Dialogue on the future: climate change and green economy

En el marc del programa escoles verdes, el divendres 28 de març 3 alumnes del batxillerat biosanitari i científic de l’institut, amb uns 20 estudiants més d’altres instituts de Catalunya han tingut l’oportunitat de participar en un debat científic en anglès sobre canvi climàtic i economia sostenible  amb la comissaria europea pel canvi climàtic la Sra Connie Hedegaard. El debat va ser moderat pel Sr Tomàs Molina meteoròleg i presentador de TV3. La sessió va tenir lloc a la sala Domenech i Muntaner de l’hospital de Sant Pau de Barcelona. La Sra Hedergaard va respondre a un ampli ventall de preguntes sobre els temes que més interessaven i preocupaven als estudiants. Algunes de les preguntes que li van fer van ser: sobre com es pot promoure una economia sostenible en una societat consumista, o sobre quin ha de ser el paper d’Europa davant la manca de polítiques ambientals de països com la Xina, o també com els científics poden convèncer als polítics de que s’han de reduir les emissions de CO2 a l’atmosfera, entre d’altres.

Entrevista a la Katiba Mwar http://www.tv3.cat/videos/4986151/Espai-Terra-divendres-28-de-marc,  a partir del minut  7’20”.

Visita al Mobile world Center de Barcelona

El Mobile World Centre, un dels pilars de la Fundació Mobile World Capital, és el primer espai al món d’exposició i interacció sobre les comunicacions mòbils.

Situat al cor de Barcelona, concretament a Plaça Catalunya, en el Mobile World Centre es pot experimentar i conèixer de primera mà les possibilitats d’un món connectat i com aquest està millorant les nostres vides en tots els àmbits.

El passat 1 d’abril, els alumnes de l’optativa d’informàtica de 4 d’ESO van gaudir d’una visita guiada per l’exposició del Mobile World Centre i d’un joc de recerca de continguts, orientat a la interiorització de coneixements i reflexió.

També es va proposar un Geocaching que consistia en una passejada pel centre de Barcelona fent el descobriment de sis fòssils, molt fàcils de localitzar, que es presentaven en sis fitxes amb les seves coordenades, direcció i fotografia de la seva ubicació.

Visita a la Ludoteca Jocs de Tona

Amb l’alumnat de 1r del cicle formatiu de grau superior d’Educació Infantil, hem anat a visitar la Ludoteca Jocs de Tona. Aquesta Ludoteca és per a nosaltres un molt bon referent de Ludoteca dins la comarca d’Osona.

La Ludoteca, tal i com ells ho defineixen és un ESPAI EDUCATIU DEL TEMPS LLIURE ON ELS NENS I NENES VAN A JUGAR. Les ludoteques estan pensades per tal d’acompanyar als infants en el procés de desenvolupament de la seva personalitat mitjançant el joc, oferint els materials necessaris, les orientacions, ajudes i acompanyaments que es requereix pel joc.

Durant la visita hem combinat la visita als espais i instal·lacions amb una xerrada on ens han informat com es va formar la Ludoteca, actualment de qui depèn i com es gestiona, les activitats que duen a terme i el perfil del professionals que poden treballar en una Ludoteca.

Un any més ha estat una jornada interessantíssima i donem les gràcies a tot l’equip de la Ludoteca Jocs per obrir-nos les portes i oferir-nos la possibilitat de conèixer el projecte tant a fons.

Visita i Taller “L’Espai i el joc a l’Educació Infantil” a la U Vic

Amb l’objectiu d’orientar als alumnes sobre el seu futur acadèmic i professional, avui hem visitat la Universitat de Vic. Després de fer una visita per totes les instal•lacions de la Universitat a càrrec d’una ex-alumna del nostre centre, hem anat a l’aula taller on hem pogut gaudir d’aquest magnífic espai de joc, ple de racons per poder experimentar, fomentar la creativitat i passar una bona estona.

Descobrint les nostres arrels romanes a Tàrraco…

El dimecres 26 de març, sota el sol de primavera i amb la brisa del mar, l’alumnat de llatí i grec de 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat va poder conèixer en primera persona les espectaculars construccions que van deixar els romans a Tarragona: l’aqüeducte, gairebé intacte dos mil anys després; el suggerent mosaic de la cúpula del misteriós edifici romà de Constantí; l’amfiteatre vora les ones, on es duien a terme sanguinàries lluites de gladiadors i espectacles de cacera d’animals exòtics; les imponents muralles… Algun valent i alguna valenta fins i tot van remullar-se els peus al Mare Nostrum…

Sortida a Núria

Com cada any els alumnes de tercer d’ESO van visitar el cremallera de Núria.  A l’estació de Ribes Vila vam entrar a les cotxeres per coneixer la “japaruda” , la llevaneus, el vagó saló  etc. També s’hi  troba l’exposició de material mòbil del cremallera i els tallers del tren cremallera. A mig matí vam pujar a Núria per poder disfrutar d’uns paissatges nevats, amb fred i vent però amb ganes de passar-s’ho bé. 

 

Tertúlies de literatura científica UVIC

El divendres 5 de març els i les alumnes del batxillerat científic i biosanitari de l’Institut van assistir a la conferència “Les dones científiques” a càrrec de la Dra Mercè Durfort. Aquesta conferència s’emmarca dins del projecte de Tertúlies de literatura científica de la UVic i també pel dia internacional de la dóna que es commemora el dia 8 de març.

Mercè Durfort és catedràtica de Biologia Cel·lular de la UB. Doctorada en ciències biològiques.  Actual vicepresidenta de la RACAB (Real acadèmia de les ciències i les arts de Barcelona). Pertany a diverses societats científiques, i és autora de publicacions tècniques i de vídeos metodològics pensats per a donar suport a la docència. Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic (2001). El 2004 va rebre la Creu de Sant Jordi.

La Dra. Durfort va fer una anàlisi crítica del llibre i ens va parlar tant d’algunes de les dónes científiques que apareixen en el llibre com d’altres que no hi apareixen, però que a ella li va semblar important de parlar-ne. Una vegada més alumnes, ex-alumnes i professors vam poder gaudir d’una de les seves classes magistrals.

Tècniques culinàries

Alumnes de 2n del CFGM d’Atenció a les persones en situació de dependència a la cuina de l’INS posant en pràctica algunes de les tècniques culinàries apreses en el MP7 Suport domiciliari. Tots ells individualment o en grup han hagut de cuinar algun plat. Hi ha alumnes que han fet la seva primera truita de patates.