La FP Dual facilita l’accés al mercat laboral

La formació dual és la modalitat de la formació professional (FP) en la qual l’estudiant esdevé aprenent i combina la formació en el centre educatiu amb l’activitat productiva en l’empresa. La formació dual aporta als alumnes:

  • millorar el currrículum professional
  • desenvolupar les competències professionals en un entorn laboral real
  • afavorir la incorporació al món laboral com a aprenent qualificat
  • reconèixer el valor que aporta l’estudiant per l’activitat desenvolupada a l’empresa

L’estada a l’empresa es divideix en dues fases:

  • 1a fase – Integració. L’alumne hi fa pràctiques i mentre s’adapta al funcionament de l’empresa.
  • 2a fase – Consolidació. Estada remunerada en modalitat de contracte o de beca, atenent als criteris d’accés prèviament acordats entre l’empresa i el centre educatiu.

On adreçar-vos: Directament als centres educatius que imparteixen FP dual.

Cercador: Per localitzar els centres, com a “Mesura flexibilitzadora” cal triar “Formació professional en alternança” i com a submesura cal triar “Formació professional en alternança dual”. Centres educatius .

Fullet informatiu: La formació professional en alternança i dual  [PDF, –]

Centres al Maresme
Escola Pia de Mataró
Mataró
Administració i gestió
CFPS AGB0 – Administració i finances
Escola Pia de Mataró
Mataró
Informàtica i comunicacions
CFPS ICC0 – Desenvolupament d’aplicacions web
Escola Pia de Mataró
Mataró
Informàtica i comunicacions
CFPS ICB0 – Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma
Institut Lluís Domènech i Montaner
Canet de Mar
Tèxtil, confecció i pell
CFPM TX50 – Confecció i moda
Institut Maremar
El Masnou
Serveis socioculturals i a la comunitat
CFPS SCC0 – Integració social
Institut Miquel Biada
Mataró
Instal·lació i manteniment
CFPS IMC0 – Mecatrònica industrial
Institut Miquel Biada
Mataró
Química
CFPM QU20 – Operacions de laboratori
Institut Miquel Biada
Mataró
Química
CFPS QUD0 – Laboratori d’anàlisi i control de qualitat
Institut Miquel Biada
Mataró
Transport i manteniment de vehicles
CFPM TM10 – Electromecànica de vehicles automòbils
Institut Miquel Biada
Mataró
Electricitat i electrònica
CFPM EE10 – Instal·lacions elèctriques i automàtiques
Institut Miquel Biada
Mataró
Electricitat i electrònica
CFPS EEB0 – Automatització i robòtica industrial
Institut Miquel Biada
Mataró
Instal·lació i manteniment
CFPM IM11 – Manteniment electromecànic (vaixells d’esbarjo i serveis portuaris)
Institut Miquel Biada
Mataró
Fabricació mecànica
CFPS FMB0 – Programació de la producció en fabricació mecànica
Institut Miquel Biada
Mataró
Edificació i obra civil
CFPS EOB0 – Projectes d’edificació
Institut Miquel Biada
Mataró
Administració i gestió
CFPM AG10 – Gestió administrativa
Institut Miquel Biada
Mataró
Administració i gestió
CFPS AGB0 – Administració i finances
Institut Miquel Biada
Mataró
Química
CFPS QUB0 – Fabricació de productes farmacèutics, biotecnològics i afins
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Administració i gestió
CFPS AGB0 – Administració i finances
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Comerç i màrqueting
CFPM CM10 – Activitats comercials
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Comerç i màrqueting
CFPS CMA0 – Gestió de vendes i espais comercials
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Agrària
CFPM AR50 – Jardineria i floristeria
Institut Premià de Mar
Premià de Mar
Transport i manteniment de vehicles
CFPM TM10 – Electromecànica de vehicles automòbils
Institut Thos i Codina
Mataró
Comerç i màrqueting
CFPM CM10 – Activitats comercials
Institut Thos i Codina
Mataró
Administració i gestió
CFPS AGB0 – Administració i finances
Institut Thos i Codina
Mataró
Administració i gestió
CFPM AG10 – Gestió administrativa
Institut Thos i Codina
Mataró
Comerç i màrqueting
CFPS CMA0 – Gestió de vendes i espais comercials

 

 

Publicat dins de Emprenedoria, Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Què cal estudiar per tenir feina assegurada en els propers anys?

Matemàtiques, robòtica i màrqueting digital seran les professions més demandades per les empreses.

Les noves tecnologies, la crisi econòmica i un nou model productiu han provocat una gran transformació en el mercat laboral en els darrers anys. L’aparició d’Internet i l’evolució de la tecnologia en els últims 20 anys ha fet que cada vegada es demanin més professionals especialitzats en les TIC.

En aquestes circumstàncies, són molts els alumnes que busquen els estudis més adequats per assegurar-se un treball en el futur. Els pares, ho viuen en primera persona, veuen que molts companys o amics busquen reciclar-se després de veure com la seva formació anterior quedava obsoleta.

La rapidesa per la qual està evolucionant el mercat laboral fa difícil preveure quins seran els llocs de treball del futur, però es poden assenyalar sectors i professions que gaudiran d’una gran demanda com a mínim d’aquí als propers deu anys.

El 92% dels experts en RRHH consideren que el sector de la tecnologia i de l’I + D + I seran dels que generaran ocupació en el futur, segons l’Informe Adecco sobre el futur del treball a Espanya’.

Els enginyers especialitzats en informàtica i robòtica seran els estudis amb més demanda per part de les empreses en 2025.

Però, quins són els estudis i les professions, dins el sector tecnològic, que demandaran les empreses d’aquí a vuit o deu anys? Què cal estudiar ara per no quedar-se sense feina en el futur? Segons el Digital Innovation Center, els enginyers especialitzats en informàtica i robòtica seran els estudis amb més demanda per part de les empreses en 2025, seguits dels graduats en matemàtiques i els experts en màrqueting digital i Growth Hacking.

Font:  www.eleconomista.es/economia/noticias/9411727/09/18/Que-hay-que-estudiar-para-tener-empleo-asegurado-en-los-proximos-anos.html

 

 

Publicat dins de Autoconeixement, Emprenedoria | Deixa un comentari

LES NOVES GENERACIONS

 

Quan encara ens estem adaptant a la incorporació massiva al món del treball dels millennials (els joves nascuts aproximadament a les dècades dels vuitanta i els noranta), comença a pressionar per entrar en l’univers laboral una nova generació, encara més jove i que ens resulta més desconeguda: la Generació Z, la primera del segle XXI. Són els adolescents i nens nascuts des de finals dels noranta, també anomenats The New Silent Generation, per als que els telèfons sempre han estat “smart”, els missatges s’escriuen en menys de 140 caràcters i Michael Jackson és un personatge històric.

Les dades indiquen que els cervells dels nens i adolescents s’estan adaptant a processar més informació en menors períodes de temps i que les informacions els han de ser subministrades en píndoles més petites. És a dir, són capaços de consumir majors quantitats d’informació, però captar i mantenir la seva atenció és cada vegada més difícil. La comunicació ha de ser ràpida, en canvi difícilment pot ser precisa i tenir profunditat.

Publicat dins de Emprenedoria, General | Deixa un comentari

Preinscripció i matrícula universitàries


Les dates de la preinscripció als estudis universitaris seran  del 5 de juny al 2 de juliol (tots dos inclosos). Es farà a través del portal d’accés a la universitat, on es podrà comprovar el llistat de centres i places disponibles. La publicació d’assignacions de places universitàries (convocatòria de juny) en primera assignació de la convocatòria de juny serà: 11 de juliol de 2018.

Molta sort a tots/es.

Recursos:

 

 

 

Publicat dins de General, Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

EMPRENEDORS/ES: Empreses i empresaris.

Des de l’institut hem coordinat unes visites a empreses de la zona amb els alumnes de 4t per les activitats del crèdit de síntesi de 4t d’ESO que fem, el projecte de recerca de Volem crear una empresa,  consisteix en un conjunt d’activitats de descoberta i recerca realitzades en equip, per tal de comprovar el grau d’autonomia i la capacitat per treballar en grup.

Els objectius d’aquest crèdit es centren principalment en apropar-los al món de l’empresa:

– Identificar i compartir les diferents competències de la persona emprenedora.
– Autoconeixement, coneixement del mercat laboral i activitat econòmica
– Tenir iniciativa emprenedora i projecte d’empresa.

Concretament hem visitat les següents empreses:

Volem agrair a totes les persones que han participat i han dedicat una estona del seu temps a transmetre aquests conceptes d’emprenedoria als nostres alumnes. I als voluntaris del programa Transformació Digital “Millora la Societat: digitalitza-la!

Moltes gràcies.

Publicat dins de Activitats de classe, Emprenedoria | 1 comentari

LES FEINES MÉS SOL·LICITADES EN 2018

L’augment del turisme i del comerç online marquen el mercat laboral. Els dependents especialitzats, preparadors de comandes, cambreres de pisos o els tècnics de manteniment en la indústria alimentària són els perfils que experimentaran major demanda en 2018. També s’experimentarà un augment de la demanda entre els teleoperadors, analistes de dades, operadors d’equips de ràdio i televisió i de telecomunicacions via satèl·lit i metges especialistes. A més, els desenvolupadors en Big Data (dades internet), tècnics de manteniment eòlic, operaris de línia, auxiliars de càtering aeri i, treballs dins de l’àrea de farmàcia-química que veuran augmentar les seves possibilitats de trobar feina al llarg d’aquest any.

Sectors:

  • Vendes. Depenen del lloc de treball, les aptituds més valorades són l’atenció al client i l’orientació a les vendes o resultats. El fet que els joves cada vegada disposen de menys temps per anar a comprar,  ha impulsat l’adquisició de productes i serveis en línia. Per això, la figura del teleoperador s’ha tornat necessària per a les empreses.
  • Turisme. Per la seva banda, el turisme, amb unes xifres d’ocupació hoteleres en màxims per a aquest any, impulsarà també la demanda de cambreres de pis per arreglar, netejar i posar al dia les habitacions dels hotels.
  • Alimentació. En l’àrea de l’alimentació, els tècnics de manteniment seran els que més ofertes disponibles d’ocupació tindran en 2018. Les funcions que ha de complir un tècnic de manteniment són les de càrrega i descàrrega, maneig de carretons i manteniment correctiu i preventiu d’instal·lacions i maquinària.
  • Informàtica. Els analistes de dades, per la seva banda, també destacaran com un dels perfils més demandats al llarg d’aquest any al tractés d’un lloc “innovador” que encara no compta amb una gran quantitat d’especialistes preparats. A més, també els desenvolupadors de Big Data, cada vegada són més conscients de la importància que té fer servir les tecnologies per unir dades que ajudin a conèixer millor les necessitats del mercat per així poder oferir les millors solucions que s’adopten a les necessitats dels clients finals.

Font: Informe Adecco “Dónde encontrar empleo si estás en paro”

Publicat dins de General | Deixa un comentari

¿Quién se ha llevado mi queso?

En aquesta societat plena de canvis constants hem de saber superar les nostres pors i buscar el formatge que ens portarà camí de l’èxit, serà prou difícil però podem aconseguir-lo confiant en nosaltres mateixos .

“¿Quién se ha llevado mi queso? “ publicat en 1998, és un llibre de motivació escrit per Spencer Johnson

Font: Quién ha robado mi queso?
Publicat dins de General | Deixa un comentari

SALÓ DE L’ ENSENYAMENT- 2018

 

Ben aviat es farà una nova edició del Saló de l’Ensenyament que aquest any tindrà lloc a Barcelona del 14 al 18 de març de 2018 . La seva visita és molt aconsellable pels que acabin l’ESO i/o batxillerat, ja que hi podran trobar informació sobre l’oferta d’estudis universitaris i de formació professional als que vulguin accedir.

Podeu consultar la fitxa tècnica d’aquesta edició amb informació sobre les dates, horaris i ubicació del Saló.

Els materials de la Jornada   Actualització dels estudis i continuïtat formativa (Saló de l’Ensenyament ), estan disponibles al Web de l’XTEC. Podeu consultar-los seguint el següent enllaç.

Font: http://familiaiescola.gencat.cat/ca/recomanacions/recomanacions/orientacio_academica_professional/
http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/orientacioeducativa/saloensenyament2016/

 

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

PROVA D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ

FINALITAT

  • Permetre l’accés a la formació professional a aquelles persones que no tenen els requisits exigits per accedir-hi directament.

Requisits dels aspirants

  • Complir 17 anys o més l’any de fer la prova.

Certificació

  • Les proves d’accés superades tenen validesa permanent en la totalitat de l’Estat espanyol.
  • La superació de la prova permet la sol·licitud de plaça pel torn d’accés mitjançant prova.
  • La superació de la prova no garanteix l’obtenció d’una plaça escolar.

Contingut de la prova

  • És una prova única per a tots aquests ensenyaments.
  • El currículum de referència de les matèries de la prova d’accés a GM s’ha de centrar en les competències bàsiques de 4t d’ESO.

Estructura de la prova

La prova d’accés a GM s’estructura en 3 parts:

Matèries de la part de comunicació:
– Llengua castellana
– Llengua catalana

Matèries de la part social:
– Ciències socials, geografia i història

Matèries de la part cientificotecnològica:
– Matemàtiques
– Ciències de la naturalesa o Tecnologia (l’aspirant n’ha de triar una)

Durada de la prova
– Part de comunicació: 2 hores
– Part social: 1 hora
– Part cientificotecnològica: 2 hores

CALENDARI de la convocatòria de 2018:

Inscripció: del 13 de març (a partir de les 9 h) fins al 22 de març de 2018

Llista provisional d’admesos i exclosos: a partir del 19 d’abril de 2018

Llista definitiva d’admesos i exclosos: a partir del 26 d’abril de 2018

Prova: 9 de maig de 2018

15:30 h Verificació de la identitat dels aspirants
16:00 h Primer bloc: parts comunicativa i social
18:00 h Descans
18:30 h Segon bloc: parts cientificotecnològica i matemàtica

Qualificacions provisionals: a partir del 18 de maig de 2018

Qualificacions definitives: a partir del 28 de maig de 2018

RECURSOS:

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

La meitat dels titulats en Formació Professional troba feina en dos mesos

Alumnes del centre a la sortida de Barcelona Activa, el passat 28 de novembre de 2017

Mai cursar Formació Professional va tenir més prestigi que ara. El model d’estudis de CFG mig o superior -sobretot el dual, que combina estudi i pràctiques- s’ha convertit en un exemple sobre la inserció laboral dels titulats en FP, és tota una garantia de futur.

Segons les darreres enquestes d’alumnes que han fet Cicles Formatius (2975), les expectatives de la majoria d’aquests joves s’han complert. Cinc de cada deu estan treballant, tres van decidir continuar els seus estudis i només dos estan a l’atur.

És sorprenent l’escàs temps que esperen per accedir a la primera feina. Són dos mesos, de mitjana, i no s’aprecien grans diferències per gènere, entre home-dona. Només un de cada deu va haver d’esperar més d’un any.

El sector que més titulats va tenir va ser Sanitat, amb 1.368, seguit dels serveis socioculturals a la comunitat (1.262) i la fabricació mecànica (1.210). Els que menys llocs de treball aporten són l’energia i l’aigua (48 titulats), indústries alimentàries (47) i el sector tèxtil i de confecció (40). El millor percentatge d’ocupabilitat està precisament en les indústries alimentàries en ser molt pocs, però seguit de la fabricació mecànica, el manteniment i l’hostaleria, treballs on hi ha molta rotació. Succeeix el contrari en tasques vinculades a la seguretat, el medi ambient i la imatge i el so, sectors amb els índexs més alts d’atur.

La mitjana dels salaris és de 1.108 euros mensuals. Els més ben pagats, amb diferència, són al sector de l’aigua i l’energia, amb mitjanes de 1.468 euros.

Recursos per treballar a classe:

Barcelona teball: Conèixer els sectors econòmics amb futur.

Barcelona Activa: Test d’interessos professionals.

Educaweb: Diccionario de profesiones.

 

Publicat dins de General, Informació sistema educatiu | Deixa un comentari