TNT15_Una extensió de internet de les coses

No necessita una targeta bancària o telèfon mòbil per pagar. En el seu lloc, simplement posa la mà  a prop del lector de targetes sense contacte i es realitza el pagament.

…moltes persones estan obertes a aquesta idea, ja que faria el pagament de les coses més ràpid i fàcil, s’han de valorar els beneficis i els riscos.

 

Publicat dins de TECnotícies | Deixa un comentari

->[Repte. La capsa Màgica]

Durant aquesta setmana omple una capsa amb 5 vivències tecnològiques (en forma d’objectes) que creguis interessants. En la tornada (primera classe de grup a l’aula)  explicaràs als teus companys i companyes les raons del perquè has escollit aquests objectes tecnològics.

Objectius:

Preparar una Capsa amb 5 objectes tecnològics.

Seleccionar Objectes relacionats amb la tecnologia i exposar una curiositat, història, origen, importància… que  creguis interessant.

Realitzar el qüestionari per preparar la explicació

Mostrar la capsa i justificar la tria dels objectes seleccionats

MAI OBLIDEU LA CREATIVITAT
Ànims i bona feina!

Publicat dins de 03_Bona eina fa bona feina, COMPETÈNCIES BÀSIQUES | Deixa un comentari

>[Bona eina fa bona feina]

Enllaços d’interès:

https://www.edu365.cat/eso/tecnologia/historics/eines/index.htm#

 

Publicat dins de 03_Bona eina fa bona feina, MÈTODE DE PROJECTES | Deixa un comentari

->[Representació. Escaire i Cartabó]

Dibuixa sis quadrats quadrats iguals en una làmina DIN A4 i traça:

1. Línies horitzontals paral·leles amb una separació de 10 mm
2. Línies horitzontals paral·leles amb una separació de 5 mm.
3. Línies verticals paral·leles  amb una separació de 10 mm.
4. Línies paral·leles amb una inclinació de 45º respecte de l’horitzontal, separades 10 mm.
5. Línies paral·leles amb una inclinació de 30º respecte de l’horitzontal, separades 10 mm.
6. Línies paral·leles amb una inclinació de 60º respecte de l’horitzontal, separades 10 mm.

Publicat dins de 02_Eines i tècniques de representació gràfica | Deixa un comentari

->[Composició amb línies rectes]

Al llarg de la història, un bon nombre de pintors ha utilitzat la línia recta com un dels elements gràfics més importants per realitzar els quadres. És el cas del pintor nascut a Palestina, Yaacov Gipstein Agam (1928), que repetia en les seves teles línies rectes horitzontals i verticals creant formes rectangulars de mides diferents, que després pintava amb els colors primaris.
El pintor neerlandés Piet Cornelis Mondrian (1872- 1944) va fer servir les línies en les seves composicions abstractes per tal de buscar els principis fonamentals de l’univers. Aquesta composició, en particular, està
feta només amb els colors primaris. L’obsessió que Agam té per la línia recta és tan gran
que comparteix amb d’altres artistes la idea que:

«Tot artista veritable ha estat sempre inconscientment mogut per la bellesa de la línia, del color i de les relacions entre ells, i no pel que són capaços de representar».

Piet Mondrian, Composició amb vermell, groc i blau

Yaacob G. Agam, Doblemetamorfosi III

Quan dibuixem amb línies rectes, segons com les tracem i les composem, podran transmetre intencions comunicatives diferents. Per exemple, les línies rectes horitzontals ens comuniquen sensacions de repòs i estabilitat; les verticals, d’equilibri; les inclinades, tot al contrari, d’inestabilitat i desequilibri.

T’ensenyarem algunes maneres de dibuixar utilitzant la línia recta. Veuràs quina manera tan senzilla i divertida de crear composicions amb sensacions diferents.

Recerca de formes


Aquesta proposta consisteix a buscar formes utilitzant la línia recta per realitzar-les.

1. Agafa un full de paper format A-4 i talla’l en dues parts iguals. Ara tens dos fulls de format A-5.
2.  Marca en el perímetre de cada full 24 punts que distin 3 cm l’un de l’altre. Observa en les figures com s’han situat.
3.  Uneix els punts de cada full amb vuit línies rectes diferents. Pots utilitzar dues maneres per unir els punts. La primera consisteix a unir-los sense seguir cap pauta; en la segona, es parteix d’un punt qualsevol que s’uneix amb un altre, i des d’aquest punt es torna a unir amb l’altre, i així fi ns a traçar les vuit rectes.
4. Pinta lliurement amb llapis de colors les composicions que has realitzat.

Publicat dins de 02_Eines i tècniques de representació gràfica | Deixa un comentari

->[Expressar idees ]

La manera més immediata d’expressar una idea és agafar un llapis i un paper i posar-se a dibuixar. Al resultat en diem esbós.

 

 

Publicat dins de 02_Eines i tècniques de representació gràfica | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

->[INTRO. Eines i Tècniques de Representació gràfica]

Publicat dins de 02_Eines i tècniques de representació gràfica | Deixa un comentari

#PíndolaDigital06 – Estructures Cinètiques

Durant més de tres dècades l’artista i escultor cinètic Theo Jansen ha estat experimentant amb tècniques d’enginyeria mecànica, construint esquelets que utilitzen l’energia de vent per moure.

Batejades com strandbeests ( “animals de platja” en holandès) estan realitzades a partir de l’acoblament de tubs de plàstic groc, el seu moviment es basa en la física i dota a les figures d’un desplaçament suau i orgànic, semblant al caminar dels éssers vius que habiten a la natura.

 

4 M’agrada molt, 3 M’agrada alguna cosa, 2 M’és indeferent, 1 Em desagrada alguna cosa, O Em desagrada totalment

⊥ECNOL♥G!Δ

Publicat dins de PíndolesDigitals | Deixa un comentari

-[Mètode de Projectes]

                   

 

_Valorar i entendre el mètode de projectes com el mètode de resolució de problemes que utilitza la tecnologia.

_Conèixer el mètode de projectes i el seu diagrama.

FASES I PARTS

> Descripció i anàlisi del problema

  • Definir l’objectiu del problema
  • Especificar les condicions inicials

> Recerca d’informació – – – Pensa tres fonts d’informació per:

  1. Construir un tamboret de fusta
  2. Canviar la instal·lació elèctrica d’una cuina
  3. Comprar un ordinador

> Disseny

> Planificació

 

> Construcció

_Començar la construcció tal com s’indica en els plànols.

_Seguir  un PLA DE TREBALL

_Identificar eines

_Respectar les normes de l’aula-taller

“És important conèixer bé quines eines tenim a l’aula, quina és la funció de cadascuna i quines són les normes d’ús i seguretat que has de seguir”

 

> Full d’avaluació del Projecte Tècnic

_Analitza el resultat final (objecte acabat)

_L’objecte ha de complir…

_Detectar errors

  • Compleix les condicions inicials?
  • Les mides de tots els elements són les correctes?
  • Hi ha algun element que es pugui trencar fàcilment?
  • Hi ha alguna part que sigui perillosa?

 

Publicat dins de 01_Terrible...ment extraordinària. | Deixa un comentari

-[El procés tecnològic segons el músic Bob Sinclar]

Artista: Bob Sinclar

Artista convidat: Steve Edwards
Àlbum: Western Dream
Any de publicació: 2006
Gènere: Dance/música electrònica

Premis: DJ Award a la Cançó de la Tempora

 

 

Coneixes les fases del Procés Tecnològic?T’atreveixes a identificar-les en el següent videoclip?

Publicat dins de 01_Terrible...ment extraordinària. | Deixa un comentari