FEM COMPOSTATGE!

DESPRÉS  QUE  LA  MARTA  F. (MARE DE L’ESTEL) ENS AJUDÉS A MUNTAR  UNA  COMPOSTADORA,  CALIA  CONTROLAR I SUPERVISAR  SETMANALMENT EL PROCÉS DE COMPOSTATGE.  TRES  MESOS DESPRÉS OBSERVARÍEM ELS RESULTATS  OBTINGUTS.

* 1a Setmana: controlem si la temperatura puja, reguem i remenem.

http://

 

* 2a Setmana: controlem si la temperatura puja, reguem, remenem i decidim canviar la compostadora de lloc.

http://

 

* 3a Setmana: controlem la temperatura, reguem i remenem.

http://

 

* 3 MESOS DESPRÉS: la Marta torna a l’escola per ajudar-nos a observar els resultats obtinguts i ens porta 3 mostres de compost de la compostadora de casa seva. Comparem les diferents mostres i arribem a conclusions.

http://

 

QUÈ  HA  PASSAT  DINS  LES  COMPOSTADORES?

Fem més experiments i observem els resultats amb  l’ajuda de la Marta i la lupa binocular que ens porta.

http://

 

VOLEU  QUE  US  EXPLIQUEM  LES  NOSTRES  CONCLUSIONS?



EL NOI I EL ROBOT

LA  NÚRIA  I  L’OT  ENS  HAN  EXPLICAT  I  MOSTRAT  COM  CREAR  PLEGATS  UNA  HISTÒRIA  AMB  L’AJUDA  DEL  DOMO CREATE.

 

http://

VOLEU  QUE  US  EXPLIQUEM LA  HISTÒRIA  DEL  NOI  I  EL ROBOT?

http://DomoNation.com: robot by Pilarica

Like it? Create your own at DomoNation.com. It’s free and fun!



CEREALS: PINSOS I FARINES.

EN  JOSEP Q.  (PARE  DE LA JANA)  ENS  AJUDA  A  OBSERVAR  ELS  CEREALS  QUE  PODEM  TROBAR  SEMBRATS  PELS  CAMPS  (ORDI, BLAT, CIVADA...) I COM  DIFERENCIAR-LOS D’ALGUNES  MALES  HERBES.

http://

A  CONTINUACIÓ,  EN  JOSEP  ENS  EXPLICA  COM  UTILITZAR  AQUESTS  CEREALS  I  ALTRES  INGREDIENTS (GARROFES, GALETES CADUCADES, LLET EN POLS…)  EN  L’ELABORACIÓ  DE  PINSOS  PER  AL  BESTIAR  DE  GRANJA.

http://

http://

 

Voleu  visitar  la  pàgina  web de  PINSOS FIGUERAS ?



INSECTES I ARÀCNIDS

FEM  UNA  SORTIDA  AL  MUSEU  DARDER  DE  BANYOLES  PER  GAUDIR  D’UNA  EXPOSICIÓ  D’INSECTES  (PAPALLONES),  ARÀCNIDS (ARANYES) I ALTRES.

EN  ARRIBAR  A  BANYOLES, ESMORZEM  ABANS  DE  FER  LA  VISITA:

http://

 

FEM  LA  VISITA  GUIADA  (JOAN)  A  L’EXPOSICIÓ:

http://

 

I  DE  TORNADA  A  L’ESCOLA,  PAREM  AL  PUIG  DE  SANT  MARTIRIÀ  PERQUÈ  LA  LÍDIA S. (MARE  DE L ‘ÀFRICA)  ENS  EXPLIQUI  I  MOSTRI  COM  HO  FA  ELLA PER  ESTUDIAR/COMPTAR  LES  PAPALLONES  DELS  ESTANYS  DE  CAN  MORGAT  DE  BANYOLES:

http://

http://

DSCF2696 mpeg1video from pgrataco on Vimeo.



SOM MANETES!

TALLERS  DE  CENTRE (matí dels 3 dies diferents): 

Camins:

http://

Flors de paper:

http://

Scrapbook:

http://

Costura:

http://

Teixir amb teler:

http://

 

TALLERS  DE  PARVULARI (tarda del “dilluns i dimarts diferent”):

Cuc amb oueres:

http://

Origami:

http://

Menjadora d’ocells:

Construcció:

http://

Col·locació als arbres del pati:

http://

Amanida de pasta:

http://

Percussió amb instruments africans: 

http://

http://

DSCF2378 mpeg1video from pgrataco on Vimeo.

 

MOSTRES (tarda del “dimecres diferent”):

http://

TALLER  D’ESCULTURA  D’ESCOLA: 

Elaboració d’una escultura conjunta (a nivell d’escola) amb materials de rebuig.

La nostra contribució (P5):

http://

 

El resultat final (de P3 a 6è): properament imatges!

 

 

ALTRES  “DIES  DIFERENTS  A  P5”:

Braçalets:

http://

Ocellets  de  paper:

http://

Decoració del passadís:

Després de l’hivern…

http://

Arriba la primavera!!!

Als  nostres  caps  i  al  passadís!!!

http://

http://

 



TALLERS: MÚSICA I RITME.

QUÉ ÉS LA MÚSICA?

LA  MÚSICA  ÉS  SO,  RITME  I  BALL,  MELODIA,  ALTURA  I  TIMBRE,  INTENSITAT,  SENTIMENT,  ART  CREATIU,  HARMONIA…

LA  MÚSICA  ÉS  SO: SI  TARAL·LEGES  UNA  MELODIA, TOQUES UN  INSTRUMENT, SEGUEIXES UN RITME PICANT DE MANS, ESTÀS FENT MÚSICA. TAMBÉ L’ESTÀS ESCOLTANT.. QUAN FAS SILENCI NO HI HA SO, NO HI HA MÚSICA

http://

 

LA MÚSICA ÉS RITME:  EL RITME QUE PUC PICAR DE MANS, EL PAS QUE MARCA LA BANDA SONORA QUAN CAMINA, EL SOTRAC DEL TREN, LA CADÈNCIA DE BATRE UN OU, EL BATEC DEL COR…

EN  LA  MÚSICA, EL RITME ES PRODUEIX QUAN COMBINEM SONS DE DIFERENT DURADA. VOLEU SEGUIR EL RITME D’AQUESTS TRENS? 

http://

http://

 

EN  ELS  TALLERS  D’EDUCACIÓ  INFANTIL  D’AQUEST  CURS  HEM  TREBALLAT  3  FAMÍLIES  D’INSTRUMENTS  QUE  PODEM  UTILITZAR  PER  FER  MÚSICA. HEM  ORGANITZAT  3  GRUPS-TALLER  PER  ACOSTAR-NOS A LA MÚSICA I EL RITME DES  DE  CADASCUNA D’AQUESTES FAMÍLIES D’INSTRUMENTS:

* GRUP  O  FAMÍLIA  DELS  INSTRUMENTS  DE  CORDA

* GRUP  O  FAMÍLIA  DELS  INSTRUMENTS  DE  VENT

* GRUP  O  FAMÍLIA DELS INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ

MURAL DE  GRUPS-TALLER AL PASSADÍS  DEL  PARVULARI

MURAL DE GRUPS-TALLER AL PASSADÍS DEL PARVULARI

 

A  CONTINUACIÓ  TROBAREU  IMATGES  DELS 3 GRUPS-TALLER  EXPERIMENTANT DURANT EL SEU PAS PEL TALLER DELS INSTRUMENTS DE VENT:

http://

http://

http://

 

EN EL TALLER DE VENT VAM CONSTRUIR UN INSTRUMENT QUE ENS VA PERMETRE EXPERIMENTAR LA CREACIÓ DE MELODIES BUFANT. TAMBÉ VAM INTENTAR TOCAR EL NOSTRE ORIGINAL INSTRUMENT (I CANTAR, BALLAR…) IMITANT EL GRUP SEGÜENT.:

http://

 

SI  VOLEU VISIONAR  ELS  ENREGISTRAMENTS  DELS  CONCERTS  QUE  VAN  FER  ELS /LES ALUMNES DE CICLE SUPERIOR ALS  DIFERERENTS  GRUPS-TALLER DURANT EL SEU PAS PEL TALLER DE CORDA, CLIQUEU A CONTINUACIÓ: EL GRUP DE GUITARRES DE CICLE SUPERIOR CANTA A INFANTIL

DURANT EL CURS LA LORDA TAMBÉ ENS HA ACOSTAT ALS INSTRUMENTS DE CORDA:

http://

 

 



MANUALITATS DE SANT JORDI

LA  BRUNA  COMPARTEIX  AMB  NOSALTRES  UNA  ORIGINAL  PRINCESA  QUE  HA  ELABORAT  EN  MOTIU   DE  LA  DIADA  DE  SANT  JORDI.  VOLEU  QUE  US  EXPLIQUEM  EL  PROCÉS  QUE  VA  SEGUIR  I  ELS  MATERIALS  QUE  VA  UTILITZAR.

http://

SEMBLA  SER  QUE  EN  JULIÀ  VA  ELABORAR  UN  SANT  JORDI  AMB  MATERIALS  SIMILARS.

I  ENTRE  TOTS  DOS,  VAN  CONSTRUIR  AQUEST  DRAC  FEROTGE!

http://



SANT JORDI

SEGUR  QUE  CONEIXEU  ALGUNA  VERSIÓ  DE  LA  LLEGENDA  DE  SANT  JORDI.  MIREU  I  ESCOLTEU  AMB  ATENCIÓ,  POTSER  ÉS  LA  SEGÜENT  O  S’ASSEMBLEN  EN  ALGUNS  ASPECTES: 

http://

UNA  VERSIÓ  BEN  DIFERENT  SERIA  LA  SEGÜENT:

http://Edu3.cat

 

I  ENCARA,  CONEIXEU  ALGUNA  D’AQUESTES  CANÇONS  DE  SANT  JORDI ?

http://www.goear.com/listen/08340c4/sant-jordi-damaris-gelabert

http://www.goear.com/listen/78b898c/sant-jordi-no-tenia-cap-soldat-

SI  VOLEU  CONTINUAR  CANTANT  PODEU  ANAR  A  L’ADREÇA  SEGÜENT :  CANÇONS DE PRIMAVERA I SANT JORDI

 

ÉS  CLAR  QUE  SI  PREFERIU  JUGAR  PODEU  ANAR  A  L’ADREÇA  SEGÜENT:  JOCS AMB LA LLEGENDA DE SANT JORDI

O  ENTRAR  A  LA  PETITA XARXA,  TAMBÉ   HI  TROBAREU  ACTIVITATS  INTERESSANTS  AL  VOLTANT  DE  LA  LLEGENDA  DE  SANT  JORDI.

 

A  L’ESCOLA  HEM  PARTICIPAT  EN  EL  XVIIIè CONCURS DEL PUNT DE LLIBRE DE SANT JORDI  ORGANITZAT  PER  LA  BIBLIOTECA  DE  BANYOLES  (Coneixeu la  solució de l’L’ENDEVINALLA DE LA RITA XUCLALLETRES DEL MES D’ABRIL?) :

http://

TAMBÉ  HEM  RETALLAT,  PINTAT  I  MUNTAT  UNS  TITELLES  AMB  PERSONATGES  DE  LA  LLEGENDA  DE  SANT  JORDI.  VOLEU  QUE  US  EXPLIQUEM  LA  NOSTRA  VERSIÓ  DE  LA  LLEGENDA?

http://

FINALMENT  ARRIBA  EL  DIA  23  D’ABRIL  I  VISITEM  LA  PARADA  DE  LLIBRES  DELS/LES  ALUMNES  DE  CICLE  SUPERIOR.

VOLEU  QUE  US  EXPLIQUEM  QUINS  LLIBRES  VAM  COMPRAR?  I  SABEU  QUÈ  ENS  VAN  REGALAR?

http://

SI  VOLEU  VISIONAR  MÉS  FOTOGRAFIES  DE  LA  DIADA  DE  SANT  JORDI  A  LA  PARADA  DE  L’ESCOLA,  ENLLACEU  AMB  EL  BLOC DE FESTES, TRADICIONS I SORTIDES.

I  ENCARA,  SI VOLEU  ENVIAR  UNA ROSA DE SANT JORDI  A  ALGÚ ?  ENDAVANT !

 BONA  DIADA  DE  SANT  JORDI !!! 



NATACIÓ

ENS  VOLEU  VEURE  NEDANT ?

http://

FEM  UN  CURS  DE  NATACIÓ  (7 SESSIONS)  AL  CLUB  NATACIÓ  BANYOLES:

http://

http://

DSCF2222 mpeg1video from pgrataco on Vimeo.

 

http://

DSCF2225 mpeg1video from pgrataco on Vimeo.

 

http://

DSCF2229 mpeg1video from pgrataco on Vimeo.

 



MONA DE PASQUA

S’ACOSTA  LA  CELEBRACIÓ  DE  LA  PASQUA  I  JA  HO  DIU  LA  DITA:

PER  TOTS  SANTS  CASTANYES;

PER  NADAL,  TORRONS;

PER  LA   PASQUA  MONA,

I  TOT  L’ANY,  BOMBONS!

LA  CONEIXÍEU ?  VOLEU CANTAR-LA ?

LA  MARTA  M.  (LA  MARE  D’EN  JOEL)  I  L’IMMA  (LA  TIA  PASTISSERA  D’EN  JOEL)  VÉNEN  A  L’ESCOLA  A  AJUDAR-NOS  A  FER  UNA  MONA  I  UNS  BOMBONS !  ENS  CRIDEN  MOLT  L’ATENCIÓ  LES  MONES  DE  COLORS  I  ELLES  S’OFEREIXEN  A  MOSTRAR-NOS  COM  ELABORAR-NE.

* 1r. CONVERSEM  SOBRE  ELS  INGREDIENTS,  ELS  ESTRIS,  LA  PREPARACIÓ…

http://

 

* 2n. ESMORZEM ,  ENS  POSEM  LA  BATA  I  COMENCEM  PER  FARCIR  LA  NOSTRA  MONA  (JA  SIGUI  RODONA  COM  UN  PANET  O  QUADRADA  COM  EL  PA  DE  MOTLLE):

http://

 

* 3r. FONEM  LA  XOCOLATA  (MICROONES)  PER  FER  LA  COBERTURA  DE  COLORS  (BLANCA,  NEGRA,  BLAVA,  VERMELLA,  TARONJA,   GROGA…)  I  DECOREM  AMB  LLAMINADURES  DE  COLORINS  I  PLOMES:

http://

http://

DSCF2059 mpeg1video from pgrataco on Vimeo.

http://

DSCF2062 mpeg1video from pgrataco on Vimeo.

http://

DSCF2063 mpeg1video from pgrataco on Vimeo.

 

 

* 4t.  EMBOLIQUEM  LA  MONA  I  DISSENYEM  UN  CARTELL  AMB  EL  NOSTRE  NOM:

http://

 

* 5è.  ELABOREM  UNS  ORIGINALS  BOMBONS  AMB  GUST  DE  XOCOLATA  I  DE  MADUIXA  PER  ACABAR  DE  DECORAR  LA  NOSTRA  MONA.

http://

 

MENTRE  ESPEREM  QUE  ES  REFREDIN  (ELS  POSEM  AL  CONGELADOR),  ENS  PREPAREM  UNA  LLESCA  DE  XOCOLATA  DE  COLORS  PER  BERENAR:

http://

 

QUAN  ELS  BOMBONS  ESTAN  FREDS  ELS  TRAIEM  DEL  MOTLLE  I  ELS   UTILITZEM  PER  DECORAR  LA  NOSTRA  MONA.

http://

 

6è.  GAUDIM  DELS  RESULTATS   ACONSEGUITS   I   ENS   DESITGEM   BON   PROFIT !!!

http://

 

VOLEU  ESCOLTAR  I  RECITAR  UN  POEMA  DE  LA MONA DE PASQUA  DE  LA  LOLA  CASAS ?

DE  TORNADA  DE  LES  VACANCES  DE  SETMANA  SANTA  I  PASQUA,  DIBUIXEM  LA  NOSTRA  MONA  PER  COMPARTIR  ELS  SEUS  DETALLS  AMB  ELS/LES  COMPANYS/ES.

http://