Tercer

UNITAT 1:LA FLAUTA DE BEC

Hola nens i nenes de tercer. Comença un nou curs i com cada any farem moltes activitats musicals.

Comencem repassant que el compàs de tres vol dir que la música camina de tres temps en tres temps amb la cançó de la Damaris Gelabert

EL COMPÀS DE TRES

I ara repassarem les figures del ritme que ja coneixem i aprendrem una de nova: la blanca amb punt.Mireu aquest vídeo:

A continuació una cançó amb la que repassarem la lectura de les cinc primeres notes de l’escala:do,re,mi,fa,sol.

CINC GATS

I ara en versió karaoke

Us deixo un vídeo per repassar les primeres notes de l’escala i també alguns enllaços perquè practiqueu a casa la lectura de notes.A classe els podeu mirar amb la mestra o el mestre.

MEMORY DE NOTES

LECTURA D,R,M,F,S

ESCRIPTURA DO RE MI FA SOL

I ara ja esteu preparats per cantar la partitura dels gats amb el nom de les notes.

SOLFEIG DE LA PARTITURA CINC GATS.

Quan ja us l’hagueu aprés de memòria,la podreu tocar amb instruments de placa. Us deixo instruments virtuals perquè la toqueu:

INSTRUMENTS DE PLACA VIRTUALS

CARILLÓ

PIANO VIRTUAL

Podeu provar també d’escriure la cançó i gravar-la amb:

SONG MAKER

Exercici 7 (pàg.8)

Recordem com són i com sonen els instruments de placa escolars:

Abans de continuar amb el tema repassem cançons de repertori:

Repasem la lectura de ritmes amb alguns enllaços:

Exercici 10 (pàg.)LECTURA I DICTAT DE RITME

Cançó Supercalifragilisticespialidosus

I també en versió karaoke perquè practiqueu de cantar-la sols:

A primer i segon vam estudiar els instruments de percussió,que són els instruments que perquè sonin s’han de picar.

A tercer i quart,estudiarem els instruments de corda.Aquí teniu les característiques generals,que també podeu veure en el vídeo que us adjunto a continuació.

• Sonen quan fem vibrar les cordes.
  • Les cordes llargues fan sons greus i les curtes aguts.
  • Tenen una caixa de ressonància perquè sonin fort.
  • Poden ser de corda pinçada si es toquen polsant les cordes amb els dits;fregada si les cordes es freguen amb un arc i percudida si les cordes es colpegen.

Aquest any hauríeu d’haver començat a aprendre a tocar la flauta,però degut al coronavirus hem decidit que és millor que comencem a quart.

Malgrat això si llegiu les pàgines 11 i 12 del dossier podreu avariguar moltes coses sobre la flauta dolça.Us deixo també el vídeo d’una noia que des de molt joveneta  toca la flauta molt bé.

CONCERT DE FLAUTA DOLÇA

Ha arribat la tardor i com cada any,ens agrada cantar cançons relacionades amb la festa de la Castanyada.

Aquest any cantarem una cançó molt divertida

LA CASTANYERA ROCKERA

30/03

Ja us he gravat un video amb les digitacions per tots els que us costa una mica la flauta.Aquí el teniu:

CARILLÓ VIRTUAL

la cançó de la primavera

Perquè no se’ns oblidi la lectura de notes

LECTURA MI FA SOL LA

LECTURA I ESCRIPTURA DE LES NOTES DE L’ESCALA

I una dansa divertida:

Aquí teniu la lletra de la cançó perquè aprengueu a cantar-la mentre balleu:

20/04

Aquesta setmana comencem a estudiar els instruments de corda.

Comencem amb dos instruments de corda pinçada: la guitarra i l’arpa.Us deixo dos vídeos per mirar i escoltar i unes preguntes per omplir que m’haureu d’enviar al correu:

bernatmogoda.musica@gmail.com

Us deixo una audició molt famosa: El concierto de Aranjuez.El Concierto de Aranjuez va ser composat per Joaquin Rodrigo, un gran pianista i compositor espanyol que ens va deixa aquesta obra mestra,que es va fer famosa arreu del món.És un concert per a orquestra i guitarra,això el fa especial ja que la guitarra és un instrument que no sol tocar amb les orquestres.

Vull que l’escolteu dues vegades,la primera fixant-vos en tots els detalls: Paco de Lucia tocant la guitarra, quins instruments de l’orquestra toquen també….

La segona amb els ulls tancats.Si us fiqueu dins de la música, segur que us farà sentir moltes coses,ja que la música té la capacitat de treure les nostres emocions i sentiments més íntims.Quan esteu escoltant amb els ulls tancats deixeu la ment lliure perquè vagi on vulgui: igual s’imagina un paisatge,igual us fa pensar en alguna persona….Després de fer aquest exercici haureu de dibuixar i explicar amb un petit redactat tot el que us ha fet pensar o imaginar El Concierto de Aranjuez.

Aquesta setmana haureu de fer de periodistes i investigar una mica sobre aquest músic.

I perquè veieu com es pot tocar un instrument super bé des de petits si t’agrada molt, mireu aquest video.Són uns nens una mica més grans que vosaltres però toquen molt bé una peça molt famosa de Paco de Lucia: Entre dos aguas:

Us posaré dos vídeos. el primer fa una descripció dels instruments de corda fregada,llegiu i escolteu atentament.

El segon només treballa el so dels instruments de corda.Un bon músic ha de tenir bona oïda, així que l’hem de treballar.El video primer fa un repàs del so dels sis instruments de corda que hem estudiat: guitarra, arpa, violí,viola, violoncel i contrabaix.Al final sentireu el so dels instruments, però no els podreu veure.Heu de descobrir per l’oïda quin instrument sona

Vinga! Animeu-vos a ballar!!!!

La partitura de la flauta perquè pogueu estudiar a casa:

Per cantar fent duets:

En versió karaoke i canviada de to:

FOLLOW THE YELLOW BRICK ROAD

FIESTA FIN DE AÑO

Us deixo la partitura del gegant del pi perquè pactiqueu: