-[Àmbit cientifictecnològic_problemes de la vida quotidiana]

COMPETÈNCIA
Resoldre problemes de la vida quotidiana aplicant el raonament científic

apuntExemple d’activitat d’avaluació

………………………………………………………………………………………………………………………………….

En Joan vol pintar casa seva i envernissar alguns mobles, aprofitant que té dos dies de festa, que els seus fills estan de colònies i que, a més, està plovent. Li convé que la pintura estigui ben seca i que  no faci olor de vernís quan tornin els fills, però no sap si obrir les finestres, engegar l’aire condicionat o deixar encesa l’estufa de butà. Té un altre dubte: els sostres de casa són molt alts i no sap si enfilar-se a l’escala que té a casa o demanar ajuda al veí per muntar una bastida. Té por de caure!


1. Analitza els pros i contres de cada una de les actuacions que en Joan es planteja, utilitzant els teus coneixements:

a. Com assecar ràpidament la pintura.

b. Com eliminar l’olor de vernís.

c. Com pintar el sostre amb seguretat (per no caure!).
2. Proposa a en Joan la manera d’actuar que et sembli més adequada a les circumstàncies, utilitzant  els arguments i les formes de representació que creguis més adients.

Font: http://ensenyament.gencat.cat/ca/departament/publicacions/colleccions/competencies-basiques/eso/

Elaboració: Direcció General d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat

Edició: Servei de Comunicació i Publicacions

2a edició actualitzada: novembre de 2015

Aquest article s'ha publicat dins de COMPETÈNCIES BÀSIQUES i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *