FESTA DE PRESENTACIÓ DE L ‘ATLÈTIC 2013-14

EL  DIUMENGE  10  DE  NOVEMBRE,  AL  CAMP  VELL  DE  BANYOLES,  ES  VA  CELEBRAR  LA  FESTA  DE  PRESENTACIÓ  DE  L’ATLÈTIC  2013-14.

L’OT  I  L’OVIDI,  ELS  DOS  FUTBOLISTES  DE  P5  DE  L’ESCOLETA  DE  L’EQUIP,  ES  VAN  FER  LA  FOTO  OFICIAL  AMB  LA  SAMARRETA  DE  LA  TEMPORADA.

L'OT  I  L'OVIDI  COMUNICANT  LA  NOTÍCIA  AL  GRUP  DE  P5

L’OT I L’OVIDI COMUNICANT LA NOTÍCIA AL GRUP DE P5

DESPRÉS  DE  MOLTS  DIES  ENTRENANT,  AVIAT  FARAN  UN  PARTIT  DE  DEBÒ.

http://



TARDOR A L’ESTANY DE BANYOLES I LLEGENDES AL BOSC DE LES ESTUNES DE PORQUERES

EL  DIVENDRES  8  DE  NOVEMBRE  ENS  DESPLACEM  AMB  AUTOCAR  FINS  A  BANYOLES.  FEM  UNA  SORTIDA  CONJUNTA (TOTA L’ESCOLA)  I  NECESSITEM  2  AUTOCARS.

OBSERVEM  L’ARRIBADA  DE  LA  TARDOR  A LA  CIUTAT  DE  BANYOLES  AMB  UNA  PASSEJADA  AMB  LA  LA BARCA TIRONA  PER  LES  AIGÜES  DE  L’ESTANY,  UN  RECORREGUT  AMB  EL TREN PINXO  PER  ALGUNS  CARRERS  I  UN  PÍCNIC  AL  PARC DE LA DRAGA.

LA  VISITA  (Les_Estunes_CAT)   AMB  EL TREN PINXO   AL   BOSC DE LES ESTUNES   I  LES  REPRESENTACIONS  DELS/LES  ALUMNES  DE  CICLE  INICIAL (1r i 2n)  ENS  PERMETEN  CONÈIXER ALGUNES  LLEGENDES DEL PLÀ DE L’ESTANY:

* LA  LLEGENDA  DE  LES  GOGES: HABITEN  LES  COVES  I  FORATS  MÉS  PROFUNDS  DE  LES  ROQUES  DE  TRAVERTÍ.

* LA  LLEGENDA  DEL  DRAC  DE  BANYOLES:  HABITA  LES  AIGÜES  MÉS  PROFUNDES  DE  L’ESTANY.

http://

 

Trobareu  més  imatges  d’aquesta  sortida  al  Bloc  de  festes,  tradicions i sortides de  l’escola.

A  continuació,  algunes  cançons  de  tardor!

http://

http://

I  UNA  PASSEJADA  PER  LA  TARDOR  AMB  LA  MÚSICA  DE  VIVALDI!

http://

 

PINTEM  UN  RECORD  DE  LA  NOSTRA  SORTIDA  DE  TARDOR  A  L’ESTANY  DE  BANYOLES  I  AL  BOSC  DE  LES  ESTUNES  DE  PORQUERES.

http://

 

 

GAUDIU  CONTEMPLANT  LES  NOSTRES  PINTURES (llegenda  escrita  a  l’ordinador  per  l’autor/a  amb  l’ajuda  de la  mestra):

http://

 

 



LA CÀMERA DIGITAL

OBSERVEM  LES  CÀMERES  DIGITALS  DE  L’ESCOLA.  UNA  ÉS  MÉS  ANTIGA  I  FUNCIONA  AMB  PILES  RECARREGABLES,  L’ALTRE  ÉS  MÉS  MODERNA  I  FUNCIONA  AMB  BATERIA.  TOTES  DUES  PORTEN  UNA  TARGETA  PER  EMMAGATZEMAR  LES  FOTOGRAFIES.

http://

L’ÀFRICA  ENS  PORTA  UNA  CÀMERA  FOTOGRÀFICA  MÉS  ANTIGA,  DE  LA  SEVA  ÀVIA.

http://

LA  BRUNA  ENS  PORTA  UNA  CÀMERA  DE  JOGUINA,  PER  “FER  ESPANTS”!

http://

EN  JAN  ENS  MOSTRA  UNA  CÀMERA  DE  JOGUINA  AMB  IMATGES  DE  RECORD  DE  PORT  AVENTURA.

http://

LA  JÚLIA  ENS  PRESENTA  LA  SEVA  CÀMERA.  UNA  CÀMERA  AMB  CARÀTULES  QUE  ES  PODEN  CANVIAR  PER  VARIAR-NE  L’ASPECTE.

http://

I  ENCARA,  LA  JÚLIA  TAMBÉ  ENS  PORTA  LA  CÀMERA  DE  LA  SEVA  MARE:  QUÈ  GRAN !!!  QUANTS  BOTONS…

http://

ALTRES  NENS  I  NENES  ENS  PORTEN  ALGUNA  CÀMERA:

* L’ESTEL:

http://

* L’URIEL:

http://

* L’OT:

http://

* EN  JAN:

http://

* LA  CARLA  T.:

http://

DESPRÉS  D’OBSERVAR  LES  CARACTERÍSTIQUES  I  FUNCIONAMENT  D’ALGUNES  CÀMERES  FOTOGRÀFIQUES,  DIBUIXEM  UNA  CÀMERA  PROCURANT  TENIR-LES  BEN  PRESENTS.  REVISAR-NE  LES  PARTS  AMB  L’AJUDA  DE  LA  CÀMERA  DE  LA  CARLA  P.  ENS  AJUDA  A  RECISAR  I  DETALLAR  EL  NOSTRE  DIBUIX.

http://

I  ENCARA,  ENS  PREGUNTEM:  -COM ENS  IMAGINEM  LA  CÀMERA  PER  DINS?

http://

 



RÈTOLS

ELS  PRIMERS  DIES  D’ESCOLA  VAM  RETOLAR  ELS  NOSTRES  QUADERNS, CALAIXOS…  LES  SETMANES  SEGÜENTS  HEM  ESTAT  IDENTIFICANT  ELS  NOSTRES  PENJADORS.  VAM  DECIDIR  POSAR-HI  LA  NOSTRA  FOTO  I  ESCRIURE-HI  EL  NOSTRE  NOM  AMB  LLETRA  LLIGADA.

* 1r. FER  LES  FOTOS:

http://

* 2n.  PRACTICAR  L’ESCRIPTUA  DEL  NOM  EN  LLETRA  LLIGADA.

* 3r. ENGANXAR  EL  RÈTOL  AL  PENJADOR:

http://

 

 

 



CORTINES PER ALS ARMARIS

ENGUANY  (P5) HEM  DECIDIT  DECORAR  LES  CORTINES  PER  ALS  ARMARIS  QUE  ENS  VA  COSIR  L’ANNA G. (MARE  DE  L’OVIDI) EL  CURS  PASSAT (P4).  HEM  PENSAT  I  PRACTICAT  DIFERENTS  FORMES  DE  FER-HO:

* DIBUIXAR  AMB  RETOLADORS,  COLORS…  DE  ROBA:

http://

* ENGANXAR  “POLS  DE  COLORS”,  RETALLS  DE  “GOMA  EVA”… I  COSIR:

http://

* ESTAMPAR  FIGURES  PLANES  AMB  COSSOS  GEOMÈTRICS:

http://



PER TOTS SANTS PANELLETS !

L’ESTEL  ENS  MOSTRA  I  EXPLICA  (AMB  L’AJUDA  DEL  SEU  RECULL  DE  RECEPTES  I  D’UN  POWER  POINT  ELABORAT  AMB  L’ABRIL)  LA  SEVA  RECEPTA  PER  FER  PANELLETS.

http://

 

EN  JAN  TAMBÉ  ENS  PORTA  UNA  RECEPTA  ESCRITA  EN  CATALÀ  I  ALHORA  EN  CASTELLÀ (receta):

Recepta escrita en llengua catalana

Recepta escrita en llengua catalana

 

Recepta escrita en llengua castellana

Recepta escrita en llengua castellana

L’OT  ENS  MOSTRA  EL  RESULTAT  ACONSEGUIT:

 

Assortit de panellets

Assortit de panellets

I  ENCARA,  EN  JOEL  ENS  PORTA  TAMBÉ  LA  SEVA  RECEPTA.

http://

TROBAREU  MÉS  INFORMACIÓ  SOBRE  L’ELABORACIÓ  DE  PANELLETS  I  ALGUNES  ACTIVITATS  AL  VOLTANT   DE  LA  RECEPTA SI  CLIQUEU A  CONTINUACIÓ: http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/panellets/panellets.html

 



HALLOWEEN

EN  JAN  ENS  PORTA  UN  LLIBRE  DE  HALLOWEEN.  UN  LLIBRE  PER  LLEGIR  A  LES  FOSQUES.  ENS COMENTA  QUE  SÓN  ENDEVINALLES  QUE  “FAN  RODOLÍ”.

http://

LES  ENDEVINALLES  FAN  REFERÈNCIA  A  DIFERENTS  MONSTRES  IMAGINARIS  I  A  LES  LLAMINADURES  DE  HALLOWEEN.

CONEIXEM  ALGUNES  INFORMACIONS  DE  LA  FESTA  DEL  HALLOWEEN.  PERÒ  COM  QUE  TENIM  DUBTES,  DECIDIM  DEMANAR  AJUDA  A  L’ANNA  (MESTRA  ESPECIALISTA  D’ANGLÈS  DE  L’ESCOLA)  I  ELS/LES  ALUMNES  DE  CICLE  SUPERIOR.  SUPOSEM  QUE  ELLS  CONEIXEM  MILLOR  AQUESTA  CELEBRACIÓ  PERQUÈ  “ESTUDIEN” LLENGUA  ANGLESA.

EL  DIVENDRES  31  D’OCTUBRE,  REBEM  A  L’AULA   LA  VISITA  DE  LA  JANA,  LA  LAURA  I  LA  VALL  (ALUMNES  DE  6è) .  LES  ESCOLTEM  ATENTAMENT  PERQUÈ  AMB  L’AJUDA  D’UN  POWER  POINT  ENS  EXPLIQUEN  MOLTES  COSES  D’AQUESTA  CELEBRACIÓ.

http://

DSCF8350 mpeg1video from pgrataco on Vimeo.

 

A  CONTINUACIÓ  PODEU  VISIONAR  EL  POWER  POINT   QUE   VAN  UTILITZAR  LES  ALUMNES  DE  6è.   PODREU  ACCEDIR  ALS  JOCS  QUE  ENS  VAN  PROPOSAR  DES  DE  LA  DIAPOSITIVA  Nº8 .

http://

 

 

http://

 

DESPRÉS  D’ESCOLTAR   I  DE  PRACTICAR  L’ELABORACIÓ  DE  FANALETS  DE  CARBASSA  AMB  EL  JOC  DE  DIBUIXAR  QUE  ENS  VAN  PREPARAR  LA  JANA,  LA  LAURA  I  LA  VALL,  LA  NOÈLIA  (MARE  D’EN  JAN)  ENS  VISITA  A  L’ESCOLA  PER  CONVIDAR-NOS  A  DECORAR-NE  UNA  DE  DEBÒ.

http://

 

VAN  PASSAR  ELS  DIES  I  OBSERVEU  QUÈ  VA  PASSAR  AMB  LA  CARBASSA  DE  HALLOWEEN  QUE  ENS  VA  REGALAR  LA  NOÈLIA.

http://

 

 



NINOT ORIGINAL

L’Estel  va  elaborar  un  original  i  creatiu  ninot.  Seríeu  capaços  de  reconèixer  els  diferents  materials  que  va utilitzar?

http://

 

I  ara,  qui  s’anima  a  construir  el  seu  propi  ninot?



“BARRUFETS” en francès!

Voleu  saber  com  es  diu  “BARRUFET”  en  llengua  francesa?  Consulteu  el  llibre  que  ens va  portar  en  Yanis  per  llegir  a  l’aula.

http://

 

Ja  ho  heu  descobert?  Donc  ara,  podríem  continuar  “barrufant  paraules”.  Atenció,  algú té llibres de Barrufets en altres idiomes i ens pot explicar com s’anomenen aquests personatges en altres països del món?



GEGANTS I CAPGROSSOS

L’Estel  i  en  Jan  elaboren  gegants  i  capgrossos  amb  motiu  de  les  Fires  de  Sant  Martirià  de  Banyoles.  Mireu  quina  patxoca!!!

http://

 

Heu  reconegut  el  capgròs  de  Banyoles  elaborat per en Jan  en  el  taller  de  confecció  de  capgrossos  amb  materials  de  rebuig?

Voleu  saber  quin  nom  ens  vam  inventar  per  al  gegant  que  l’Estel  va  construir  a  casa  seva?

La  Carla  també  s’ha  animat  a  dissenyar  i  elaborar  un  capgròs  amb  la  seva  família.  Endevineu  de  quin  capgròs  es  tracta?

http://

El  nom  del  capgròs  de la  Carla  té  7  lletres,  la  1ª és  la  B  i  la  8ª  és  la  S.  Sabeu  ara  de  qui  es  tracta?  B _ _ _ _ _ S

I  qui  s’amaga  a  sota  del  capgròs  d’en  BERRUGA  fent  CERCAVILA?  Podeu  demanar  pistes!

http://

MVI 9955 from pgrataco on Vimeo.