CONÈIXER-NOS ENS APROPA

L’escola pública Baró de Viver va celebrar, el 12 de Juny, la jornada cultural Fira del Món: conèixer-nos ens apropa, que tenia com a eixos principals la multiculturalitat i els Drets Humans.

Hi van assistir prop de 200 persones. Consistia en un viatge per diversos espais culturals, organitzats tant per famílies com per mestres del mateix centre i d’altres que es van convidar: l’escola La Maquinista i l’escola bressol El caminet del Besòs.

Hi havia un espai del Marroc, on es feien tatuatges de henna i es prenia te;

img_5996a

un altre de l’Àfrica on s’escoltaven contes del Congo i es confeccionaven titelles;

img_6028a

un espai de Catalunya -com a poble acollidor de la resta de cultures-, on es feia un taller de barretines mentre es menjava pa amb tomàquet;

img_5957a

també es podia visitar Rússia i crear matriuskas amb plastilina;

img_5944a

un espai del Japó portat per la casa d’Àsia, on es feia un gran drac amb robes i pintures;

img_6000a

aquest espai el protagonista era un arbre de desitjos per la mainada;

img_5961a

i l’últim organitzat per l’AMPA de l’escola Baró de Viver, tenia per títol Les mares del Món i s’hi feien collarets, braçalets o una xapa amb el logotip de la jornada.

img_6023a

A més d’aquests tallers culturals, l’escola va muntar tres exposicions a altres espais: un museu d’art, una exposició fotogràfica i una mostra de vídeo sobre una pel.licula realitzada per els alumnes de 6è titulada: respectem els drets humans.

img_5968aimg_5981aimg_6019a

La jornada també va comptar amb la participació del grup de teatre La Jarra Azul i un grup de danses d’arreu del Món.

img_6082a

img_6117a1