>[Traça i enginy]

Abans de començar

S’entén per croquis tot dibuix d’un objecte concret, fet sense el rigor i exactitud que proporciona una escala determinada. El croquis sol realitzar-se, únicament, amb un llapis, una goma i un paper; no es necessiten regles, esquadres ni compassos. En aquest cas es parla d’un dibuix a mà alçada , ja que no hi ha suport en cap tipus de regla o accessori.

El croquis no es realitza a una escala determinada, per la qual cosa és molt important, per la comprensió del dibuix, que estigui proporcionat (…)

Tot croquis consta de dues parts diferenciades: d’una banda, el dibuix de l’objecte, o grup d’objectes, relacionats i proporcionats, amb indicació dels seus materials; i d’altra banda, la seva acotació. Al no estar el croquis a escala, les acotacions que s’afegeixin al dibuix acabaran de definir l’element representat, per això han de ser el més exactes possible.

ACTIVITAT  Fes un croquis en planta de la teva habitació i el seu entorn

1. Procés constructiu

  1. col·loca’t en la porta
  2. posa el paper en el sentit en què veus l’habitació
  3. dibuixa les parets en sentit de les agulles del rellotge
  4. marca la portes (P) i les finestres (F)
  5. pren mesures
  6. escriu el nom de cada element (armari, prestatgeria, taula…)

2. Observacions i millores

  • L’aspecte més delicat d’aquesta activitat és mesurar bé les coses
  • Encara que els croquis a mà alçada siguin ràpid i poc precisos, han de ser nets i clars
  • L’important d’un croquis és que s’aconsegueixi expressar la realitat

 Per la carpeta d’aprenentatge apartat unitat 01 Anàlisi objectes

Escaneja-ho o fes una foto!
Una vegada tinguis el croquis, només et falta que ho converteixis en format digital. Utilitza un escàner o si no tens un, fes una foto amb el teu mòbil o càmera digital.

Completa la teva carpeta d’aprenentatge amb el següent contingut:

  1. Títol de l’activitat (recorda que és una carpeta personal i pots posar-li un altre títol)
  2. Descripció de l’activitat
  3. Enumera les principals dificultats que has trobat a l’hora de fer l’activitat
  4. Què has après?
  5. Evidències (Imatges) del teu treball
Aquest article s'ha publicat dins de 01_BONA EINA FA BONA FEINA, 02_Eines i tècniques de representació gràfica, COMPETÈNCIES BÀSIQUES i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *