Curs 2016-2017

CERTAMEN NACIONAL DE LECTURA EN VEU ALTA

Un any més, la nostra escola ha participat al Certamen Nacional de Lectura en Veu Alta. Com és tradició, els Quarts de Final d’aquest concurs es van organitzar al Centre de Lectura de Reus. Allà van anar les nostres tres representants escollides a la fase interna: la Fàtima Al Ghani (Grumets Verds), la Wassima El Mouloudi (Grumets Vermells) i la Yaiza Serra (Timoners).

Malgrat no accedir a la següent fase del concurs totes tres van tenir una actuació molt destacada. Moltíssimes felicitats!!

Certamen Nacional Lectura en Veu Alta

MOSTRA DE TEATRE 2017

Mostra de teatre 2017

Un curs més, els alumnes de 5è han participat a la Mostra de teatre de Reus-Baix Camp. En aquesta ocasió l’obra escenificada ha estat “Així som”. Un espectacle on es reflexiona sobre com som les persones. D’aquesta manera, a través del diàleg, la música, la poesia i el ball  ens apropem a l’interior de les nostres emocions i sentiments.

Ens ha visitat … ESTRELLA RAMON

Gràcies al programa “Autors a les aules” de la Institució de les Lletres Catalanes, el passat dia 15 de març ens va visitar l’autora tortosina Estrella Ramon Pérez. Els nens i nenes de 3r i 4t van poder gaudir d’una trobada màgica amb l’autora de “La Witchie fa un encanteri”, llibre que prèviament s’havien llegit.

L’Estrella es va mostrar com una persona molt propera i va respondre les preguntes dels alumnes. També va explicar quin és el camí que recorre una història fins a convertir-se en llibre.

Finalment, i com ja és tradició, l’Estrella Ramon va signar una petita dedicatòria al llibre d’honor de la Biblioteca.

Estrella Ramon

dia_mundial_poesia_heade_2017

El proper dia 21 de març es celebra, com cada any, el Dia Mundial de la Poesia. Aquí trobareu informació al voltant d’aquesta data tan assenyalada.

carnaval

Ja ha arribat el Carnaval!!!! Voleu passar una bona estona? Premeu damunt la imatge.

carnaval2

Els de 2n anem a la Biblioteca Central!!

img-20170125-wa0001

Els nens i nenes de 2n, el dimecres 18 de gener, vam a anar a la Biblioteca Central.

Vam descobrir que abans no era una biblioteca, sinó un “matadero”. També que el senyor que va dissenyar l’edifici de la biblioteca és el mateix que el que va dissenyar la nostra escola.

Vam fer de detectius per trobar on estaven col·locats els diferents tipus de llibres, còmics, revistes, dvd, … Com que ho vam trobar tot vam poder construir un gran rino!

A més , ens van explicar un conte i vam poder mirar i llegir.

ENS HO VAM PASSAR SUPER BÉ!!!!

Classe de 2n

Podeu veure imatges de la nostra visita prement aquí.

Aquest any … SÍ: Estrella Ramon

unnamed

El proper 15 de març tindrem l’ocasió de conèixer l’Estrella Ramon. Després d’uns quants cursos sol·licitant la visita de l’escriptora ebrenca a través del programa Autors a les Aules de la Institució de les Lletres Catalanes, aquest any, per fi, hem estat seleccionats!!

Els nens i nenes de les classes de 3r i 4t tindran l’ocasió de compartir una estona amb l’Estrella Ramon.

Si voleu conèixer més coses sobre aquesta escriptora podeu investigar en els següents enllaços:

BON NADAL! FELIÇ 2017!

p1020770

“Observa amb els ulls brillants el món que t’envolta perquè els secrets més grans estan sempre amagats en els llocs més inhòspits”.

Roald Dahl

Arriben les recomanacions de Nadal!!

És temps de Nadal, és temps de regals i és temps de llibres … Perquè al Nadal un llibre és el millor regal!

Ja podeu consultar aquí els llibres i contes recomanats des de la Biblioteca per aquest Nadal.

roald-dahl-100-450x196

cursor-click-2-icon

L’abecedari de Roald Dahl

[youtube]https://youtu.be/hm97gX5fyz4[/youtube]

Vols descobrir a Roald Dahl de l’A a la Z? Prem aquí i coneixeràs de més a prop a aquest escriptor irrepetible.

La música de Roald Dahl

dibuix-musica

Vols escoltar les cançons que sonen a la megafonia del centre en honor a Roald Dahl? Prem aquí i a gaudir de la festa!

Què passa amb Wonder?

img_20161102_105727

Wonder, el llibre de l’escriptora nord-americana R. J. Palacio, està transformant la classe de 6è. Fins i tot a l’hora del pati hi ha alumnes que aprofiten per llegir algunes pàgines.

Visita a la Biblioteca Central Xavier Amorós

img-20161005-wa0001

El dilluns dia 3 d’octubre  tota la classe de 4t de l’escola Pompeu Fabra vam anar a la biblioteca Xavier Amorós. Ens van acompanyar la Belén i el Blas. Vam sortir a les 9:30 i vam tornar a les 12:00. A la sortida vam portar l’estoig i l’esmorzar.

La bibliotecària, que es deia Sònia, ens va explicar com funciona la Classificació Decimal Universal. Després vam fer una recerca bibliogràfica.

Al final vam tenir mitja hora de lectura lliure.

Alguns nens i nenes de la classe que no tenien el carnet de la biblioteca van aprofitar per fer-se’l.

Patrick Lucaci Vasile/Harjap Singh Bassi  (alumnes de 4t)

Roald Dahl, 100 anys

Roald Dahl serà el protagonista de la primera de les exposicions d’aquest curs. Aquest gal·lès ha esdevingut un dels escriptor més rellevant del passat segle. Obres com Matilda, Charlie i la fàbrica de xocolata, James i el préssec gegant, … són tot un referent dins de la literatura infantil i juvenil dels nostres temps.

Si voleu saber més d’aquest autor i la seva obra no premeu aquí.

Tornem!!

Engeguem un nou curs ple d’il·lusió i nous projectes. Per començar ja us podem avançar els temes de les nostres exposicions:

1r trimestre: Roald Dahl, 100 anys.

2n trimestre: Superherois