Recomanacions per a començar el curs

Benvolgudes famílies de Cicle Inicial,
les tutores d’aquest cicle hem cregut adient i necessari fer-vos arribar orientacions i recomanacions amb la intenció de donar coherència i sintonia a la tasca educativa que desenvolupem conjuntament Escola i família.
Per créixer i madurar és fonamental que els/les nostres alumnes i els/les vostres fills/es tinguin molt clars uns referents.
També cal que entre tots/es els fem veure que créixer requereix un esforç i que implica anar assumint noves responsabilitats.
Per això demanem la vostra ajuda en els següents aspectes/recomanacions:
1. Cuidar a imatge personal venint nets i arreglats. Portant la roba adequada (evitar tops, vestits de platja, xancletes…)
2. Dilluns al matí hauran de portar la bata (a partir del 10 d’octubre) i la tornaran a casa els divendres
3. Cal portar l’equip d’esports de l’escola (xandall i samarreta de l’escola) per les classes d’educació física i les sortides i/o excursions. Recordeu que els dies d’educació física són: -1er Ed. Primària: dimecres(matí) -2n Ed. Primària: dimarts (tarda)
4. Pel dia d’educació física també cal portar les vambes toves, que els alumnes deixaran a l’escola dins la seva bosseta de roba (tots/es la tenen igual, recordeu la bossa amb el seu nom i les seves petjades).
5. És necessari portar les bates, els abrics, els xandalls i tot allò que es puguin treure, marcats i amb una beta llarga. No ens fem responsables de canvis o robes perdudes.
6. Els nens i nenes han de venir esmorzats de casa, a l’escola fem un petit esmorzar. Poden portar entrepà, galetes…dins el boc’n’roll o fruita dins un tupper o carmanyola sempre qualsevol dels embolcalls han d’estar marcats amb el seu nom. Recordeu que ja des del curs anterior és obligatori l’ús d’embolcall ecològic (en cas de pèrdua en podeu comprar un altre a la Mariona o l’Eulàlia). Recomanem portar un got de plàstic amb el nom, doncs l’ús d’ampolles petites fa que moltes vegades els nens i nenes se’ls mulli la motxilla, l’agenda, els costi obrir-la…. A l’escola no es poden portar ni sucs, ni actimels… Recordeu que el dimecres és el dia de la fruita i el divendres el dia de l’entrepà.
7. Intentar ser puntuals a l’entrar i al venir a recollir els vostres fill/es a l’escola. Les faltes de puntualitat, d’assistència o visites mèdiques s’han de comunicar a l’escola mitjançant l’agenda i sempre que sigui possible a través de justificant, cal tenir present el pla d’absentisme escolar
8. L’agenda s’ha de portar sempre a la motxilla, ja que és una eina d’intercanvi d’informació entre l’escola i casa. S’ha de signar cada dia.
9. Les invitacions a festes infantils es faran a la sortida de classe i fora del recinte escolar per tal d’evitar discriminacions i mal entesos.
10. Al cicle inicial es farà una festa comuna per a celebrar tots els aniversaris dels nens i nenes. Les farem trimestralment i en el seu moment us indicarem el dia, i el que podreu portar per a col•laborar en la festa els nens i nenes que aquells mesos hagin celebrat anys (coques, begudes, galetes…).
11. En cas de pediculosi (polls) o altres malalties contagioses (diarrees, conjuntivitis, refredats…) comunicar-ho el més aviat possible a l’escola i fer el tractament necessari per arranjar-ho. Recordeu que no es poden portar nens/es malalts a l’escola.
12. No es poden portar llaminadures, joguines ni diners a l’escola, a no ser que ho demani la mestra.
13. Recordeu que el servei d’acollida i menjador aquest any el porta l’A.M.P.A, el telèfon de contacte el tenen tots els alumnes a l’interior de l’agenda (664 707 092).
14. El dia de visita amb la mestra o el mestre al CI és: el dilluns de 12 a 13.00h. Recordeu que és molt important mantenir almenys una entrevista a l’any amb el tutor o tutora.
15. Caldria que els nens i nenes anessin a dormir d’hora per tal de tenir un millor rendiment a l’escola i controlar el que veuen per televisió.
16. Cal supervisar els deures que tindran els vostres fills/es a través de l’agenda i controlant que els hagin fet tots. Els deures s’establiran de la següent manera: -1er Ed. Primària: Cada dia llegir una miqueta.
Aleatòriament una o dues fitxes a la setmana
Divendres (pel cap de setmana): fitxa de lectura
-2n Ed. Primària: Cada dia llegir una miqueta
Dimarts deures de matemàtiques
Dijous deures de llengua: dictat preparat
Divendres (pel cap de setmana): fitxa de lectura a la llibreta lectora

Coses que cal portar o signar a l’aula:
• Paper signat autorització excursions i/o sortides
• Paper signat dret d’imatge o blocs
• Paper signat reutilització de llibres
• Carta de compromís (alumnes nous)
• Caixa de mocadors de paper
Al mateix temps us demanem que ajudeu als vostres fills/es a assolir i solidificar els hàbits, els quals us els hem posat en el full adjunt

Aquest article ha estat publicat en Benvinguda. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.