Junior Touch Rugbi 2011-12

El touch rugbi, o touch, és un esport originari d’Austràlia als anys 60, on es practicava com a tècnica d’entrenament pel rugbi. És similar al rugbi, però més simple, i sense gaires requeriments de joc. No hi ha placatges, mêlées, rucks , mauls, touches, ni xuts de pilota. Per a jugar cal una pilota de rugbi, un espai on jugar i un grup de gent. És un esport de contacte mínim que es juga arreu del mon per homes, dones i joves de qualsevol edat i nivell.

És un esport ràpid, senzill i excitant, que emfatitza les següents aptituds: cursa; destresa i agilitat amb la pilota; passes i recepcions. Desenvolupa els principis bàsics de l’atac i la defensa, amb baix risc de lesionats.

És adequat tant pels neòfits com pels jugadors amb experiència. Es pot jugar en equips masculins, femenins i mixtes. Se sol jugar a nivell social, però també existeixen al voltant del món competicions professionals, corporatives, escolars i de veterans.

A l’escola va arribar a través de la classe d’Educació Física i el programa de l’Associació Catalana de Touch. Serà un dels primers centres de les comarques gironines en tenir un equip mixte format per nens i nenes de les classes de 4t, 5è i 6è. L’activitat es realitzarà els dijous de 14:00 a 15:00 hores al pati de l’escola, i l’entrenador serà en Santi. Al llarg del curs s’intentarà organitzar i participar en algun trobada o competició amistosa amb d’altres centres on també es practiqui. Som-hi que falta gent!!!