El meu arbre
es el millor,
em dona fruits
a la tardor.
Em dona l’escorsa
per fer cabanes
amb els meus amics.
És més fort que le vent
I molt resisten.
Me l’estimo molt
I cada dia li faig un petó.
Vine a escalfar-te amb el meu foc, perquè veig que estàs gelat i tens molt fred. Amic meu vine aquí ens ho passarem d’allò més bé, parlarem, cantarem i explicarem acudits, però sempre al costat del foc que ens escalfa. Quan ja no tinguem més fred marxarem a jugar al carrer, cridarem a tots els nostres amics i anirem als gronxadors per jugar tots plegats, quan es faci fosc tornarem cap a casa i ens tornarem a escalfar amb el meu foc.
Maria Fernández Armario
Ahir, quan tothom dormia menys jo…. vaig veure una persona molt sospitosa que anava amunt i avall per el meu carrer.vaig pensar que era un lladre pero quan estava a punt de dormir-me… una llum va sortir sota els seus peus i un bastó prim i llarg va apareixer davant seu. Era un mag! i…de sobte va començar a volar, jo rapidament em vaig posar les sabatilles i vaig sortir disparat com una bala a espiar aquell misteriós bruixot. El mag va convertir un cubell d’escombraries en una màquina enorme, parlava i deia: Benvingut mag maget, a quina època vols viatjar? Vaig suposar que era una màquina del temps.
El mag i la seva màquina van desapareixer i ara sempre miro per la finestra a veure si torna. Mai mes es va repetir el que va passar aquella nit del 31 d’octubre.
Gerard Soldevila Pelegrí
Avui m’he llevat,
i com cada matí,
la mare es aquí.
Em dona un petó
i una abraçada,
quin bo que em dona
la seva escalfor.
Avui m’he llevat,
i com cada matí,
la mare es aquí.
Quina olor més bona
serà l’esmorzar?
és pa torrat,
amb pernil salat!
Avui m’he llevat,
i com cada matí,
la mare es aquí.
Ella és la més tendra
és la meva mare,
i sempre estarà amb mi.
Maria Fernández Armario
M’agradaria dibuixar…
un somriure de benestar
a aquells nens
que no tenen educació escolar.
M’agradaria dibuixar…
un cor petitó
per aquells nens que no tenen estimació.
M’agradaria esborrar…
un món amb guerres
per aquells nens
que viuen amb elles.
M’agradaria esborrar…
armes, fam i tortures
que en el nostre món
estan repartides
Jordi Lechosa
BubbleShare: Share photos – Play some Online Games.Observació CÈL-LULES VEGETALS
MATERIAL | PROCEDIMENT |
Ø UN TROS DE CEBAØ Tisores, pinces, portaobjectes
Ø Comptagotes Ø Colorant Ø Paper absorbent Ø Microscopi |
1. Tallar un trosset de ceba. Amb unes pinces separar el tel de la cara interna.2. Col·locar el tel en el portaobjectes.3. Tirar una goteta de colorant per tenyir-lo.
4. Col·locar el cobreobjectes i procedir a l’observació amb el microscopi. 5. Captura d’imatges amb el programa “MOTIC EDUCATOR”
|
DISSECCIÓ D’UN PEIX
MATERIAL | PROCEDIMENT |
Ø UN PEIX GROS (TRUITA) Ø Safata, pinces, tisores. Ø Lupes de mà i material de l’aula de Ciències. |
1. Observació del peix per fora. 2. Anomenar les seves parts
3. Fer un dibuix posant el nom a cada part. 4. Tallar un tros de pell i observar les escates amb lupa i microscopi. 5. Obrir el peix i observar els òrgans interns ( bufeta natatòria).
|
BubbleShare: Share photos – eco-friendly toys