EXCURSIÓ A OLOT

El dimecres passat vam anar  a Olot tres dies els nen de cicle superior. Primer de tot vam parar a Besalú a visitar-lo.

Vam veure els carrers que hi havia, el riu, …i vam dinar.

A la tarda vam arribar a l’alberg a deixar les maletes, la monitora ens va explicar les regles. Més tard vam visitar Olot, l’església, el teatre principal, la plaça major…

A la nit quan anàvem a dormir menjàvem llaminadures, molestàvem a les nenes i vam fer un joc que es diu (veritat o atreviment).

A l’endemà vam anar pels boscos per arribar al volcà Santa Margarida. Al cràter hi havia una ermita. Després vam anar al Croscat, el Croscat es veia millor les cendres, el blocs… i o vam estudiar amb el quadern que teníem.

A l’hora de dinar vam anar a un restaurant. Quan vam acabar vam anar a la fageda d’en Jordà I el quadern el vam acabar. Durant aquest dia em vaig cansar molt.

A la nit també fèiem molt de xivarri.

A l’endemà  va ploure a bots i barrals i vam anar a Castellfollit de la Roca. Vam visitar el museu de l’embotit i una fabrica de galetes. Més tard a l’Església vam pujar al campanar.

Quan vam baixar del poble és veia com la lava desgastava la paret.

Vam tornar a l’alberg a dinar i després vam tornar a Linyola.

Ens o vam pasar molt bé “que guay”

Carlos Fernández Batalla.

            

La visita del Senyor Elimi Teixidor a l’escola

 El dia 30 d’abril, va venir a l’escola el Senyor Emili Teixidor. Ens va contestar moltes preguntes, que nosaltres voliem saber. El que vam aperdre d’ell, van ser moltes coses.

Tot el cicle mitja, i el cicle superior, vam llegir molts llibres, dell, i ens van agradar molt, per qué també hi habia paraules, que no s’habiem el que volien dir. Em apres molt!!!

Clàudia SM.

EL senyor Emili Teixidor ens Visitaaaaaa!

El dimecres 30 d?abril es senyor Emili Teixidor Ens va visitar

Es un escriptor molt bo. Era calb, va venir per explicar-nos coses sobre la lectura i l?escriptura. Era molt agradable.

Totes les preguntes que li vam fer van tenir contesta.Ens va dir que la idea de la formiga piga li va venir perquè no hi ha cap animal tant diminut, treballador i ordenat en tot el món.

Ens va dir que si llegíem almenys una ratlla cada dia cada vegada en sabríem mes. Hem d?entrar al llibre, explorar-lo i viure?l a tots ens va impactar molt amb la seguretat amb que parlava tot el que deia era veritat deia que havíem d’entran en el llibre, Víure’l i saborejar-lo es l’unica manera d’apendre’n

Gerard Soldevila Pelegrí Guai!

Emili Teixidor

El dia 30 va venir l’escriptor Emili Teixidor .No m’esperava que fos tant gran i alt . No es volia asseure sol quan havia de firmar els llibres .Contestava les preguntes adequadament era una mica còmic i un senyor agradable . ha escrit 7 llibres de la Formiga Piga ens va dir que ell llegia 2 o 3 hores cada dia i que nosaltres ens em d’espavilar per treballa i esforçar-nos .Quan era jove tenia un gos que es deia Nat . I que la mida dels llibres no importa un de petit bol dir lo mateix que un de doble . Lo que no em va agradar es que uns nens no em paraven de tocar i molestar .

Rosaura Darbra

Experi-mates

L’arbre més alt d’Austràlia és un eucaliptus. Quina alçada té?

Pista: Un camp de futbol fa 92 m de longitud. L’alçada de l’eucaliptus supera de 58 m la longitud del camp de futbol.

Experi-mates

A l’Àfrica viu el cuc més llarg del món. Quant mesura aquest cuc?

Pista: Al nostre país, un cuc pot arribar a fer 25 cm. Els cucs africans poden ser 25 vegades més llargs.

LA SORTIDA A OLOT AL CICLE SUPERIOR!!!

SomriureEl dia 7 de maig al mati, vam anar cap a Olot.

Primer, quan vam arribar a Besalú, vam veure el pont, i els banys Jueus. Vam dinar allí. Ala tarda, quan vam arribar al camp d’aprenentatge,  ens van explicar unes normes, i més tard, vam anar a fer la descoberta d’Olot. A la ciutat d’Olot, hi habien coses importants: com per exemple, la plaça major etc… a les 7 de la tarda, vam tornar cap al camp d’aprenentatge. Tots estavem molt cansats, i la majoria dels nens, vam anar a fer festes petites per totes les habitacions, fins a les 11.30 de la nit.

L’endemà al matí vam anar a veure el volcà Santa Margaria, i el volcà Croscàt. Al migdia vam anar a dinar amb un restaurant. Al migdia vam anar a dinar amb un restaurant. A la tarda, vam anar a veure la fageda d’en Jordà. Estava plena de faigs. La vam estudiar. A la tarda, vam tornar cap al camp d’aprenentatge. Més tard, vam anar cap a la ciutat d’Olot, a comprar, i vam marxar d’Olot a les 7.30. A la nit vam sopar, i vam fer una festa petita amb xuxes. Vam anar a dormir a les 12.30.

L’endemà al matí vam anar a Castellfollit de la Roca, les cases estaven a punt de caure, per qué ens van dir que feia molts anys hi habia agut colades de lava, i que amb el pas dels anys cauria la singlera de barranc.

Al migdia vam dinar al camp d’aprenentatge i a la tard, a les 4, vam marxar amb l’autocar cap a Linyola.

Va ser una experiencia divertida, i també vam apendre moltes coses.

Clàudia SM.

L’excursió de final de curs a Olot!!!

El dimecres a les 7:30 vam marxar en un autocar cap a Olot El viatge va durar 3 hores!!! pero no va ser gaire pasat. La conductora ens va posar “Harry Potter y la orden del Fénix” ens va agradar a tots. Vam fer una parada per a esmorzar en una gasolinera prop de Girona. Mes tard vam anar a visitar Besalú. Era un Pobret Molt Petit Pero Molt Bonic Les Botigues Eren Estretes Pero llargues. I Les cases estaven fetes de pedres volcàniques. Més tard vam anar a els banys jueus I l’escola Jueva.

Vam dinar en el repós de sota un arbre i vam coneixer un gos la mar d’eixerit li tiraves un pal i ell te’l portava. Vam marxar cap a Olot i quan vam arribar a l’Albreg tots ens vam quedar bocabadats en veure aquell castell! Vam deixar les motxiles i vam anar a fer una descobreta d’Olot vam tenir uns quants broblemes al teatre pero ens ho vam passar molt bé vam arribar esbotats vam fer-nos el llit i vam anar a sopar van fer un manjar boníssim una sopa de fideus…    Ens vam atipar molt. El dia seguent vam anar al Volcá Santa Margarida i dins hi havia una església. Hi havien unes pedres amb molts forats eren volcániques i vam fer una pujada…. Uff.. que no se com la vam poder pujar! tot seguit SENSE AUTOCAR! vam anar al volcá Croscat era l’unic on es podia veure un volcá per dins. Vam anar a dinar en un restaurant SENSE AUTOCAR! i vam menjar uns ous farcits tipics d’olot. Eren boníssims tot i que altra gent no pensaba el mateix de segon un pollastre amb patates i de postre una tarrina de gelat “chocolate-vainilla” vam anar a juga una mica a fora i vam marxar SENSE AUTOCAR! cap a la fageda d’en Jordá i vam trobar moltes coses Com: ous d’insectes la flor masculina la flor femenina. Diguem que vam fer una mica d’exploradors.

En acabar vam tornar cap a l’Alberg amb l’autocar i vam sopar Pollastre com al restaurant!!!   Vam anara dormir menjant xuxes pipes i moltes patates amb les nenes. va ser una nit molt MOGUDA!!! Pero l’en de matí no ens podiam aixecar! estabam baldats. Vam esmorzar i vam jugar al futbolí. Vam anar a el museu de l’embotit de la família Sala tot el sostre estaba ple de xoriç. Despres en una fabrica de galetes on i predominava el treball en cadena. les galetes eren boníssimes i les máquines feien unes féines increíbles! va ser molt emocionant. Vam tornar a L’Algerg, vam dinar i vam marxar cap a Linyola Veient Shrec i Angeles S.A. i vam trobar les mares al Planell! quina Alegría! 

De Gerard Soldevila Pelegrí Fer l'ullet

Olot

El dimecres, dia 7 de maig, els alumnes de Cicle Superior vam anar de colònies al Camp d’Aprenentatge de la Garrotxa.
Abans d’arribar vam anar a Besalú, que és un poble medieval. Allà unes senyores ens van ensenyar els banys i els ponts dels Jueus, allà tot era molt antic i meravellós. Desprès de la visita vam anar a dinar. Al final vam arribar a Olot! Primer de tot teníem que anar a l’alberg a instal·lar-nos. Aleshores una monitora ens va reunir a tots en una sala molt gran, ens va dir el que faríem i veuríem durant els tres dies. Quan la monitora ens va acabar de dir tot el que ens havia de dir vam anar a fer una descoberta per la ciutat d’Olot, vam acabar la descoberta, i, ens vam trobar tots els grups a la plaça Major, allà jugàvem i descansàvem.
El segon dia va ser meravellós, vam anar a veure els volcans Sta. Margarida i Croscat, el que més em va agradar va ser el volcà Croscat. Desprès de tanta caminada per fi vam arribar al restaurant, de primer hi havia ou farcit, de segon pollastre i de postres gelat. A la tarda vam anar al lloc que a mi em va agradar més, la fageda d’en Jordà. Allí a la fageda la nostra monitora, la Tuli ens va explicar moltes coses com per exemple l’alçada aproximada dels fajos, l’amplada… Va acabar el dia i ens vam dutxar, desprès vam sopar i finalment vam anar a dormir.
El divendres vam tenir la mala sort de que plovia i llavors no vam anar al lloc que estava previst, però si que vam poder anar a Castellfollit que és un poble que fa molt de temps hi havien passat dos colades de lava. Vam anar al museu dels embotits i de passada vam poder comprar un xoriç, desprès vam anar a una fàbrica de galetes i també vam poder comprar-hi. Al final vam tornar cap al Camp, vam dinar, vam agafar les motxilles i vam marxar cap a Linyola! Allí ens esperaven els pares i, les mares amb impaciència.

Això ha sigut la meva experiència a Olot, una experiència molt bonica.

Maria Fernández Armario