50 ratolinets a la biblioteca!

Dijous passat vaig anar a fer un encàrrec al Parvulari. No vaig poder evitar fer una volteta per les classes de pàrvuls 3 anys i, només entrar, molts nens i nenes van preguntar pel Bigotis. El mes de juny no han vingut a la biblioteca ja que prioritzem les hores que tenim a tasques de gestió (recuperar llibres en préstec, expurgar els que estan en mal estat, canviar teixells que encara hi ha fets a mà,…).  Les mestres em van demanar si podien passar una estoneta a acomiadar-se de la mascota i, ràpidament, la meva companya i jo vam començar a pensar un regalet perquè, al llarg de l’estiu, recordessin la biblioteca.

Cercant per internet vam trobar un barret de ratolí molt divertit però… quina feinada en tan poc temps! fer cinquanta barrets!.

La il·lusió d’imaginar dues classes de ratolinets contents i mirant-nos amb les seves carones felices va fer que no descartéssim la proposta. Vaig demanar a les mestres de sisè si un grupet d’alumnes ens podien ajudar i apa! som-hi! a treballar. Va ser un plaer veure com els grans treballaven en cadena, tallant bases de barrets, orelles, ulls,…, enganxant les peces i muntant els ratolins.

La secretària del centre, la Marta, va venir també i, entre tots, divendres a les dues ja teníem els barrets acabats. Fantàstic!

Satisfetes, avui hem fet una sessió molt emotiva amb els petits. Han anat explicant, amb la seva mitja llengua, el conte que més els havia agradat dels que havíem explicat a la biblioteca. Els recordaven gairebé tots. Quan hem tret els barrets s’han aixecat al moment, tots volien el seu. Mireu que macos estan i escolteu quins són els seus contes preferits. Al principi podeu veure com han treballat els de sisè.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/_ur_4UPdqao" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Fins el proper curs nens i nenes, continuarem gaudint plegats d’estones meravelloses a la biblioteca.

Narrant i il·lustrant els viatges d’en Joan Esquenadret, de Gianni Rodari

Us presentem el muntatge que, nens i nenes de tercer, han fet últimament amb aquest recull de poemes tan divertit.

Una de les últimes sessions a la biblioteca la vam dedicar a presentar els poemes amb els viatges d’en Joan Esquenadret. De fet, n’havien llegit algun per estar inclòs a les lectures del seu llibre de text.

Ens vam repartir en grups de 3 o 4, formats a l’atzar. Cada equip triava un dels viatges i el llegien. Després el dividien en parts i pactaven com els agradaria il·lustrar-lo. Més tard, cada nen o nena feia la seva part, això si, vigilant que el conjunt fos coherent. Han acabat la feina a les seves aules, hem escanejat els dibuixos i els hem pintat amb l’ordinador.

Ahir vam recitar i gravar els poemes. El resultat d’una part del treball fet a les dues aules és el que ara us mostrem.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/yy3h8-lKu40" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Viatja en el temps!

Vols viatjar en el temps? Clica sobre la imatge i podràs visitar diferents èpoques i aprendre com vivien els nostres avantpassats.

captura-de-pantalla-2010-06-14-a-las-193121

I també pots passar una estona divertida amb aquest curtmetratge de Blur Studio

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/sQdqaSITVyI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Propostes de creació

Mireu aquest curtmetratge en pintura animada de Marie Paccou.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/IQQ8wFhd-NY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

És bonic, oi?

I ara gaudiu visitant aquesta preciosa exposició del Centre Virtual Cervantes on es fa un repàs a la il·lustració infantil espanyola en els últims cent anys.

captura-de-pantalla-2010-06-14-a-las-184915

Us fem arribar unes quantes propostes perquè deixeu anar el vostre esperit creador!

Per crear el vostre propi jardi de flors visiteu   THE GARDEN MAKER

Dibuixeu amb eines variades  IMAGINATION CUBED

Féu un collage  a partir de fotografies amb COLLAGE MACHINE

Proveu diferents eines i feu composicions abstractes amb BRUSHTER

Vols fer un grafit? Visita STREET ART

Conferència de Francesco Tonucci al Cep Marbella-Coín

Gràcies al meu Claustre virtual, als mestres que comparteixen experiències, passió, idees, opinions,.. a la xarxa i, molt especialment, a través del twitter, puc veure i escoltar la conferència de Tonucci al Cep Marbella-Coín. Suposo que degut al meu caràcter o a la meva formació, em costa participar activament al Twitter, però estic convençuda que no hi ha excuses, que ho he de fer ja, que aprèn molt i em sento identificada amb moltes de les opinions i sentiments que altres companys expressen.

M’han semblat tan fantàstiques les reflexions d’aquest pedagog italià, l’escola que defensa, que penso que val la pena que tots l’escolteu.

Conferencia de Francesco Tonucci from CEP Marbella-Coin on Vimeo.

Llum, càmera, acció!

Avui és per nosaltres un plaer mostrar-vos la gran feina que han fet l’Adriana i la Paula, ajudades per les seves famílies. Volien explicar als seus companys com es fa una pel·lícula i ho han fet… rodant una!. Mireu-la, és realment fantàstica!
L’han presentat a la classe acompanyada d’una gran explicació que també podeu veure. Felicitacions des de la biblioteca! heu fet un treball sensacional!

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/tyewbwb17IE" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/grEwDYuRRkM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Materials adaptats

El professorat d’educació especial, conjuntament amb els tutors i tutores, adapten certs materials literaris per a nens amb barreres a l’aprenentatge i la participació.
Les lectures trimestrals dels grups d’aquests alumnes estan adaptades, així com altres materials d’estudi sobre projectes que treballen a l’aula i unitats dels llibres de text que ho requereixen.
També hi ha materials complementaris que faciliten el treball autònom i l’aprenentatge d’aquests alumnes dins de la seva pròpia aula.
Us oferim dos llibres adaptats, un del Cicle Inicial i un altre del C. Mitjà. Tenim adaptats materials de suport per a la comprensió dels textos: personatges – noms,
Imatges – frases per aparellar (amb velcro), seqüències temporals,…


Moltíssima emoció a l’entrega dels Premis Espiral

Ahir uns quants mestres de l’escola vam anar a recollir la nostra estimada baldufa daurada a l’entrega dels IV Premis Espiral Edublogs 2010. Altres companys van seguir per Internet l’emissió en directe perquè no van poder acompanyar-nos, gràcies!

No puc recollir en aquest espai els sentiments i les sensacions que vam viure durant l’acte d’entrega. Quasi bé no se com explicar-ho. Mestres, alumnes y famílies estàvem junts en aquells moments tan especials, les paraules no sortíen, la passió es desbordava al costat de la satisfacció pel reconeixement que suposa aquest premi.

Quan visc tantes emocions en poc temps i, l’endemà, intento repassar el que vaig viure no ho aconsegueixo. Avui no sé ni el que vaig dir en recollir la baldufa. Però és igual, el que de veritat compta, és la vivència, la complicitat i la felicitat que es respirava entre els que estavem allà. Vaig riure amb el meu home, que m’acompanyava, perquè va descobrir que no només ell “pateix” tenir una bloguera a casa.
Una gran ocasió per posar cara a persones que coneixia virtualment, per xerrar una estona amb les bibliotecàries de Galícia, un plaer.
dsc09030

Fantàstic el que deien els diferents premiats sobre el que significava el seu blog.  Felipe Zayas ho recull en el seu blog:

“Los premiados, al recoger sus trofeos, se han referido a los blogs como medios para comunicar y para expresarse, para hacer visible el trabajo, para escribir y dar sentido a una escritura que es pública, para debatir y desarrollar el espíritu crítico, para aprender a usar con diversas finalidades (profesores y alumnos) muchos recursos TIC, para compartir lecturas, para llevar adelante proyectos entre diversos  centros, para hacer participar a los padres en la vida escolar, etc.”

Un altre plaer va ser escoltar a  Alfonso Alcántara, @yoriento, amb la seva presentació “Los blogs son unos maleducados”. Divertit i molt expressiu, va compartir moltes idees interessants sobre les que tots hauríem de reflexionar. Va dir, per exemple, que la cultura de l’esforç no pot néixer de l’avorriment, que tots els alumnes són experts en alguna cosa, que no hi ha bons blogs sense passió. Segur que tornaré a escoltar i comentar la gravació de la xerrada amb algún company.

Novament vull agrair a l’Associació Espiral l’esforç d’organitzar aquests premis. Jornades com les d’avui són inoblidables, arriben al cor i el sacsegen!

Us deixo amb algunes fotos i el vídeo gravat amb la transmissió en directe d’aquest acte que he tingut la sort de viure en primera persona.