Concurs d’Oratòria

El Concurs d’Oratòria en diverses llengües té per objecte identificar “l’excel·lència en la competència de producció oral en llengües“, seleccionant i premiant cada curs acadèmic tant els alumnes com els centres respectius.
Poden participar-hi els centres educatius de titularitat del Departament d’Educació, els de titularitat municipal i els centres educatius privats concertats, d’educació primària, secundària obligatòria i postobligatòria de Catalunya.
En concret, el Concurs  pretén potenciar la competència oral en diverses llengües entre els estudiants de Catalunya, mitjançant l’expressió oral en públic i la filmació de presentacions, per ajudar a desenvolupar estratègies de comunicació efectives i útils en el món complex i globalitzat d’avui dia. Aquestes llengües poden ser tant les oficials i les curriculars, com les llengües d’origen de la immigració, utilitzades en activitats complementàries.
L’alumne Cisco Cortés de sisè de l’Escola Mare de Déu del Carme, va ser presentat al concurs i va estar seleccionat com a finalista. El premi ha consistit en una estada a un Alberg de Catalunya (llengua anglesa) i la quantitat de 1000 euros per l’escola.
El treball  presentat va constar  en un discurs oral en tres llengües: català, castellà i anglès amb una intervenció de dos minuts en cadascuna. Els temes seleccionats  per l’alumne foren: “El gegant encantat” (llegenda de la muntanya de Montserrat), “Ana Frank” i “Carnival” respectivament.

Per a més informació:
DOGC núm. 5620 – 03/05/2010. RESOLUCIÓ EDU/1346/2010, de 26 d’abril

No és la primera vegada que aquesta escola ha quedat finalista, ja que ha rebut més premis en convocatòries d’altres anys. Només ens queda des del bloc desitjar-vos moltes i moltes felicitats per la feina feta.