsit de retard en la recollida de l’alumnat a la sortida del centre
Secció 11. Actuacions en el supòsit d’absentisme de l’alumnat
Secció 12. Admissió dels alumnes malalts i dels accidents
Secció 13. Seguretat, higiene i salut
Secció 14. Tasques suplementàries
Secció 15. Programa Individualitzat (PI)
Secció 16. Protecció de dades de caràcter personal
Capítol 2. De les queixes i reclamacions
Secció 1. Actuacions en cas de queixes sobre la prestació de servei que qüestionin l’exercici professional del personal del centre
Secció 2. Reclamacions sobre qualificacions obtingudes al llarg del curs
Secció 3. Impugnació de decisions del òrgans i personal del centre
Capítol 3. Serveis escolars
Secció 1. Servei de menjador
Secció 2. Servei de transport escolar
Secció 3. Altres serveis del centre. Reutilització de llibres i acollida matinal
Capítol 4. Gestió econòmica
Capítol 5. Gestió acadèmica i administrativa
Secció 1.De la documentació acadèmico-administrativa
Secció 2.Altra documentació
Secció 3. Fulls informatius externs
Capítol 6. Del personal d’administració i serveis i de suport socioeducatiu del centre.
DIPOSICIONS FINALS
Pel que fa referència al Títol VI DE L’ALUMNAT I FAMÍLIES, us deixem recollits els drets i deures.
DRETS DELS ALUMNES | DEURES DELS ALUMNES |
1.- Dret a rebre una formació integral:
2.- Dret a una avaluació adequada del propi treball, a sol·licitar aclariments de les avaluacions ( els pares) 3.- Dret a rebre informació sobre el procés d’avaluació 4.- Dret al respecte de les conviccions personals (religioses, morals, ideològiques…) 5.- Dret al respecte de la integritat física i la dignitat personal 6.- Dret a la reunió 7.- Dret a manifestar la pròpia opinió 8.- Dret a l’orientació escolar 9.- Dret a rebre ajuts econòmics en situacions de necessitat 10.- Dret a la protecció social |
1.- Deure de respectar els drets i les llibertats dels altres2.- Deure d’assistir a classe, sempre i puntualment3.- Deure de fer les tasques i treballs encomanats pels professors/es
4.- Deure de respectar el treball dels companys 5.- Deure de respectar les conviccions personals, la dignitat, la integritat i la intimitat de tothom 6.- Deure de no discriminar a ningú pel seu naixement, raça, sexe… 7.- Deure d’utilitzar correctament els materials i el centre 8.- Deure de complir les NOFC 9.- Deure de respectar les decisions dels mestres, Consell Escolar i el caràcter propi del centre 10.- Deure de participar en la millora de la convivència. 11.- Deure de crear un bon ambient perquè tothom pugui treballar i estudiar |
Pels pares, mares o tutors:
Els drets són:
- Participar en la gestió educativa d’acord amb la legislació vigent
- Ser atesos per les mestres i tutores dels seus fills, els dies acordats en el PAC
- Assistir a les reunions convocades segons la Programació General de Centre
- Rebre informació de l’actitud i activitats acadèmiques del seu fill/a:
- Informe trimestral ( a Educació Primària)
- Dos informes al llarg del curs ( a Educació Infantil)
- Una entrevista al segon trimestre
- Notes a l’agenda , sempre que calgui
- Entrevistes sempre que ho demani la família
- Pertànyer a l’Associació de pares i mares
- Col·laborar en l’organització de les activitats extraescolars programades
- Defensar els seus drets respecte a l’educació dels seus fills
- Elegir i ser elegit membre del Consell Escolar de Centre
- Ser tractats amb respecte per part de la resta de la comunitat educativa
- Donar permís perquè l’escola pugui fer ús de les imatges dels seus fills als mitjans digitals que disposi el centre
Els deures que han de complir són:
- Acceptar els objectius i els principis expressats al Projecte Educatiu de Centre i les Normes d’organització i funcionament del centre
- Comportar-se en les relacions amb el professorat i personal del centre amb la màxima correcció
- Col·laborar amb els professors i altres òrgans educatius per al millor desenvolupament del centre
- Fomentar en els seus fills/es actituds favorables a l’escola i a les activitats que s’hi realitzen
- Facilitar als seus fills/es els mitjans necessaris per portar a terme les activitats indicades pel professorat (concerts, teatre, sortides…), com també l’equipament preceptiu del centre ( bata, xandall,… ) segons consta en el full d’organització del centre lliurat a les famílies a principi de curs
- Assistir a les convocatòries individuals o col·lectives dels professor tutors o altres òrgans del centre, per tractar assumptes relacionats amb la conducta o rendiment del seu fill/a.
- Vigilar la neteja personal i la manera de vestir-se del seu fill/a
- Comunicar a l’escola si el fill pateix malalties infecto-contagioses i parasitàries.
- Justificar, notificant-ho a l’agenda o per telèfon, les absències dels seus fills davant el tutor corresponent
- Adquirir els llibres i el material escolar a principi de curs
- Complir amb els acords establerts en la carta de compromís, un cop el seu fill/a iniciï una etapa en el centre