Vine a escalfar-te amb el meu foc

Vine a escalfar-te amb el meu foc, perquè veig que estàs gelat i tens molt fred. Amic meu vine aquí ens ho passarem d’allò més bé, parlarem, cantarem i explicarem acudits, però sempre al costat del foc que ens escalfa. Quan ja no tinguem més fred marxarem a jugar al carrer, cridarem a tots els nostres amics i anirem als gronxadors per jugar tots plegats, quan es faci fosc tornarem cap a casa i ens tornarem a escalfar amb el meu foc.

Maria Fernández ArmarioDescarat

Ahir quan tothom dormia…

Ahir, quan tothom dormia menys jo…. vaig veure una persona molt sospitosa que anava amunt i avall per el meu carrer.vaig pensar que era un lladre pero quan estava a punt de dormir-me… una llum va sortir sota els seus peus i un bastó prim i llarg va apareixer davant seu. Era un mag! i…de sobte va començar a volar,  jo rapidament em vaig posar les sabatilles i vaig sortir disparat com una bala a espiar aquell misteriós bruixot. El mag va convertir un cubell d’escombraries en una màquina enorme, parlava i deia: Benvingut mag maget, a quina època vols viatjar? Vaig suposar  que era una màquina del temps.

El mag i la seva màquina van desapareixer i ara sempre miro per  la finestra a veure si torna. Mai mes es va repetir el que va passar aquella nit del 31 d’octubre.Crit

Gerard Soldevila PelegríGuai!

L’escola

L’escola no tremola,

ni trontolla.

Sempre ens diem hola.

Grans o petits,

mai estem avorrits.

Té un tobogàn,

llarg i gran.

Un radiador

d’on ve l’escalfor

FES ELS DEURES!!!!

Gerard Soldevila i PelegríRialla

La mare

Avui m’he llevat,

i com cada matí,

la mare es aquí.

Em dona un petó

i una abraçada,

quin bo que em dona

la seva escalfor.

Avui m’he llevat,

i com cada matí,

la mare es aquí.

Quina olor més bona

serà l’esmorzar?

és pa torrat,

amb pernil salat!

Avui m’he llevat,

i com cada matí,

la mare es aquí.

Ella és la més tendra

és la meva mare,

i sempre estarà amb mi.

Maria Fernández ArmarioSomriure

M’agradaria dibuixar

M’agradaria dibuixar…

un somriure de benestar

a aquells nens

que no tenen educació escolar.

M’agradaria dibuixar…

un cor petitó

per aquells nens que no tenen estimació.

M’agradaria esborrar…

un món amb guerres

per aquells nens

que viuen amb elles.

M’agradaria esborrar…

armes, fam i tortures

que en el nostre món

estan repartides

Jordi Lechosa

SI FOS…

Si fos un ocell

volaria a terres llunyanes

i descobriria noves coses.

Si fos una princesaPetó

tindria un palau de mil estrelles,

viuria d’una manera molt diferent.

Si fos un compositor

composaria magnífiques cançons

que cantarien nens com nosaltres. Rialla

Carla Daviu

La Natura

Natura dolça,

en la matinada

difumina les valls

de rosada.

una llumeta vellutada,

suaus carícies

Boscos fantasiosos,

ens omplen de joia.

Unes mirades en esguard,

es com haver-ho somiat,

ens ompla de pau el cor.

¡¡¡¡¡LA NATURA ES UNA MERAVELLA!!!!!

Gerard Soldevila i Pelegrí

La tardor

LA TARDOR

 

La tardor és marró,

a la muntanya

hi ha moltes fulles

de colors.

 

A la tarda trepitgem

les fulles caduques

que estaven a les branques.

 

Podem fer camins

per l’aire.

La pluja es bona,

renta les fulles.

de la tardor caigudes.

El meu arbre

El meu arbre m’agrada,

 

m’aixopluga,

 

li cauen del cel

 

gotes perlades.

 

 

 

El meu arbre

 

 

no el sent tothom.

 

M’acaricia

 

la seva dolça escorça.

 

 

 

El meu arbre quan ploro

 

M’anima

 

quan estic en perill.

 

 

M’ajuda sempre.

 

 

 

El meu arbre, el meu arbre!!!

m’agrada, m’aixopluga…

 

 

 

 

Lluc Martí Not

Aula TIC de Ciències

BubbleShare: Share photos – Play some Online Games.Observació CÈL-LULES VEGETALS

MATERIAL PROCEDIMENT
Ø UN TROS DE CEBAØ Tisores, pinces, portaobjectes

Ø Comptagotes

Ø Colorant

Ø Paper absorbent

Ø Microscopi

1. Tallar un trosset de ceba. Amb unes pinces separar el tel de la cara interna.2. Col·locar el tel en el portaobjectes.3. Tirar una goteta de colorant per tenyir-lo.

4. Col·locar el cobreobjectes i procedir a l’observació amb el microscopi.

5. Captura d’imatges amb el programa “MOTIC EDUCATOR”

DISSECCIÓ D’UN PEIX

MATERIAL PROCEDIMENT

Ø UN PEIX GROS (TRUITA)

Ø Safata, pinces, tisores.

Ø Lupes de mà i material de l’aula de Ciències.

1. Observació del peix per fora. 2. Anomenar les seves parts

3. Fer un dibuix posant el nom a cada part.

4. Tallar un tros de pell i observar les escates amb lupa i microscopi.

5. Obrir el peix i observar els òrgans interns ( bufeta natatòria).

BubbleShare: Share photoseco-friendly toys