Dia Universal de la Infància: 20 de novembre.
0El dia 20 de novembre de 1959, fa 50 anys, l’Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar la Declaració dels drets dels Infants i va recomanar que a tots els països s’instituís el dia 20 de novembre com a Dia Universal del Nen, per reflexionar sobre la infància i tots els seus problemes al món. També un 20 de novembre, 30 anys més tard, es va adoptar la convenció dels drets dels nens.
Psicomotricitat:Què fan els animals?
0OBJECTIUS:Desplaçar-se de puntetes, gatejant i saltant.
Començar a sentir la respiració en una situació de relaxació.
Participar en el joc motor proposat i gaudir-ne.
1. Un grup de nens i nenes representen els rucs o cavalls, uns altres faran de galls i un tercer grup de gats. Prèviament s’ensenya com caminen cadascun: els cavalls troten i per tant salten, les gallines caminen de puntetes i els gats van de quatre grapes.
2. Quan la mestra fa «mèu, mèu», els infants que fan de gats es desplacen de quatre grapes, fins que la mestra dona una altra ordre, per exemple: «Quiquiriquíiiii!». En aquest moment s’aturen els gats i comencen a caminar de puntetes els galls. Després el nostre mestre en Miquel fa: «iaaaaaaaa, iaaaaaaaaaaaaa!». S’aturen tots i comencen a trotar o cavalcar els cavalls o els rucs. Després intercanviem els papers, de manera que els que feien de ruc facin de galls, etc.
Moltes FeLiCiTaTs Anna!
7Aquest serà el teu ultim aniversari a la nostra escola per tant esperem que sigui un dia ben especial per tu. Com ens has explicat no volies portar el que s’acostuma a portar per esmorzar quan celebrem un aniversari i la teva mare ens ha preparat unes espectaculars rosquilles que amb molt de gust em tastat. Boniiiiiiiissimes!
Els nostres petits Lectors…
4
Conte: el ninot de neu.
0Avui hem vist aquest conte d’una mà de contes” i als nens i nenes de P3 i P4els ha agradat molt!
“Tots quatre formaven la Colla pessigolles. Eren la Laia, en Guillem, la Marta i l’Àlex. Amics inseparables que passaven junts totes les vacances de Nadal. Una tarda, la Laia va tenir una bona pensada:
– Ei, escolteu: per què no fem un ninot de neu?
– Sííííí!!! -van cridar tots els altres alhora.
I de seguida van posar-se a treballar.
Primer van fer una muntanyeta de neu i després la van anar arrodonint fins que es va convertir en una bola molt grossa. La van fer tan de pressa que no es van adonar que dins hi quedava una pala d’aquelles petites que hi ha al costat de totes les llars de foc….si voleu saber com acaba feu un clic al títol del conte per a mirar-lo!
Psicomotricitat: Atrapa el mocador!
0Cada nen té un mocador i se’l col·loca al cul com si fos una cua. Tots els nen corren i un ha d’intentar agafar un mocador. Quan l’agafa, han d’agafar-se pel mocador aquest nen i el que li han tret el mocador. Es fa el joc fins que ningú té mocador i tots acaben agafats pels mocadors.
L’ultima part hem fet relaxació per tornar a la calma amb el material utilitzat.
Per parelles, un de la parella s’estira a terra i l’altre, amb un mocador, li passa per tot el cos. Després ho fa l’altre de la parella.
El cargol i l’herbeta de poliol
0L’altre dia els nens i nenes de P3 van veure aquest conte: “El cargol i l’herba de poliol”. És un conte que hem treballat aquest trimestre a nivell de paper i fitxa i ahir el vam veure en video i so.
Es tracta d’un conte acumulatiu molt senzill, ideal per treballar a P3. Als nens/es els va agradar molt el fet de que la resposta dels animals sigui en forma de cançó. Feu click al titol:
l\’herbeta de poliol
Psicomotricitat: Som les bruixes!
0L’objectiu principal es participar en el joc col.lectiu acceptant el rol que li toca fer a cada alumne. No va ser facil! tots volien ser bruixes…;)
Es col·loquen tots els nens en rotllana menys un que es posarà al mig. Aquest escollirà amb el dit 3 o 4 jugadors de la rotllana i els anomenarà bruixes. Aleshores les bruixes es posaran al mig i la resta de nens començaran a rodar agafats de les mans tot cantant la cançó “Plou i fa sol”. En acabar,les bruixes passaran a demanar als nens de la rotllana el nom d´alguna cosa que elles han anat decidint mentres els altres cantaven (Ex:heu de dir noms d’ANIMALS) Fet això,el gran grup demana a les bruixes: i vosaltres qui sou?. Les bruixes han de contestar: Les bruixes. Tots comencen a escapar-se i les bruixes els han d´atrapar. Els últims de ser atrapats poden ser les bruixes del proper joc.
L’Espígol de castanyada!
11-Em començat de bon matí fent un taller de disfresses per preparar la disfressa de cuiner a fi de preparar uns bons panellets!
2-Tots a la classe de la rosa ens hem reunit amb les mans ben netes i ben equipats per posar-nos a les ordres de la nostra “chef” la Rosa! Amb el seu estil que la caracteritza ens ha explicat detalladament i pas per pas com es fan els panellets i els ingredients que es necessiten, entre tots l’hem anat ajudant a realitzar la golosa tasca.
3-Un cop acabats els panellets cap al racó de la Celeste em anat per a coure’ls i així a la tarda poder-los degustar.
4- La tarda ha estat de representacions per esperar a les castanyeres que ens portessin el resultat final de la festa: Castanyes i Panellets!
Mmmm…Bonissims! ves que us he de dir! 😉
TOT ÉS MATÈRIA!!
4Hola!! volem compartir amb vosaltres un experiment sobre la matèria (Medi) que vam fer fa uns dies al pati de l’escola. Vam agafar un foli i el vam cremar. I què va passar? Doncs que el paper es va convertir en cendra.
CONCLUSIÓ: LA MATÈRIA no es crea ni es destrueix, ES TRANSFORMA. A vegades les coses senzilles ens fan entendre millor la realitat.
Els/les alumnes de CM/CS , de l’escola l’Espígol.
Pla de consum de fruita a les escoles 2010
0Aquest curs 2010-2011 comencem el programa A LA NOSTRA ESCOLA MENGEM + FRUITA del Departament d’Educació, d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural i el de Salut.
Una setmana cada mes, menjarem una peça de fruita a l’hora d’esmorzar, seleccionada segons l’estació de l’any, la proximitat de la producció i la qualitat.
Aquesta setmana menjarem: préssec, nectarina, raïm i pruna.
[scribd id=38688026 key=key-14blx7sx56r1qac01f29 mode=list]
Comentaris recents