EMPRENEDORS/ES: Empreses i empresaris.

Des de l’institut hem coordinat unes visites a empreses de la zona amb els alumnes de 4t per les activitats del crèdit de síntesi de 4t d’ESO que fem, el projecte de recerca de Volem crear una empresa,  consisteix en un conjunt d’activitats de descoberta i recerca realitzades en equip, per tal de comprovar el grau d’autonomia i la capacitat per treballar en grup.

Els objectius d’aquest crèdit es centren principalment en apropar-los al món de l’empresa:

– Identificar i compartir les diferents competències de la persona emprenedora.
– Autoconeixement, coneixement del mercat laboral i activitat econòmica
– Tenir iniciativa emprenedora i projecte d’empresa.

Concretament hem visitat les següents empreses:

Volem agrair a totes les persones que han participat i han dedicat una estona del seu temps a transmetre aquests conceptes d’emprenedoria als nostres alumnes. I als voluntaris del programa Transformació Digital “Millora la Societat: digitalitza-la!

Moltes gràcies.

Publicat dins de Activitats de classe, Emprenedoria | 1 comentari

LES FEINES MÉS SOL·LICITADES EN 2018

L’augment del turisme i del comerç online marquen el mercat laboral. Els dependents especialitzats, preparadors de comandes, cambreres de pisos o els tècnics de manteniment en la indústria alimentària són els perfils que experimentaran major demanda en 2018. També s’experimentarà un augment de la demanda entre els teleoperadors, analistes de dades, operadors d’equips de ràdio i televisió i de telecomunicacions via satèl·lit i metges especialistes. A més, els desenvolupadors en Big Data (dades internet), tècnics de manteniment eòlic, operaris de línia, auxiliars de càtering aeri i, treballs dins de l’àrea de farmàcia-química que veuran augmentar les seves possibilitats de trobar feina al llarg d’aquest any.

Sectors:

  • Vendes. Depenen del lloc de treball, les aptituds més valorades són l’atenció al client i l’orientació a les vendes o resultats. El fet que els joves cada vegada disposen de menys temps per anar a comprar,  ha impulsat l’adquisició de productes i serveis en línia. Per això, la figura del teleoperador s’ha tornat necessària per a les empreses.
  • Turisme. Per la seva banda, el turisme, amb unes xifres d’ocupació hoteleres en màxims per a aquest any, impulsarà també la demanda de cambreres de pis per arreglar, netejar i posar al dia les habitacions dels hotels.
  • Alimentació. En l’àrea de l’alimentació, els tècnics de manteniment seran els que més ofertes disponibles d’ocupació tindran en 2018. Les funcions que ha de complir un tècnic de manteniment són les de càrrega i descàrrega, maneig de carretons i manteniment correctiu i preventiu d’instal·lacions i maquinària.
  • Informàtica. Els analistes de dades, per la seva banda, també destacaran com un dels perfils més demandats al llarg d’aquest any al tractés d’un lloc “innovador” que encara no compta amb una gran quantitat d’especialistes preparats. A més, també els desenvolupadors de Big Data, cada vegada són més conscients de la importància que té fer servir les tecnologies per unir dades que ajudin a conèixer millor les necessitats del mercat per així poder oferir les millors solucions que s’adopten a les necessitats dels clients finals.

Font: Informe Adecco “Dónde encontrar empleo si estás en paro”

Publicat dins de General | Deixa un comentari

¿Quién se ha llevado mi queso?

En aquesta societat plena de canvis constants hem de saber superar les nostres pors i buscar el formatge que ens portarà camí de l’èxit, serà prou difícil però podem aconseguir-lo confiant en nosaltres mateixos .

“¿Quién se ha llevado mi queso? “ publicat en 1998, és un llibre de motivació escrit per Spencer Johnson

Font: Quién ha robado mi queso?
Publicat dins de General | Deixa un comentari

SALÓ DE L’ ENSENYAMENT- 2018

 

Ben aviat es farà una nova edició del Saló de l’Ensenyament que aquest any tindrà lloc a Barcelona del 14 al 18 de març de 2018 . La seva visita és molt aconsellable pels que acabin l’ESO i/o batxillerat, ja que hi podran trobar informació sobre l’oferta d’estudis universitaris i de formació professional als que vulguin accedir.

Podeu consultar la fitxa tècnica d’aquesta edició amb informació sobre les dates, horaris i ubicació del Saló.

Els materials de la Jornada   Actualització dels estudis i continuïtat formativa (Saló de l’Ensenyament ), estan disponibles al Web de l’XTEC. Podeu consultar-los seguint el següent enllaç.

Font: http://familiaiescola.gencat.cat/ca/recomanacions/recomanacions/orientacio_academica_professional/
http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/orientacioeducativa/saloensenyament2016/

 

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

PROVA D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ

FINALITAT

  • Permetre l’accés a la formació professional a aquelles persones que no tenen els requisits exigits per accedir-hi directament.

Requisits dels aspirants

  • Complir 17 anys o més l’any de fer la prova.

Certificació

  • Les proves d’accés superades tenen validesa permanent en la totalitat de l’Estat espanyol.
  • La superació de la prova permet la sol·licitud de plaça pel torn d’accés mitjançant prova.
  • La superació de la prova no garanteix l’obtenció d’una plaça escolar.

Contingut de la prova

  • És una prova única per a tots aquests ensenyaments.
  • El currículum de referència de les matèries de la prova d’accés a GM s’ha de centrar en les competències bàsiques de 4t d’ESO.

Estructura de la prova

La prova d’accés a GM s’estructura en 3 parts:

Matèries de la part de comunicació:
– Llengua castellana
– Llengua catalana

Matèries de la part social:
– Ciències socials, geografia i història

Matèries de la part cientificotecnològica:
– Matemàtiques
– Ciències de la naturalesa o Tecnologia (l’aspirant n’ha de triar una)

Durada de la prova
– Part de comunicació: 2 hores
– Part social: 1 hora
– Part cientificotecnològica: 2 hores

CALENDARI de la convocatòria de 2018:

Inscripció: del 13 de març (a partir de les 9 h) fins al 22 de març de 2018

Llista provisional d’admesos i exclosos: a partir del 19 d’abril de 2018

Llista definitiva d’admesos i exclosos: a partir del 26 d’abril de 2018

Prova: 9 de maig de 2018

15:30 h Verificació de la identitat dels aspirants
16:00 h Primer bloc: parts comunicativa i social
18:00 h Descans
18:30 h Segon bloc: parts cientificotecnològica i matemàtica

Qualificacions provisionals: a partir del 18 de maig de 2018

Qualificacions definitives: a partir del 28 de maig de 2018

RECURSOS:

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

La meitat dels titulats en Formació Professional troba feina en dos mesos

Alumnes del centre a la sortida de Barcelona Activa, el passat 28 de novembre de 2017

Mai cursar Formació Professional va tenir més prestigi que ara. El model d’estudis de CFG mig o superior -sobretot el dual, que combina estudi i pràctiques- s’ha convertit en un exemple sobre la inserció laboral dels titulats en FP, és tota una garantia de futur.

Segons les darreres enquestes d’alumnes que han fet Cicles Formatius (2975), les expectatives de la majoria d’aquests joves s’han complert. Cinc de cada deu estan treballant, tres van decidir continuar els seus estudis i només dos estan a l’atur.

És sorprenent l’escàs temps que esperen per accedir a la primera feina. Són dos mesos, de mitjana, i no s’aprecien grans diferències per gènere, entre home-dona. Només un de cada deu va haver d’esperar més d’un any.

El sector que més titulats va tenir va ser Sanitat, amb 1.368, seguit dels serveis socioculturals a la comunitat (1.262) i la fabricació mecànica (1.210). Els que menys llocs de treball aporten són l’energia i l’aigua (48 titulats), indústries alimentàries (47) i el sector tèxtil i de confecció (40). El millor percentatge d’ocupabilitat està precisament en les indústries alimentàries en ser molt pocs, però seguit de la fabricació mecànica, el manteniment i l’hostaleria, treballs on hi ha molta rotació. Succeeix el contrari en tasques vinculades a la seguretat, el medi ambient i la imatge i el so, sectors amb els índexs més alts d’atur.

La mitjana dels salaris és de 1.108 euros mensuals. Els més ben pagats, amb diferència, són al sector de l’aigua i l’energia, amb mitjanes de 1.468 euros.

Recursos per treballar a classe:

Barcelona teball: Conèixer els sectors econòmics amb futur.

Barcelona Activa: Test d’interessos professionals.

Educaweb: Diccionario de profesiones.

 

Publicat dins de General, Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Sortida a TV3 i Catalunya Radio

sortida_TV3Vull ser periodista.

El passat dimarts 17 i dimecres 18 d’octubre de 2017 els alumnes de 4t d’ESO de l’institut vàrem fer una visita als estudis de TV3 i Catalunya Radio desplaçant-nos amb el TRAM, en una duració d’unes quatre hores. L’objectiu era conèixer per dins els dos grans mitjans de comunicació públics de Catalunya i els professionals que intervenen (periodistes, tècnics, càmeres, electricistes, administratius, publicistes, ….), va ser una forma de tenir contacte amb el món audiovisual i completada aquesta experiència amb l’ús del transport públic més innovador i sostenible de l’àrea metropolitana de Barcelona.

La visita començà a les deu del matí a Sant Joan Despí, a les instal·lacions de Televisió de Catalunya. Durant una hora, es va fer el recorregut pels estudis, les redaccions i els espais tècnics. Després vàrem anar a buscar el TRAM per traslladar-nos, en mitja hora, a la plaça de Francesc Macià, a Barcelona. Durant el trajecte ens van explicar el funcionament del tramvia i curiositats d’aquest mitjà de transport, fins arribar a la destinació. Un cop a Catalunya Ràdio,  vàrem visitar els estudis, les redaccions d’informatius i programes del grup d’emissores.

 

Vols treballar a TV3?  enllaç

Càsting a TV3 : enllaç

Publicat dins de Activitats de classe, Treball de classe | Deixa un comentari

Graus amb Prova d’Aptitud Personal (PAP)

Prova d'aptitud personal (PAP)

Ja saps que per matricular-te en alguns graus  universitaris has d’aprovar unes Proves d’Aptitud Personal (PAP)?  Les noves PAP consisteixen en dos exàmens: Competència comunicativa i raonament crític i Competència logicomatemàtica. Són obligatoris, vinguis de Batxillerat o de CFGS!

Quins són els graus que requereixen d’una Prova d’Aptitud Personal?

CIÈNCIES DE L’ACTIVITAT FÍSICA I DE L’ESPORT
MESTRE D’EDUCACIÓ INFANTIL i MESTRE D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA
CINEMA I MITJANS AUDIOVISUALS
Doble Grau en MESTRE D’EDUCACIÓ INFANTIL / MESTRE D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA AMB MENCIÓ LLENGUA ANGLESA (Pla de Millora)
PILOT D’AVIACIÓ COMERCIAL I OPERACIONS AÈREES
TRADUCCIÓ I INTERPRETACIÓ (ANGLÈS)

Més informació: http://universitats.gencat.cat/ca/preinscripcio/prova_aptitud/

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Enginyeries, ciències de la salut i ADE, les carreres amb millor sortida laboral

mayor_paro menor_paro

Enginyeries, ciències de la salut i ADE, les carreres amb millor sortida laboral

Les carreres universitàries d’enginyeria electrònica industrial i automàtica, aeronàutica, informàtica, telecomunicacions i medicina són les que tenen millor sortida professional, d’acord a l’estudi presentat per la consultora de selecció Randstad.

Les carreres assenyalades per Randstad mostren taxes d’atur inferiors al 7%, i es troben entre els estudis amb menors xifres d’atur. Altres especialitats amb bona acollida en el mercat laboral són infermeria, matemàtiques, física o ADE, entre d’altres.

Manca de professionals

Les carreres universitàries de ciències, tecnologia, enginyeries i matemàtiques (STEM, per les sigles en anglès) continuen sent les que ofereixen millors perspectives laborals per als professionals.

Els més buscats

El sector de tecnologies de la informació serà un dels més dinàmics en 2017, per això les carreres estretament vinculades a la digitalització, com Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Enginyeria Informàtica o Enginyeria de Telecomunicacions seran les especialitats amb més sortides professionals en els propers anys . Prova d’això és que Randstad Research preveu que la digitalització generi 1.250.000 llocs de treball a Espanya en els pròxims cinc anys.

En general, les enginyeries seran les especialitats que oferiran més oportunitats laborals als professionals. Durant l’any anterior, una de cada quatre ofertes d’ocupació (23%) va ser per a aquests perfils i la previsió és que durant el proper exercici continuï la mateixa tendència. Els estudiants d’Enginyeria Electrònica, Aeronàutica i Industrial seran els que més oportunitats de incorporar-se al mercat laboral tinguin quan acabin la carrera.

Ciències de la salut

Dins de l’àrea de salut, els llocs més demandats seran metges en posicions de MSLs, medical advisors i medical manager. El sector farmacèutic, que actualment es troba en un procés de canvi i d’expansió, necessita professionals per cobrir els llocs de responsables de market access nacional i regional o els health economics Specialists. A aquests empleats se’ls demana formació científica, de manera que tenen preferència els que compten amb formació universitària, des llicenciatura en Medicina fins a formació en Ciències de la Salut o Farmàcia.

En aquest sentit, medicina, infermeria i farmàcia són les tres carreres amb millors sortides professionals dins de ciències de la salut. Hi ha manca de professionals d’aquestes llicenciatures per cobrir completament la demanda de treballadors per part de laboratoris i empreses, o per departaments mèdics de les companyies. També altres carreres de l’àrea, com Òptica i Optometria o Odontologia, compten amb una elevada demanda en l’entorn empresarial.

Fiscalitat i finançament

A més de perfils STEM, Randstad Professionals detecta altres perfils que tornen a tenir bona acollida en el mercat laboral. En aquest sentit, crida l’atenció com el sector de la banca i els departaments de finances de les companyies estan buscant professionals per augmentar les seves plantilles. Per això, les carreres d’Investigació i Tècniques de Mercat i Administració i Direcció d’Empreses són algunes de les carreres que ofereixen més oportunitats laborals.

Els professionals que més busquen les entitats financeres estan relacionats amb l’anàlisi estratègica, anàlisi de risc i el tractament de Big Data. Aquí destaquen professionals amb Matemàtiques, Física o Estadística, que ajudin a analitzar les dades i millorar amb això els resultats de les empreses.

Font: http://www.eleconomista.es/empleo/noticias/8445266/06/17/Ingenierias-ciencias-de-la-salud-y-ADE-las-carreras-con-mejores-salidas-laborales.html
Publicat dins de Emprenedoria, General, Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

TRANSFORMACIÓ DIGITAL “Millora la Societat: digitalitza-la!”

credit_sintesi2017_v2

El programa de Transformació Digital “Millora la Societat: digitalitza-la!” és un programa impulsat per l’Associació Catalana d’empreses Consultores (ACEC), la Generalitat Catalunya i Junior Achievement. On conviden als alumnes de 3er d’ESO i 4r d’ESO a participar en aquest innovador projecte que s’emmarca dins de l’impuls de les vocacions tecnològiques entre els joves, davant l’increment de les perspectives laborals de les professions del sector Tic.

Des del centre hem coordinat aquesta proposta amb les activitats del crèdit de síntesi de 4t d’ESO que fem, Volem crear una empresa. Concretament hem fet dues sessions, la primera per introduir i animar a fer la creació de l’empresa i la segona analitzant i avaluant els projectes que han fet, aquests serien els continguts que proposats:

Divendres, dia 9 de juny, de 9 a 10: En la 1º sessió, la introducció és una miqueta més teòrica però necessària ja que es parla en què consisteix la Transformació Digital, després treballen un cas pràctic amb la metodologia Dafo (eina que permet analitzar la realitat de l’empresa) on els alumnes escolleixen un sector i tenen de transformar el negoci, sempre amb l’ajuda dels voluntaris. Amb aquesta activitat al final es fa un exercici de que és el que està passant, de com està canviant al món i en que els hi afectarà amb ells professionalment.

Dijous, dia 15 de juny, de 11 a 12: La 2º sessió, és totalment pràctica. Es treballa amb equip, de manera col·laborativa per buscar solucions als problemes que han obtingut amb el Dafo. Han de resoldre els problemes i per finalitzar  la sessió cada grup ha de fer una presentació de 2 min. de com han transformat el seu negoci.

Ha estat una forma molt dinàmica, entretinguda i divertida explicar als alumnes cap a on es dirigeix el món i que necessiten ells per ser partícips d’aquest canvi.

Per finalitzar els voluntaris donen una xerrada de tancament i fan un anàlisi d’orientació professional.

Publicat dins de Treball de classe | Deixa un comentari