2010-2011

Curs 2010-11

any-maragall1

En aquest curs hi ha una celebració que pren especial rellevància: la celebració de l’Any Joan Maragall (2010-2011) que commemora el 150è aniversari del seu naixement i el centerani de la seva mort.

Com no podia ser d’una altra manera, a l’escola dedicarem una de les nostres exposicions a aquest magnífic escriptor català, un dels més important de la literatura catalana.

Endinseu-vos en el món de Joan Maragall:

Any Joan Maragall 2010-2011.

Escolta alguns poemes d’en Joan Maragall.

Música de poetes: Joan Maragall.

Autors a Lletra: Joan Maragall.

Alguns poemes d’en Joan Maragall al YouTube:

La fageda d’en Jordà.

La vaca cega.

La Sardana.

La Ginesta.

L’ametller.

El cant de la senyera.

Bon Nadal!!

Quan me vulgueu donar més alegria

parleu-me dels Nadals enunvolats,

i em veureu com un infant que somnia,

que riu a lo que veu amb els ulls aclucats.

Joan Maragall

Padrins i padrines de lectura 2010-2011

Durant aquest mes de novembre hem iniciat l’activitat de padrins i padrines de lectura. Aquest curs aquesta tasca ha estat ampliada a més nivells, de manera que sis seran les classes implicades: 6è amb 2n, 5è amb 1r i 4t amb P5.

Els apadrinaments tindran lloc una vegada al mes a la sessió de biblioteca. A més, cada padrí i padrina podrà gaudir de la lectura amb el seu fillol o fillola a qualsevol hora del pati.

Si voleu veure algunes fotografies de l’activitat premeu aquí, fins i tot tindreu l’oportunitat de descarregar-vos les que desitgeu.

padrins

100 anys d’en Massagran.

massagran2

Iniciem el cicle d’exposicions amb un personatge molt carismàtic: en Massagran.

En Massagran és un personatge molt popular de la literatura catalana creat per Josep Maria Folch i Torres ara fa tot just 100 anys. Més tard, aquest intrèpid personatge va donar el salt al món del còmic de la mà dels dibuixos de Josep Maria Madorell i guions de Ramon Floch i Camarasa, fill del creador del personatge.

Massagran és un aventurer que recorre el món acompanyat del seu gos Pum, veient-se involucrat en moltes peripècies.

Vols conèixer més sobre el món d’en Massagran? Prem aquí.

III Fira del llibre d’ocasió:

La III FIRA DEL LLIBRE D’OCASIÓ va tenir una bona acollida entre els nens i nenes de la nostra escola. A més d’aquirir llibres de segona mà un preu molt baix, els i les alumnes podien canviar-se els seus llibres. Destacar la gran capacitat de negoci d’en Mateo de 6è, … (líder en ventes!).

Mes Internacional de la Biblioteca Escolar:

El repte d’atendre la diversitat: Biblioteques escolars per a tots.

international-day

El mes d’octubre és el Mes Internacional de la Biblioteca Escolar. Aquest any el lema és: El repte d’atendre la diversistat. Biblioteques escolars per a tots. Per commemorar aquest fet, a la nostra escola hem preparat un conjunt d’activitats que tindran lloc la darrera setmana d’octubre.

En el següent muntatge realitzat per la Biblioteca Miracontes de l’Escola Esculapi (l’Escala) us podeu fer una idea del significat del lema.

muntatge

Aixequem la paradeta!!

El proper dilluns 4 d’octubre la biblioteca Puntpeu Fabra obrirà les seves portes a l’hora del pati. D’aquesta manera, es posaran en marxa els diferents serveis dels que disposa la nostra biblioteca (consulta, préstec, …). En Pompeus i tots els seus amics us esperen! Fins dilluns!!

empaitallibres