EL DIVENDRES DIA 16 DE MAIG VA VENIR A L’ESCOLA, LA PAQUI, LA MARE DEL MANEL, A EXPLICAR-NOS COSES MOLT INTERESSANTS SOBRE L’AMPOLLA.
L’AMPOLLA ESTÀ A LA PROVÍNCIA DE TARRAGONA, AL DELTA DE L’EBRE.
ESTÀ BANYADA PEL MAR MEDITERRANI I LES SEVES PLATGES PODEN SER DE SORRA O DE PEDRA.
EL SEU ALIMENT TÍPIC ÉS L’ARRÒS, QUE ES CONREA SOTA L’AIGUA.
L’AMPOLLA TÉ PORT, I ESTÀ DIVIDIT EN DUES PARTS: UNA PART PELS PESCADORS I L’ALTRA PEL TURISME I L’ESPORT (CLUB NÀUTIC).
A L’AMPOLLA ES MENJA MOLT PEIX I MARISC, QUE PESQUEN DE DUES MANERES: AMB XARXA I AMB CANYA.
LA PAQUI ENS VA PORTAR UNA RECEPTA FETA AMB ARRÒS TÍPIC DEL DELTA: “ARRÒS AMB LLET”. ESTAVA BONÍIIISIM !!!
VOLEU VEURE ALGUNES FOTOS?

GRANADA
El divendres passat, la Sònia, la mare de la Clara, ens va venir a explicar la ciutat de Granada, on ells van anar de vacances en família, el 2013.
Granada es troba situada al Sud d’Andalusia. A l’hivern fa molt fred, però a l’estiu, fa moltíiiiisima calor.
Té monuments molt xulos, com l’Alhambra.
A Granada, igual que a la resta d’Andalusia, és típic menjar tapes acompanyades d’un bon vinet, una cervesa o un refresc ben fresc.
La Sònia ens va preparar dues tapes boníssimes.
Aviat portarem a casa el projecte i veureu quantes coses estem aprenent dels diferents llocs que ens venen a explicar.
Gràcies Sònia per haver vingut, i gràcies a la Clara per haver-la convençut.

EL BIERZO
EL DIVENDRES PASSAT, EL IAIO MIQUEL I LA IRENE, EL IAIO I LA MARE DEL TONI, ENS VAN VENIR A EXPLICAR COSES SOBRE “EL BIERZO”.
EL BIERZO ESTÀ FORMAT PER MOLTS POBLETS.
ES TROBA SITUAT A ESPANYA, A LA PROVÍNCIA DE CASTELLA I LLEÓ.
ESTÀ ENVOLTADA DE MUNTANYES I BOSCOS.
ELS BOSCOS ESTAN PLENS DE CASTANYERS.
EL MENJAR TÍPIC SÓN LES CASTANYES I EL XORIÇ.
VIUEN DE L’AGRICULTURA, SOBRETOT DE LES CASTANYES I EL VI I DEL CARBÓ.
MOLTES GRÀCIES AL MIQUEL PER LES SEVES EXPLICACIONS I A LA IRENE PER ANIMAR-SE A PARTICIPAR AL PROJECTE “FAMÍLIES”.

SANT JORDI 2014
EL DIMECRES 23 D’ABRIL, VAM CELEBRAR LA DIADA DE SANT JORDI.
AL MATÍ VAM FER UN INTERCANVI DE LLIBRES.
DESPRÉS, ELS NOSTRES COMPANYS I COMPANYES DE 3r ENS VAN EXPLICAR LA LLEGENDA DE SANT JORDI EN ANGLÈS.
ABANS DE SORTIR AL PATI VAM ANAR A VEURE LA PARADETA DE LLIBRES DELS ALUMNES DE L’INSTITUT, I VAM COMPRAR DOS LLIBRES PER LA CLASSE.
DESPRÉS DEL PATI ELS PARES DE L’AMPA ENS VAN REGALAR A TOTS ELS NENS I NENES UN LLIBRE DEL DETECTIU GRAPES.
I A LA TARDA…
VAU VENIR ELS PARES, MARES, PADRINS I PADRINES, TIETS I TIETES, COSINS I COSINES… I VAU VEURE COM REPRESENTAVEM EL CONTE DE L’ALÍCIA AL PAÍS DE LES MERAVELLES.
VA SER UN DIA MOLT INTENS PERÒ ESPEREM QUE US HAGUÉS AGRADAT.
NOSALTRES ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ PREPARANT-HO.

LA PINEDA
La família de la Laia ens va venir a visitar el divendres per explicar-nos coses sobre la Pineda i Vila-seca.
La Pineda es troba situada a la província de Tarragona.
Té més de 21000 habitants, però a l’estiu, amb el turisme, es tripliquen els habitants.
Viuen del turisme, l’agricultura, sobretot de fruits secs i de la pesca.
Tarragona està banyada pel mar Mediterrani.
Prop de La Pineda hi han dos parcs d’atraccions: el parc aquàtic “Aquopolis”, i “Port-Aventura”.
A la zona de la platja es menja molt “sardines” i “paelles”.

VILLANOVA
EL DIVENDRES VAM FER UN VIATGE IMAGINARI A VILLANOVA, A LA VALL DE BENASQUE.
HI VAM ANAR DE LA MA DE LA CRISTINA I LA PILAR, LA MARE I LA IAIA DE LA MAEVA.
A VILLANOVA PARLEN PATUÉS. PER VILLANOVA PASSA EL RIU ESSERA.
BALLEN EL BALL PLA I CELEBREN LA FESTA MAJOR DEL 27 AL 29 D’ABRIL.
ELS ENCANTA, COM A NOSALTRES, LA COCA DE PA, LES COQUETES I LA LLONGANISSA.
MIREU, MIREU…

EL CASTELL DE MONTSONÍS
El divendres 14 de març vam anar a fer una visita al Castell de Montsonís.
És un castell Medieval ple d’armadures, una bodega de vi amb un passadís secret, amb una gran torre on hi ha la bandera que representa la família (hi ha una cabra perquè la família es diu Cabrera), una sala plena d’escuts i armes medievals, un llit clàssic i un armari ple de robes de l’època…
Vam fer un recorregut per tot el castell: menjador, sala dels escuts, cuina, habitació principal, el calabós, l’església, la torre de l’homenatge…
Vam fer un taller de música medieval. Vam conèixer els instruments de l’època i vam aprendre i ballar la dansa de l’ós. El Ferran ens va fer riure molt.
Quan vam acabar la visita i el taller vam anar a dinar al poliesportiu de Foradada.
Voleu veure fotos? Doncs aquí estan.

COSTATS I VÈRTEX
La setmana passada vam treballar els costats i els vèrtex de les figures geomètriques planes i del cub.
Per grups, i amb diferents materials, vam construir diferents figures: triangles, rectangles, rombes, quadrats, pentàgon i el cub.
La unió dels costats és el VÈRTEX. Nosaltres els vam unir amb plastilina o peces especials.
ara ja sabem quants costats i vèrtex té cadascuna de les figures.
Jugant. hem après molt !!!

ALTEA I BENIDORM
EL DIVENDRES VA VENIR EL MEU IAIO JORDI QUE VIU A ALTEA.
PER VENIR A LLEIDA VA FER 500 QUILÒMETRES.
VA PREPARAR UN VÍDEO AMB IMATGES D’ALTEA I BENIDORM ON SORTIA L’ARES.
LES PARETS DE LES CASES SÓN BLANQUES, I LA CÚPULA DE LES ESGLÉSIES SÓN BLAVES.
EL MENJAR TÍPIC ÉS LA PAELLA, PERÒ TAMBÉ MENGEN FARTONS SUCATS AMB ORXATA.
LA SEVA PLATJA ÉS DE PEDRES.
A BENIDORM HI HA DUES PLATGES DE SORRA. A L’ESTIU HI HA MOLTA GENT.
A BENIDORM S’ESTÀ CONSTRUINT L’EDIFICI MÉS ALT D’EUROPA.
LA SEVA FESTA MÉS IMPORTANT ÉS EL 19 DE MARÇ, PER SANT JOSEP, I ÉS LA FESTA DE LES FALLES.
MOLTES GRÀCIES ALS DOS!!!!

ENS VISITA L’ÀNGELS BASSAS
La setmana passada, l’Àngels Bassas, autora del llibre “Patatu”, en va visitar a l’escola.
Ella és actriu, i des de fa uns anys es dedica a escriure llibres d’en Patatu per a nens i nenes com nosaltres.
Es va posar un nas de pallasso, com en Patatu, i ens va explicar la història i les aventures d’aquest pallasso tan despistat i el seu amic Martí, un mag molt especial.
En Patatu baixa cada dia al poble de Patatum en trineu. I sabeu que li passa? Sempre xoca amb el mateix pi.
L’Àngels ens va portar imatges dels personatges del conte.
També va portar el “llençol” del conte, que és el conte que construeix la impremta abans de publicar-lo.
Ens va ensenyar tots els llibres de la col•lecció i li vam demanar que ens en llegís un. Ens va llegir “l’averia del tractor”.
Voleu veure fotos? Aquí les teniu.

































































































