Segon

Hola nens i nenes de segon.Comença un nou curs i com cada any farem moltes activitats musicals.

Comencem amb una cançó NAPOLEÓ amb la que repassarem la pulsació.Marqueu el cor de la música,parant atenció en que aquesta cançó va comptant de dos en dos.Després jugueu a amagar paraules de la cançó.

Us deixo també la versió del grup Reggae per xics.

Una altra cançó per marcar la pulsació, però ara seguint diferents tempos:AMB ELS ESCLOPS DE’N PAU

També us deixo un metrònom.Aquest aparell el fan servir els músics per seguir la pulsació en tocar.

METRÒNOM

Mireu quin joc acompanya aquesta cançó

AUDICIÓ EN EL PALAU DEL REI DE LA MUNTANYA

Aquí teniu algunes presentacions amb dibuixos d’aquest fragment musical que intenten representar el que volia transmetre el compositor amb diferents versions.

Clica en el títol i obriràs un enllaç:

EN EL PALAU DEL REI DE LA MUNTANYA

I perquè podeu veure els instruments de l’orquestra que fan aquesta música mireu el següent video:

Recordem el significat dels símbols d’intensitat:

Mira i escolta el següent video:

Treballem com va canviant la intensitat de l’audició.

Un dels símbols que hem estudiat és el que representa la intensitat de la música.Quin creus què és?

AUDICIÓ EL CARNAVAL DELS ANIMALS

CAMILLE SAINT SAENS va ser el compositor d’aquesta obra,una obra descriptiva que intenta dibuixar amb la música diferents animals.Escoltarem quatre fragments amb els que vivenciarem la diferencia de tempo entre uns i altres.

ELS OCELLS

EL LLEÓ

L’ELEFANT

EL CUCUT DEL BOSC

I si voleu saber més del Carnaval dels animals podeu mirar:

Una cançó que és també una dansa:

Arriba la tardor i sempre ens agrada cantar cançons relacionades amb les estacions i les festes.Us deixo LES CASTANYES PETEN PETEN

EL PAYASO TALLARÍN

El joc dels gots.El podeu practicar a casa i podríeu inventar una cantarella diferent

Per exemple:En la selva hay un león, ruge ruge sin parar, por el dia grr,grr,grr, por la noche ah, ah,ah.Cuando el ciervo se acercó el león se lo miró,huye ciervo huye de aquí antes que empiece a rugir Aaaah

La cançó BON DIA NOSTRE PARE.

EL PATXINTA amb el que també podeu jugar amb la vostra família:

El conte del Trencanous i també una pel·lícula basada en el ballet Trencanous que espero us agradi.

La cançó de la primavera

Perquè practiquem els ritmes

BLANQUES I NEGRES

CORXERES

la cançó do re mi

I la versió karaoke

comencem amb l’estudi de les notes musicals:

Us deixo uns jocs perquè comenceu a practicar. Recordeu que cada nota té un nom segons la seva posició en el pentagrama:

APRENDO NOTAS MI FA SOL LA

APRENDO 6 NOTAS

ATRAPA NOTAS

MEMORY NOTA

Després feu els jocs dels següents enllaços:

INSTRUMENTS DE PETITA PERCUSSIÓ

MEMORY D’INSTRUMENTS

Toca els instruments de placa:

TOCA EL XILÒFON

Estudiarem una partitura molt senzilla de llegir, que només té les quatre primeres notes de l’escala: do re mi fa.

Escolteu com sona amb la lletra.Es diu Què heu menjat

Ara us heu d’aprendre la partitura de memòria.Aquest video us pot ajudar:

I ara ja esteu preparats per poder-la tocar amb diferents instruments.Recorda que les notes do re mi fa són les quatre primeres, tant del xilòfon com del teclat.

XILOFON

PIANO

Els instruments poden ser:

• De corda, si tenen cordes.
  • De vent, si funcionen amb aire,bé bufant o mecànicament.
  • De percussió, si es piquen.

A continuació us poso dos vídeos.Mireu el primer i observeu i escolteu bé els instruments perquè després haureu de posar el seu nom a una fitxa i classificar-los per famílies,així que ja us aneu fixant si són de corda, de vent o de percussió.

El segon vídeo us servirà per fer l’últim exercici de la fitxa.Si voleu ser músics haureu de tenir bona oïda, així que l’hem de treballar.Escolteu cada instrument que va sonant, però no el podreu veure.Són els mateixos instruments d’abans,però sonaran en un ordre diferent.Escriviu el nom dels instruments en l’ordre que van sonant.

Primer repassarem algunes figures del ritme amb aquest vídeo:

Vinga animeu-vos!!!

AVIS I ÀVIES

RODOLFO EL RENO

THE SECOND STAR TO THE RIGHT

NADAL IÈ IÈ

I ara sense veu:

Us deixo la cançó Quan ve la primavera. Pareu bé l’orella!Sou vosaltres cantant!
[youtube]https://youtu.be/bNKfiZfmGD4[/youtube]

I si voleu practicar a casa aquí teniu la versió karaoke.
SABÍEU QUE CANTANT ENS SENTIM MÉS RELAXATS I FELIÇOS?
[youtube]https://youtu.be/3bJ5LiMRah4[/youtube]