La Montse ens fa arribar una altra proposta per obrir els ulls al nostre cor. És una sessió per fer grans i petits al mateix temps.

La Montse ens fa arribar una altra proposta per obrir els ulls al nostre cor. És una sessió per fer grans i petits al mateix temps.

Bon dia a tots!
Avui us proposem una activitat que us convertirà en els millors chefs de casa per un dia!
Amb els següents ingredients heu de crear un animal màgic!
Podeu fer un animal amb volum o pla, com més us agradi. Si us bé de gust també podeu fer un mandala o un dibuix.
Podeu enviar-nos fotos de com us ha quedat i les penjarem al bloc!
Petons i abraçades per tots!
La Gemma us envia unes activitats d’educació emocional per treballar des de casa.

Bon dia nens i nenes de P4!!
FIND THE COLOR
Avui us comparteixo una activitat d’anglès perquè pugueu repassar els colors BLUE, YELLOW, RED, GREEN, ORANGE, PINK….
Un familiar us dirà un dels següents colors: ( BLUE, GREEN, YELLOW, BLACK, RED, ORANGE, WHITE, PINK, BROWN, PURPLE) Vosaltres haureu de buscar un objecte que tingueu a casa del color que us hagi dit.
Abans de començar l’activitat podeu mirar el següent vídeo:
Abans de tot aquest embolic del coronavirus, avui havia de ser el dia que marxàvem de colònies… però no patiu, ja tindrem més ocasions de marxar tots junts!
De totes maneres, si nosaltres no podem anar de colònies, sempre podem fer que les colònies vinguin a nosaltres! L’empresa Rosa dels Vents ha organitzat tot un seguit de tallers per aquesta setmana i us animem a fer-los a casa com si fóssim allà. Clicant
També podeu proposar als pares que avui penseu una manera diferent de dormir: podeu muntar una cabanya, portar el matalàs al menjador o intercanviar llits entre els germans. Qualsevol cosa que ens porti a sortir una mica de la monotonia val!
Ja em direu com us va!
Activitats que podem fer a casa:
Realitzar un circuit de psicomotricitat al menjador:
– Podem fer servir les cadires per passar per sobre o per sota.
– Alguna catifa per fer tombarelles.
– Posar obstacles per saltar o passar fent zig-zag.
Joc d’amagar-se:
Un para i els altres s’amaguen per tota la casa.
Jugar al ànec, ànec, oca:
Fer una rotllana tota la família i el nen canta la cançó. Al que li diu oca Cada vegada li toca a un atrapar.(els nens saben jugar).
Desplaçaments com animals:
Anar d’un lloc a l’altre com si fossin: gats, gossos, cargols, serps, granotes, cavalls, tortugues…
Seguir al rei fent ioga:
Cada persona de la família realitza una postura de ioga i els altres han de imitar-lo. No es pot repetir.
Podem donar models abans de començar

Els últims dies abans de marxar, vam començar a parlar dels rellotges. Alguns en portaven de casa seva i ens vam estar fixant com eren. Vam dir que un dia escriuríem una carta a les famílies per què ens portéssiu rellotges de casa o la seva foto…
Avui us proposo una activitat de llenguatge matemàtic: busca diferents rellotges que tingueu per casa, s’assemblen a aquests que veus aquí?

Famílies: busqueu semblances i diferències entre els diferents rellotges, penseu quins números tenen i si els coneixen (si tenen números), mireu com canvien els números (sobretot en els digitals), els podeu proposar si els volen dibuixar, si volen copiar els números que hi veuen,… És una mica d’hora per saber llegir les hores, però si que es pot relacionar les hores amb fets molt vivencials seus: l’hora de despertar-se, l’hora dels àpats, l’hora de la dutxa o d’anar a dormir… Escolteu quines idees tenen sobre el pas del temps, segur que tenen respostes molt originals!
Segur que aquests dies esteu fent un munt de dibuixos, oi? La primera proposta que tenim per vosaltres és la de regalar-nos un dibuix ben bonic: un dibuix del que fas aquests dies, del que veus per la finestra de casa teva, d’allò que t’agradaria fer si estiguéssim a l’escola, o del que més t’agradi! Si vols hi pots escriure un comentari amb aquestes lletres tan xules que sabeu fer.
Quan el tinguis fet diga-li al pare o a la mare que li faci una foto i l’envii al meu correu electrònic (no cal que hi aparegui el nen o la nena, només el dibuix). Faré un álbum amb tots els dibuixos i el penjaré al bloc perquè el pugueu veure des de casa vostra!

Famílies: és important que abans de començar fer el dibuix dediqueu una estona a pensar què volen dibuixar (ells ja ho saben: PARO, PENSO…, ENDAVANT!). Aquesta part de planificació és tant o més important que el dibuix mateix. Si demanen que alguna cosa no la saben dibuixar, pensem com ho podem fer, ho podem provar en un full en brut o dibuixar-la primer en llapis per esborrar si no ens agrada. Ja em direu què tal us va!
Aquest any busquem estones per mirar dins nostre. També ho podem seguir fent des de casa. Aquí teniu una petita reflexió per ajudar-nos amb l’emoció de la por. Petites estratègies per acceptar aquesta emoció i transformar-la:
Audio d’interioritat.
