Història del codi de barres
El GTIN, conegut com Global Trade Identification Number (el número Global d’Identificació d’ítem o de productor) , compleix 50 anys. L’any 1971, després d’un llarg debat, els líders de la indústria de consum massiu i retail , decideixen fer servir un codi universal de productes que va marcar una fita en la història de la innovació i tecnologia de el sector.
La simbologia que acompanya el GTIN , l’igualment famós codi de barres , és qui captura i fa possible l’automatització de la informació d’identificació estàndard i única dels productes a comercialitzar a nivell global, a més que agilitza els processos en la compra, millorant la qualitat de vida dels consumidors.
GS1 és l’associació responsable de l’èxit d’aquest invent i de la seva transcendència i acceptació en el món i en molts sectors, gràcies als beneficis demostrats. El seu ús permet fer visible la informació entre els socis de la cadena de valor dels sectors, com ara retail d’aliments, fabricants, exportadors, salut, agroindústria, automotriu, entre molts altres i va obrir les portes de l’B2B i B2C. L’impacte per a les empreses va ser important: amb la digitalització de la informació i identificació dels seus productes van aconseguir accedir a mercats que estaven fora de la seva zona, a més d’arribar a més consumidors.
Què és un codi de barres?
Com funciona un codi de barres?
Com funciona?
Com generar un codi de barres?