COMPETÈNCIA
Resoldre problemes de la vida quotidiana aplicant el raonament científic
Exemple d’activitat d’avaluació
………………………………………………………………………………………………………………………………….
En Joan vol pintar casa seva i envernissar alguns mobles, aprofitant que té dos dies de festa, que els seus fills estan de colònies i que, a més, està plovent. Li convé que la pintura estigui ben seca i que no faci olor de vernís quan tornin els fills, però no sap si obrir les finestres, engegar l’aire condicionat o deixar encesa l’estufa de butà. Té un altre dubte: els sostres de casa són molt alts i no sap si enfilar-se a l’escala que té a casa o demanar ajuda al veí per muntar una bastida. Té por de caure!
1. Analitza els pros i contres de cada una de les actuacions que en Joan es planteja, utilitzant els teus coneixements:
a. Com assecar ràpidament la pintura.
b. Com eliminar l’olor de vernís.
c. Com pintar el sostre amb seguretat (per no caure!).
2. Proposa a en Joan la manera d’actuar que et sembli més adequada a les circumstàncies, utilitzant els arguments i les formes de representació que creguis més adients.
Font: http://ensenyament.gencat.cat/ca/departament/publicacions/colleccions/competencies-basiques/eso/
Elaboració: Direcció General d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat
Edició: Servei de Comunicació i Publicacions
2a edició actualitzada: novembre de 2015