UNITAT 2 LA VEU

UNITAT 2: LA VEU.

Sabíeu que la veu és considerada un instrument?Quan estudies a una escola de música, pots escollir entre un instrument qualsevol o la veu.

Cantar és la manera més natural de fer música,ja que tots portem al cos aquest instrument que és la nostra veu.Amb ella podem fer totes les coses que fan les altres famílies d’instruments.

Mira el següent video amb atenció per aprendre moltes coses sobre la veu humana:

Us deixo també uns quants enllaços perquè us poseu a prova de tot el que heu aprés:

REPASSEM ELS TIPUS DE VEUS

MOTS ENCREUATS

QÜESTIONARI TIPUS DE VEUS

ESCOLTA I DIGUES QUINA VEU SONA

ORDENA ELS TIPUS DE VEUS

Sabeu què vol dir cantar a capella? Vol dir cantar sense que t’acompanyi cap instrument ni cap base musical.

Això és molt difícil,ja que l’instrument ajuda a la persona que canta a no perdre l’afinació,ja que està fent les notes que has de cantar.

Hi ha grups que s’han especialitzat en cantar a capella, com el grup PENTATONIX.És un grup nord-americà que es va fer famós després de guanyar un concurs de talents.

Escolteu algunes de les versions que han fet de cançons conegudes.Tot el que sentiu és veu!Feu la prova d’escoltar amb els ulls tapats.A que no sembla que tot ho facin amb la veu?

PENTATONIX

EXERCICI 6 (PÀG 22)

Escolta atentament i escriu al teu quadern quines veus sonen i en quin ordre.

Recorda que SOLO vol dir quan un cantant a un cor canta sol i TUTTI  quan canten totes les veus del cor.

Quan s’estudia la classificació de les veus quasi sempre s’agafen exemples d’un gènere que anomenem líric (òpera).A Espanya ha hagut i encara hi ha molts cantants de lírics famosos internacionalment: Maria Callas,Montserrat Caballé, Plácido Domingo; Josep Carreras,Alfredo Kraus…

De tots ells hem escollit dos,una soprano i un tenor per conèixer qui són ,donada la seva fama internacional i la seva nacionalitat espanyola: Montserrat Caballé i Josep Carreras.

VEUS LÍRIQUES

I per acabar aquest apartat de la veu us deixo un vídeo  amb una sel·lecció de veus extraordinàries del món del pop i del rock.Després de veure’l podeu comentar quines veus coneixieu,quines us agraden més o quines altres coneixeu que no han sortit.

VEUS EXTRAORDINÀRIES DEL POP I DEL ROCK

Repassem les figures rítmiques que ja coneixem i afegim una de nova:

CORXERA I DUES SEMICORXERES

Dura un temps:mig de la corxera+un quart+un quart(de cada semicorxera)

Observa el següent video que repassa les figures rítmiques que ja coneixíem: el seu nom i la seva durada.

REPASSEM LA LECTURA DE NOTES

Us deixo algun enllaç més per practicar:

LECTURA DE NOTES

FITXA INTERACTIVA

FITXA INTERACTIVA 2

Escoltem  Cançó de bres per una princesa negra,versió a veus que va fer la coral In Crescendo al programa Oh Happy day.

I ara escolta-la fent el canon

Per cantar-la a la classe us deixo dos karaokes,un amb la veu i l’altre instrumental.Fixeu-vos que en el primer us proposa fer  un trosset en canon,.Si us atreviu a la repetició feu dos grups i ho intenteu.

KARAOKE AMB VEU CANÇÓ DE BRES

KARAOKE INSTRUMENTAL CANÇÓ DE BRES

YOU RAISE ME UP

Escolta aquesta balada preciosa interpretada per diferents artistes,parleu sobre la lletra i després aprén a cantar-la.

YOU RAISE ME UP

KARAOKE AMB VEU