Com ha anat el cap de setmana? M’agrada molt veure les activitats que aneu fent a casa vostra, l’àlbum de fotos cada cop està més ple!
Aquests dies en què acostumen a guanyar les males notícies, avui us proposem donar la volta a la truita! Recordeu quan torneu del Bla Bla Bla amb la bústia de les cartes? Doncs justament això és el que us demanem avui: escriure missatges bonics per a la vostra família!
Necessitaràs paper i llapis (també ho podeu fer a través del mòbil si el vols enviar a persones que estan lluny!). El primer que haureu de fer és escriure el nom de la persona a qui li vols enviar el missatge, després pensar i escriure quina cosa bonica li vols dir i finalment firmar posant-hi el teu nom. Ho pots fer tantes vegades com vulguis!
Segur que arranqueu més d’un somriure!
Famílies: ajudeu-los a pensar què volen escriure abans de començar. Ells són uns experts en dir coses boniques, a classe ja ho hem fet algunes vegades! Quan ja ho tinguin clar, si veieu que necessiten ajuda, aneu-los marcant els sons de les lletres, per síl·labes i a poc a poc. Recordeu que potser no saben trobar tots els sons de les paraules, cadascú al seu ritme! Si veieu que van una mica perduts, podeu escriure vosaltres la paraula en un full en brut i que ells ho copin.
Per acabar la setmana, fem un joc per jugar en família. Us deixem diferents opcions per jugar al bingo: números, formes, colors…
Us el podeu imprimir o bé en podeu crear un vosaltres mateixos. La primera pàgina és per retallar i posar-la en una bossa i la segona són els cartrons de joc.
Aquests dies que no poden fer jocs amb els nostres amics podem aprofitar per jugar amb la nostra família. Podeu continuar jugant amb els jocs de la setmana passada.
Recordeu alguns jocs que ja sabeu:
– Joc de les estàtues:
Posem una música que ens agradi i anem ballant. Un encarregat atura la música i en aquest moment ens hem de quedar tots com a estàtues. El que es mou estarà eliminat.
A veure qui guanya!
– Joc del futbol xines:
Fem una rotllana i obrim molt les cames fins que es toquin amb les del costat per no deixar escapar la pilota. Ens hem de passar la pilota per sota de les cames (porteria). Hem d’aturar-la amb les mans,( que fan de porter).
A veure quants gols feu?.
– Joc dels fantasma:
Necessitem un drap gran per tapar-nos sencers (pot ser un llençol). El que endevina anirà a un altre lloc per mentre un s’amaga sota el drap. Ja pot venir el que ha d’endevinar qui està amagat?
És molt fàcil perquè som molt pocs!
Variant del joc:
Podem amagar objectes de la casa. Prèviament decidirem quants i quins.(no ho feu molt difícil).
La Dolors i jo sabem que us encanten els mandales. La propota d´avui és que pinteu mandales.
Els que tingueu impressora els podeu imprimir i acolorir i els que no en teniu podeu fer mandales amb objectes que tingueu a casa: joguines, macarrons, fulls…
Aqui us deixo un exemple.
També els podeu dibuixar vosaltres amb formes geomètriques o fent servir gomets, si teniu.
Si voleu podeu enviar una foto al meu correu : laia.serrat@salesianas.org i jo els posaré al bloc. No oblideu posar el vostre nom.
L’equip de mestres de l’escola us trobem molt a faltar! Pensem molt en vosaltres i en les vostres famílies i us enviem una abraçada i tota l’energia positiva!
A classe tenim un càrrec que és el d’ajudant del planeta. Cada dia, mentre esmorzem els nen o nena encarregat ens ajuda a pensar on hem de llençar cada residu que generem.
A més, els últims dies junts parlàvem de com està afectant la contaminació als diferents hàbitats dels animals, que s’estan quedant sense llocs on poder viure…. La següent cosa que havíem de fer era pensar quines coses podíem fer nosaltres per ajudar a mantenir els hàbitats d’aquests animals, i fins i tot el nostre, el planeta on vivim!!
Així doncs, avui us nombro a tots AJUDANTS DEL PLANETA des de casa! Així que se us gira un munt de feina!
1. Feu-vos una medalla per tal que tothom a casa pugui veure que sou AJUDANTS DEL PLANETA i que els ajudareu a reciclar.
Aquesta pot ser una idea
2. Feu un cartell que animi els membres de la vostra família a reciclar i el pengeu en un lloc ben visible. Us el podeu inventar amb imatges o fotos vostres o podeu imprimir i pintar aquest que us deixo aquí:
3. Mentre aneu treballant podeu escoltar aquesta cançó:
4. Demaneu que us ajudin a jugar a aquest joc:
5. Només us queda preparar-vos per poder ajudar les vostres famílies. Si voleu us podeu fer un llistat amb les coses que van a cada contenidor. Aquestes imatges us poden ajudar:
Espero que estigueu tots molt bé a casa vosta! Recordeu que la música ens aporta molts beneficis durant aquests dies ja que incideix sobre les nostres emocions. Ens permet mantenir un equilibri, salud mental i física i ens permet moments de calma i alegria.
Així que us deixo unes activitats musicals que podeu fer a casa:
Començarem amb la cançó del Good Morning:
CANTEM CANÇONS:
DINS LA FOSCA ( Podeu fer la coreografia i el ritme que hem après a classe)
Mireu el següent vídeo:
L’AVI QUE ESTIMA EL MAR
Us ensenyo aquesta nova cançó. Espero que us agradi molt!
Mireu el següent vídeo:
LLETRA
Jo tinc un avi,
amb la barba blanca
i una pipa encesa
que tan sols fa fum.
Que m’explica contes
de naus perdudes
al mig de les ones
que estima sols als peixos
aigües
doncs ha viscut sempre entre
barques, platges
encara és ara un brau mariner.
PERCUSSIÓ CORPORAL (Forte i Piano): MARCHA RADETZKY
Anem a fer percussió amb el nostre cos! Esteu preparats?
Mireu el següent vídeo:
AUDICIÓ:
Vivaldi és un compositor que va escriure Les quatre estacions, quatre obres que representen escenes per a cada estació de l’any.
Com que la Primavera ja és aquí, avui escoltarem la peça musical La Primavera. Podeu aprofitar aquest moment de calma per relaxar-vos o pintar un dibuix primaveral.
Per qualsevol dubte podeu enviar-me un email a: mar.mascaro@salesianas.org
També podeu enviar-me fotos i vídeos de les activitats musicals!