UNITAT 2

UNITAT 2:INSTRUMENTS DE CORDA PINÇADA

ELS INSTRUMENTS AFRICANS.POLIRÍTMIA AFRICANA.

A continuació coneixerem alguns instruments de percussió africans i escoltarem poliritmies interpretades per músics africans amb aquests instruments.

Ara farem un exercici molt divertit.També és una poliritmia però molt diferent a l’africana,és una poliritmia corporal.Heu d’aprendre a picar dos ritmes corporals.Després dividireu la classe en dos grups i cada grup picarà un ritme diferent: estarem fent una poliritmia.

Us deixo l’exercici amb aquest vídeo:

Continuem amb la música africana. Mireu el següent video de la cançó Oh Benuno,una cançó de Nigèria molt divertida.

I ara la cançó amb la lletra perquè la canteu a classe.Primer només canteu la part del cor i després un nen pot fer de solista i els altres de cor.

Repassem la lectura i escriptura de les notes

SOL LA SI DO’

Practica la lectura de les notes de l’escala amb el següents enllaços:

ATRAPA NOTES

NOTES SEQÜENCIADES

ESCRIU LES NOTES

CREA MELODIES I DESPRÉS ESCOLTA-LES

I si voleu practicar l’escriptura de notes amb l’ordinador o amb una tablet,amb l’ajuda dels pares els podeu demanar si us poden registrar a algun programa gratuït com

NOTEFLIGHT

O instal·lar alguna aplicació per la tablet com

Maestro para Android (gratis)

SOLFEIG DE LA CANÇÓ CANTA ROSSINYOL

Treballarem la partitura El rossinyol seguint el mateix procés que vam fer quan vam aprendre la cançó dels gats.

Primer la canteu amb el nom de les notes,llegint la partitura que sortirà a la pantalla.Us l’heu d’aprendre de memòria i quan ja us la sabeu la toqueu amb instruments de placa.

Si teniu tablet a casa o amb el mòbil us podeu descarregar una aplicació molt xula que es diu Mi 1º xilófono y piano” i així podeu practicar a casa.

INSTRUMENTS DE CORDA PINÇADA

L’ARPA

PACO DE LUCÍA

Paco de Lucia va ser un guitarrista espanyol molt reconegut internacionalment. Heu de fer de periodistes i buscar informació sobre aquest excepcional guitarrista.A la pàgina 21 del dossier teniu les preguntes que heu de saber contestar sobre ell.Després de corregir-les amb la mestra, escoltarem dues peces musicals.

La primera es diu EL CONCIERTO DE ARANJUEZ,un concert per a guitarra que va composar Joaquin Rodrigo i que Paco de Lucia interpretava molt bé,perquè era un virtuós de la guitarra.

La segona és ENTRE DOS AGUAS,la peça més famosa que va composar Paco de Lucía,però l’escoltarem interpretada per uns joves músics,no molt més grans que vosaltres,que ja saben tocar la guitarra molt bé.

A continuació tornarem a escoltar El concierto de Aranjuez, però ho farem d’una manera molt diferent.Intentarem escoltar  amb els ulls tancats. Heu d’aconseguir ficar-vos dins de la música, sentir la música, ja que la música té la capacitat de treure les nostres emocions i sentiments més íntims. Heu de deixar la ment lliure perquè vagi on vulgui: igual s’imagina un paisatge, igual pensa en alguna persona….

Després dibuixareu tot allò que us ha fet sentir la música i ho explicareu amb un petit redactat.(pàg.22)

I ara a cantar!!! Repassarem una cançó molt divertida SUPERCALIFRAGILISTICESPIALIDOSUS

Sabeu que aquesta cançó es va fer famosa amb la pel·lícula Mary Poppins? Tracta d’una cangur Mary Poppins que té poders màgics i que la contracta una família perquè es faci càrrec de l’educació dels seus fills.

I ara en versió karaoke

A continuació una dansa.És una dansa tradicional que es balla sempre als Carnavals de Tarragona.Us deixo un vídeo perquè veieu nens i nenes tarragonins i tarragonines,vestits amb vestits tradicionals ballant la dansa a les festes.

BALL DEL PATATUF

A l’escola farem una versió una mica diferent, fixeu-vos:

I la música per poder ballar o bé fer un acompanyament amb moviments a la classe.

MUSICA BALL DEL PATATUF

CANÇÓ BLA BLA BLA