Ha començat un nou curs i com cada any,farem moltes activitats musicals.
Hem començat estudiant la biografia d’un dels músics més importants de tota la Història de la Música.
Wolfgang Amadeus Mozart
Aquí teniu l’enllaç per si voleu tornar a veure el vídeo de la pel·lícula Amadeus que vam veure a la classe.
AMADEUS,FRAGMENTS DE LA VIDA DE MOZART A VIENA
I també un vídeo que us he editat amb algunes de les peces més importants que va composar.Són la majoria versions actuals adaptades a les noves tendències musicals.Segur que us agradarà:
Comencem l’estudi dels instruments de vent fusta.Aquesta família d’instruments és formada per la flauta dolça,la flauta travessera,el saxo, el clarinet,l’oboè i el fagot.S’assemblen en que la majoria són de fusta, són tubs més llargs o més curts,tenen forats…Però es diferencien en les embocadures.Mira el següent video i fixa’t en les diferents embocadures dels instruments de vent.
Escolteu amb atenció com és i com sona cada instrument de la família de vent fusta:
I en arribar la festa de la Castanyada,cantem una canço divertida:
LA RUMBA DE LES CASTANYES.
I el karaoke:
Prova
Escoltem cançó de bres per una princesa negra,versió a veus que va fer la coral In Crescendo al programa Oh Happy day.
I ara escolta-la fent el canon
Doctor Prats és un grup de pop-rock català que va sorgir al 2015 que té cançons molt xules.Us deixo un parell.A veure si us agrada.
I si voleu fer una mica d’exercici amb ella:
Partitura de flauta HIMNE ALEGRIA:
Aquesta setmana repassem el ritme amb un joc.Els heu de saber llegir amb síl·labes rítmiques i després tocar amb algun instumrnt o bjecte que us pugui fer d’instrument:
També podeu repassar els noms dels intruments de vent que hem estudiat:
VEUS A CAPELLA: GRUP PENTATONIX
I un altre joc per practicar la lectura de notes:
20/04
A continuació fareu els següents exercicis:
D’aquest enllaç només cal fer l’apartat d’instruments de vent fusta i vent metall:
LABORATORI DELS INSTRUMENTS DE VENT
PUZZLES INSTRUMENTS DE VENT METALL
La següent fitxa me l’haureu de retornar al meu correu.
Recordeu que el correu de música és:
27/04
Recordeu que heu d’entregar-me la fitxa dels instruments de vent.No tothom ho ha fet.
Aquesta setmana us poso una audició per escoltar: el Canon de Pachelbel.Es va gravar fa vuit anys, però la forma de fer música es sembla molt al que podrien ser a partir d’ara els concerts a causa del coronavirus.
Més de cent músics aficionats van participar en el projecte,tocant cadascun des del seu país una mateixa partitura com si fos una orquestra virtual. ÉS espectacular.
Després de mirar l’espectacle m’haureu de contestar unes preguntes en una segona fitxa que us he preparat.Si no la voleu imprimir,contesteu en un foli en blanc posant el número de cada pregunta.
4/05
Tornem a treballar notes i ritmes, però aquesta setmana haureu de fer les vostres petites composicions.
A la fitxa que us adjunto haureu d’inventar una petita melodia,donat un ritme ja establert.Podeu utilitzar les notes que voleu, però es tractaria que el que composeu us agradi com sona.Per això estaria bé que treballeu amb un teclat virtual o real si en teniu (la flauta també serveix)per anar escoltant el que feu i anar canviant si no us agrada.Us dono una pista:si la primera frase la feu acabar en sol o en do i la segona en do sonarà millor.
Us deixo un exemple per si no heu acabat d’entendre l’explicació,però no ho podeu fer igual que jo.
A continuació us deixo un teclat virtual perquè toqueu la vostra melodia, una bateria virtual perquè toqueu el vostre ritme i un enllaç per si algú de vosaltres es vol descarregar un editor de partitures gratuit que funciona bastant bé.Es diu Musescore i us aniria perfecte per la composició melòdica.
11/05
Aquesta setmana recordarem els símbols musicals que hem aprés fins al moment. Per fer-ho, us he preparat un video que haureu de mirar i llegir amb atenció perquè després m’haureu d’entregar una fitxa que repassa els símbols musicals.
Us deixo també un espectacle de ritme del grup Mayumaná que crec que us agradarà.És semblant al que vam veure a l’escola STOMP, però no utilitzen elements, només el cos.
18/05
Aquesta ja és l’última activitat en forma de fitxa que haureu de fer aquest trimestre i retornar.A partir de la setmana vinent les activitats seran més lúdiques,potser també participatives, però no en forma de fitxes.
Repassarem l’últim contingut que vam fer a l’escola justament abans del confinament: la lectura de ritmes. Us he preparat un video per repassar la lectura.Agafeu qualsevol cosa que us pugui servir com a instrument de percussió, o bé picant amb les mans o amb les síl·labes rítmiques que utilitzem per llegir i repasseu els ritmes ja treballats.Després haureu de fer un dictat identificant quin ritme ha sonat cada vegada.
Aquí teniu la fitxa amb el dictat i amb unes preguntetes sobre l’espectacle de Mayumaná que us vaig posar la setmana passada:
FITXA 5: DICTAT DE RITME/MAYUMANÀ
Si et va agradar l’espectacle de ritme de Mayumaná pots veure més al seu canal
25/05
Com ja us he anat dient als que m’esteu entregant les feines,a partir d’ara ja no hii haurà més fitxes.Cada setmana posaré una proposta divertida perquè gaudiu amb la música des dels seus diferents àmbits: la cançó, el ball…
Aquesta setmana comencem amb el ritme.Aprofitant que us vaig posar una de les actuacions de Mayumana us proposo que practiqueu algun dels ritmes que fan.Us deixo un tutorial que té tres ritmes.Primer els fa lentament i acompanyats d’unes síl:labes que poden ajudar i després els fa més ràpid.
La idea és que quan ja hagueu practicat molt i us surti bé, us graveu.podeu fer un ritme només o dos o els tres si voleu.
Si compartiu amb mi el video a través del drive ( no enviar directament al correu perquè no deixa)us puc editar un vídeo xulo amb tots els participants que després us podreu deescarregar. Però se us ha de veure la cara!
Recordeu que és una activitat voluntària, no obligatòria, però estaria molt bé que us animéssiu.
1/06
8/06
Us deixo la partitura de Pirates del Caribe perquè pogueu anar practicant amb la música a casa:
També la cançó que cantarem en anglès perquè l’aneu escoltant
Aquest és el grup anglès que la va composar Take that i la cançó es diu Hello
I a continuació la versió que farem nosaltres
COREOGRAFIA DE LA TORNADA DE HELLO:
I amb el karaoke per estudiar:
També la versió karaoke de la cançó Nits d’Estiu del Musical Grease:
Somiem tots junts en versió karaoke amb la veu i sense la veu. A estudiar!!!!