JOC 1: Escoltar una seqüència de 4 sons i dir si és agut o greu tot movent la nota amunt o avall de la línia.
Aquest joc el podem complicar amb més línies fins a tenir tot el pentagrama.
JOC 2: Composar un patró melòdic per després tocar-lo o fer que el toquin altres persones.
En tots dos casos caldrà que feu IMPRIMIR PANTALLA (IMPR PANT: Un botó que normalment està damunt de la tecla insert del teclat de l’ordinador) per després poder-nos-ho ensenyar…
Les i els alumnes de sisè de l’escola han estat experimentant amb diferents materials quotidians per crear les seves pròpies percussions. Aquest és el resultat
La proposta:
Envia un vídeo de PERCUSSIÓ
Tot i que estigueu sols a casa i no en grup potser us agradarà practicar i jugar fent ritmes amb gots, cubells, culleres, llibres,… penseu que a la cuina teniu una bateria fantàstica sempre que us donin permís… Us passo els codis QR i
a tocar!
TOCA amb el que tinguis per casa, està en alemany però s’entén molt bé.
1. Escull quin material vols fer servir.
2. Practica fent ritmes amb aquest material. Pensa una estructura o segueix un vídeo.
3. Quan ja el tinguis molt ben treballat grava’t en vídeo.
4. Abans d’enviar el vídeo recorda canviar-li el nom del fitxer posant el teu nom_percussio.mp4
5. Ara ja pots enviar el fitxer.
6. Si el fitxer és més gran de 10MB no me’l podreu passar pel portal EIX – MOODLE, passa-me’l per correu electrònic a epuig6@xtec.cat, en aquest cas et recomano que ho facis des de un correu tipus gmail. Si no en tens també me’l pots passar per wetransfer
7. Amb els vostres vídeos procuraré fer un muntatge de vídeo i penjar-lo al bloc de l’escola.
Una de les tasques del tercer trimestre va ser fer un loop i opcionalment podien fer el seu propi avatar. Aquest és el resultat.
La proposta:
Superlooper és una màquina de crear música amb blocs molt senzilla d’utilizar. Funciona via web i disposa de ritmes, melodies, baixos, harmonia, etc. per a escollir i compartir amb els demés o per posar-lo de fons a qualsevol projecte.
Has d’anar gravant cada loop perquè et vagi sonant, ja veuràs que provant trobaràs com funciona.
Per últim prem el RECORD per començar a grabar la sessió i torna a prémer quan la sessió hagi acabat i per escoltar-ho.
Si t’agrada la música que has creat te la pots baixar en format mp3 i la pots compartir amb el símbol de cadena. Passa’m aquest enllaç a la tasca.
Gaudeix de l’aplicació!
Crea la teva música amb Super-looper i comparteix l’enllaç quan hagis gravat la teva sessió de DJ.
Algunes i alguns alumnes de l’escola Torre Balldovina han fet un ball de fi de curs amb la cançó This is me de la pel·lícula musical El gran Showman.
Gaudiu de l’espectacle!!
L’estrena serà divendres 19 de juny a les 10h!!
La podreu comentar en directe!
Groove Pizza és una eina lúdica per crear ranures amb conceptes matemàtics com ara formes, angles i patrons.
Composa mentre recordes les figures geomètriques i els angles.
Escull quin estil musical prefereixes per anar jugant i composant amb aquest joc.
Investiga què pots fer…
Pots compartir la teva creació a les xarxes socials o desar-la per continuar jugant amb la teva pizza.
Estàs a punt?
Quan fem lectura a vista el que estem fent és llegir els ritmes mentre els anem posant, normalment ho fem a partir de vídeos, però aquí podràs escollir el nivell que vulguis.
Escull quines figures rítmiques vols que apareixin. Les has de conèixer abans de seleccionar-les!
També pots escollir quin compàs vols i quants compassos vols que hi hagi.
Automàticament anirà generant nous ritmes.
Clica damunt del ritme perquè generi un nou ritme.
Estàs a punt?
The Rhythm Trainer és un programa gratuït per aprendre i practicar ritmes.
Hi ha dos tipus d’exercicis:
MODE A: Fas clic al ritme que escoltes
MODE B: Veus el ritme i tries el so que coincideix
Quan acabis pots enviar-me els teus resultats per e-mail així podré veure com ho has fet.
A continuació us deixo un tutorial en portuguès, així aprenem idiomes de pas!!