L’ARRIBADA DEL TIÓ

Aquest dilluns vam rebre una carta del Tió on ens proposava un joc que consistia en buscar-lo i trobar-lo, i alhora ens demanava que l’acollíssim durant un temps a la nostra escola. Com que a fora feia molt fred i plovia, va decidir amagar-se en els nostre edifici. Imagineu-vos tot infantil buscant al Tió, quin enrenou!

Finalment el vam trobar, li vam donar la benvinguda i li vam trobar un espai per tenir cura d’ell. Quina il·lusió!!!

Arribada Tió

CELEBREM SANTA CECÍLIA

Aquest dijous vam tenir uns convidats ben especials a l’escola. Van venir a oferir-nos un espectacle per celebrar el Dia de la Música que correspon al dia 22 de novembre.

Aquests convidats van ser el director de l’Institut Domus d’Olivet acompanyat de dues alumnes de l’ESO. Ens van narrar una petita història a través de la qual ens introduïen diferents instruments musicals i ens feien participar amb cançons populars. Una narració que anava de la mà d’un toc d’humor que va aconseguir dibuixar un gran somriure al nostres infants.

L’equip directiu, l’alumnat i tot l’equip d’educació infantil estem molt agraïts per la vostra col·laboració.

FOTOS

HEM FET UN PONT A INFANTIL!!!!

Avui al racó de construccions els nens i nenes de P5 han construït un pont. La mestra els hi ha parlat que hi ha ponts molt importants en el món i els hi ha explicat que hi ha una ciutat que es diu Londres on hi ha el “Tower Bridge”, un pont molt gran que s’utilitza per poder passar d’una banda a una altre del riu  Tàmesis.

Ha estat una estona molt entretinguda i divertida i la producció ha estat del tot espectacular!!!!

            

 

La classe de les llunes imiten als ASTRONAUTES

A la classe de les llunes hem dibuixat un astronauta però primer hem vist com flotava per l’univers, hem observat com va vestit i ens ha agradat molt veure els guants i les botes blanques per poder “caminar”.

En un altre moment, la mestra ens va fer una pregunta per tal de poder visualitzar i imaginar sobre un fet; Com pot ser un coet per dins?? Vam imaginar entre tots com podria ser i realment, la nostra imaginació no va ser gaire creativa i no vam apropar-nos a com és, quan el vam veure vam descobrir que té molts botons i moltes pantalles, ara ja l’hem guardat a la nostra memòria.

 

Publicat dins de P4

CONVERSES LITERÀRIES A EDUCACIÓ INFANTIL

Enguany, a Educació Infantil hem encetat les converses literàries, seguint l’estructura d’A. Chambers. Aquesta activitat possibilita anar familiaritzant l’alumnat amb textos literaris i desenvolupar l’expressió oral i el pensament crític. A partir de la transcripció de la conversa les mestres hem pogut observar quin és el procés lector i quina és l’estratègia que utilitzen els nens i nenes per comprendre el text.

P3 CONVERSA LITERÀRIA DEL CONTE: LA RATETA QUE ESCOMBRAVA L’ESCALETA – Editorial Cruïlla

P4 CONVERSA LITERÀRIA DEL CONTE: EL PETIT GROC I EL PETIT BLAU
Leo Leonni – Editorial Kalandraka

Per què et sembla estrany?
– S’han abraçat tant fort que s’han convertit en verd.
(la mestra volia aprofundir en el fet que el conte no te imatges només taques de colors, els infants no li han donat cap tipus de importància a aquest fet. )
Sabem què vol dir la paraula imaginar?
– Que t’imagines coses!!!
– vol dir pensar!!

P5 A i P5 B CONVERSA LITERÀRIA DEL CONTE: LA TALPETA QUE VOLIA SABER QUI LI HAVIA FET ALLÒ EN EL CAP
Werner Holzwarth / Wolf Erlbruch – Editorial Kalandraka

Com us sentiríeu si us passés el mateix que a la Talpeta?
– Jo m’enfadaria si un conill fes caca al meu cap i aniria al carrer a buscar-lo.
– O un toro!. Jo també m’enfadaria molt.
– Un dia un colom es va fer caca en el meu cap i em vaig enfadar. La mama m’ho va netejar amb un paper.
– Al meu papa també li va passar! El colom es va fer caca en el seu cap i també a les seves ulleres.

És valenta la talpeta?

– Si que ho és!
-És valenta perquè no s’ha rendit
-I perquè li ha preguntat als animals si eren ells els que s’havien fet la caca
-És valenta perquè no té por de buscar qui li ha fet caca al cap 

 

 

SORTIDA AL TORRENT D’EN FANGUES

Aquesta setmana hem decidit fer un recorregut pel nostre entorn més proper i descobrir nous indrets.

Durant el matí de dijous i divendres els alumnes d’infantil hem gaudit del contacte amb la natura fent una petita passejada pel Torrent d’en Fangues.

Hem aprofitat per veure la gran varietat de colors de la tardor així com també agafar i recollir diferents elements pel nostre racó d’experimentació i  de natura de l’aula.

Fotos Torrent P3 i P4

Fotos Torrent P5

CELEBREM LA CASTANYADA

Avui dimarts 31 d’Octubre hem celebrat la Castanyada a tota l’escola.

De bon matí han arribat tres castanyeres amb uns cistells plens de castanyes, galetes i xocolata per repartir amb tots els nens i nenes.

En el pati d’educació infantil ens han explicat un conte molt divertit d’una castanyera una mica despistada que collia cargols amb banyes en lloc de castanyes.

Després hem cantat cançons i hem ballat tots plegats, hem esmorzat i hem jugat una bona estona al pati juntament amb els infants de primer i segon.

Aquesta tarda hem menjat castanyes torrades i hem continuat amb la gresca de la castanyada!!!!!

bonacastanyada2

La Castanyada

FEM PANELLETS!!!

COLLAGE PANELLET_optAquest matí tots els alumnes d’educació infantil han fet de cuiners. Aprofitant que s’acosta la castanyada, ens hem dedicat a fer uns deliciosos panellets.

Entre tots hem barrejat la patata bullida juntament amb el sucre i l’ametlla mòlta. Després cadascú ha fet tres boles i l’han decorat amb fideus de xocolata, coco i ametlla.

Ha estat una experiència divertida i ben dolça!

Us deixem un recull del procés d’elaboració de panellets de les diferents aules.

Fotos dels panellets

INICIEM ELS AMBIENTS I RACONS

La setmana passada vam iniciar a educació infantil el treball per racons i ambients. D’una banda cada tutora va organitzar l’aula amb diferents espais, materials i recursos per treballar amb petits grupets. D’altra banda, fora de l’aula, hi havia dos espais diferenciats on ens trobàvem grups de P4 i P5.

Els racons que es realitzen a l’aula són: el natural/científic , el matemàtic, el de llenguatge i el creatiu. Els ambients són: el de construccions i el de joc simbòlic.

Aquí podeu veure un petit recull de les sessions d’aquests primers dies.

Racons de P3

Racons de P4

Racons de P5A

Racons de P5B

Construccions

Joc simbòlic

No a la violència des de les primeres edats!

El passat divendres 6 d’Octubre els nens i nenes de P4 van tenir una visita molt especial que els esperava a la classe. Una vegada els alumnes van entrar a  l’aula després del pati van veure que hi havia dos mossos d’esquadra que ens esperaven per explicar una història molt divertida.

Amb una titella anomenada Berta, la seva joguina preferida i un dimoni una mica trapella, les mossos d’esquadra ens van parlar sobre el respecte, la no violència, sobre els drets dels infants i ens van ensenyar unes maneres molt interessants de respirar per tal de no arribar mai a enfadar-nos ni molt menys a pegar o menysprear algú.

Des de les primeres edats ja s’ha de treballar el respecte, la no agressió, els drets dels infants i gràcies al compromís que vam fer amb la policia intentarem millorar aspectes per tenir un bon clima d’empatia, de seguretat,  d’afectivitat  dins les aules de l’escola.

 

 

 

 

Publicat dins de P4