->[Àmbit cientificotecnològic_patates xips]

apuntEXEMPLE D’ACTIVITAT D’AVALUACIÓ

…………………………………………………………………………………….

Un estudiant observa que la bossa de patates xips que portava en una excursió a la muntanya s’havia inflat quan va arribar dalt del cim i li feia nosa a la motxilla. Per això, en l’excursió següent va decidir punxar la bossa abans de començar a pujar la muntanya; en efecte, tal com havia previst, la bossa no es va inflar. Un company seu creia que, en la primera excursió, la bossa s’havia inflat perquè hi havia entrat aire a dins, però l’estudiant li va dir que no era així, li va explicar la causa que la bossa no s’inflés en la segona excursió i li va parlar d’altres fenòmens semblants.

  1. Què creus que li va explicar?

2. Coneixes també altres fenòmens semblants a aquest?

Font: http://ensenyament.gencat.cat/ca/departament/publicacions/colleccions/competencies-basiques/eso/

Elaboració: Direcció General d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat

Edició: Servei de Comunicació i Publicacions

2a edició actualitzada: novembre de 2015

Publicat dins de COMPETÈNCIES BÀSIQUES | Etiquetat com a | Deixa un comentari

>[Traça i enginy] Croquis

Abans de començar

S’entén per croquis tot dibuix d’un objecte concret, fet sense el rigor i exactitud que proporciona una escala determinada. El croquis sol realitzar-se, únicament, amb un llapis, una goma i un paper; no es necessiten regles, esquadres ni compassos. En aquest cas es parla d’un dibuix a mà alçada , ja que no hi ha suport en cap tipus de regla o accessori.

El croquis no es realitza a una escala determinada, per la qual cosa és molt important, per la comprensió del dibuix, que estigui proporcionat (…)

Tot croquis consta de dues parts diferenciades: d’una banda, el dibuix de l’objecte, o grup d’objectes, relacionats i proporcionats, amb indicació dels seus materials; i d’altra banda, la seva acotació. Al no estar el croquis a escala, les acotacions que s’afegeixin al dibuix acabaran de definir l’element representat, per això han de ser el més exactes possible.

ACTIVITAT  Fes un croquis en planta de la teva habitació i el seu entorn

1. Procés constructiu

  1. col·loca’t en la porta
  2. posa el paper en el sentit en què veus l’habitació
  3. dibuixa les parets en sentit de les agulles del rellotge
  4. marca la portes (P) i les finestres (F)
  5. pren mesures
  6. escriu el nom de cada element (armari, prestatgeria, taula…)

2. Observacions i millores

  • L’aspecte més delicat d’aquesta activitat és mesurar bé les coses
  • Encara que els croquis a mà alçada siguin ràpid i poc precisos, han de ser nets i clars
  • L’important d’un croquis és que s’aconsegueixi expressar la realitat

 Per la carpeta d’aprenentatge apartat unitat 01 Anàlisi objectes

Escaneja-ho o fes una foto!
Una vegada tinguis el croquis, només et falta que ho converteixis en format digital. Utilitza un escàner o si no tens un, fes una foto amb el teu mòbil o càmera digital.

Completa la teva carpeta d’aprenentatge amb el següent contingut:

  1. Títol de l’activitat (recorda que és una carpeta personal i pots posar-li un altre títol)
  2. Descripció de l’activitat
  3. Enumera les principals dificultats que has trobat a l’hora de fer l’activitat
  4. Què has après?
  5. Evidències (Imatges) del teu treball
Publicat dins de 01_BONA EINA FA BONA FEINA, 02_Eines i tècniques de representació gràfica, COMPETÈNCIES BÀSIQUES | Etiquetat com a | Deixa un comentari

TNT02_salva miles de vidas

Publicat dins de TECnotícies | Etiquetat com a | Deixa un comentari

TNT01_projecte Gaia

Publicat dins de TECnotícies | Etiquetat com a | Deixa un comentari

# – face + book

001

002

003

004005

–Pawel Kuczynski

Publicat dins de #Poquet i bo! | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Curs 16-17

Amb dues idees i una pregunta és suficient per començar el curs  2 + 1

2 idees sobre el curs passat

– Vam muntar un llum en parelles, em va agradar, va ser molt divertit poder crear un llum tu mateix.

-Les parts de dins d’un ordinador, de fet obrint una torre en grup, molt entretingut.

-Vam fer molts exercicis a la llibreta que eren els que ens ajudava a repassar per l’examen.

-Fer una làmpara gràcies al tema de la electricitat

– Com obrir la torre d’un ordinador i tancar-la

-La fórmula de l’energia, el treball, la potència…

-Al taller de tecnologia vam fer una làmpara

-Per a què funciona la CPU de l’ordinador i la font d’alimentació

-Construcció d’un objecte amb productes reciclats

-Em va agradar el taller de com fer un circuit elèctric

-Les xarxes d’ordinador, la LAN i la WAN

-Coses sobre els Bites i el Mega Bites

1 pregunta sobre aquest curs

-Podem fer més treballs en grup?

-Podem fer més projectes?

-Quants projectes farem?

-Com farem l’estructura que pugui aguantar el pes del nostre cos?

-Com farem la tecnotícia?

-Què és  ADSL?

-Es podria fer alguna cosa per eliminar la obsolescència programada ?

-Com analitzar un objecte?

-Quines pràctiques farem en la U1 anàlisi d’objectes?

-Per a què utilitzarem la carpeta d’aprenentatge?

-Ens ensenyaran a programar funcions a alguns programes (Scratch)?

-Quin material tenim que utilitzar per construir la estructura que aguanta el pes?

-Que es el DAO ?

-Farem alguna excursió de tecnologia durant el curs?

-Que farem aquest any?

-Aquest any farem el mateix tipus de tecnologia? (Matemàtiques…)

-Quins camins he d’escollir per fer grau mitjà d’informàtica?

-Utilitzarem les matemàtiques per a fer activitats o treballs?

-S’aprèn més amb els llibres de paper que amb l’ordinador?

-Podrem utilitzar els nostres coneixements de tecnologia per a la vida en el dia a dia?

-Els exàmens són escrits o per ordinador?

Publicat dins de Amb "E" d'Estudiant | Deixa un comentari

#El temps no espera…

200fbe98455845e

Publicat dins de #Poquet i bo! | Etiquetat com a | Deixa un comentari

#No tinc por…de les matemàtiques 02

 

Publicat dins de #Poquet i bo! | Deixa un comentari

_Bon dia i bona hora

TECnotícia_

Un estudiant del grup cada matí abans de començar la classe presentarà oralment a la resta de companys un notícia d’actualitat relacionada amb la tecnologia. Per presentar la TECnotícia completarà un model de plantilla  que trobarà al moodle i  seguirà les indicacions  (titular,  imatges, contingut, font d’informació…)

Desprès de presentar la tecnotícia es realitzarà un petit debat del que s’ha presentat. A contínuació, el debat passarà a un espai virtual (fòrum moodle) on la resta de classe podrà comentar la tecnotícia opinant de manera personal sobre el tema tractat.

Indicadors d’avaluació

 TECnotícia

 Nivell 1 Nivell 2  Nivell 3
ESTRUCTURA

 No compleix amb els requisits establerts d’estructura.

Està ben estructurada però té poca claredat.

El text presenta pocs errors ortogràfics.

Compleix en la seva totalitat amb l’estructura (titular, imatge, cos i font d’informació) establerts.

El text no presenta errors ortogràfics.

PRESENTACIÓ

S’observa molt poca o cap preparació en la presentació

Es compleix els principis bàsics de presentació.

S’observa que requereix preparar més la presentació

 Es mostra segur i s’observa que va preparar la presentació
FÒRUM

No participa amb els diàlegs

Participa amb freqüència amb els diàlegs.

De vegades té una actitud oberta a la reflexió de les aportacions dels participants

Participa activament en els diàlegs.

Mostra una actitud positiva i oberta en les aportacions dels participants

Publicat dins de TECnotícies | Etiquetat com a | Deixa un comentari

#Setembre és un dilluns llarg :)

IMG_20140910_190122

Publicat dins de #Poquet i bo! | Etiquetat com a | Deixa un comentari