Aniversari de la Delia

Falten tres dies per acabar el curs. Durant les vacances d’estiu la Delia farà 4 anys i avui ens ha convidat a celebrar-ho.

Publicat dins de Educació Infantil, P3 La geganta Marcelina | Deixa un comentari

7th English day: School Musical

Video dels Musicals English Day 2018El passat dimarts 15 de maig els nens i nenes de P5 a 6è van gaudir del 7è English Day que organitza el Centre de Recursos Pedagògics per tota la comarca. Aquest any, concretament, el tema era els musicals i des de l’escola, per una banda, els alumnes de 6è han preparat una versió de “Annie” en la qual ells mateixos després de veure la pel·lícula han elaborat diàlegs, coreografies i cançons. Per altra banda, els alumnes de 5è han preparat cinc micromusicals (text, coreografia, cançó), dels quals tres estaven basats en Musicals famosos (Mary Poppins, Mamma Mia, Grease) i dos eren totalment inventats (Europe, Europe i The house of the rising sun). Com a resultat d’aquest treball els van representar davant dels seus companys de P5 a 4t i els van preparar uns tallers per a ensenyar-los coreografies i cançons.
El fet que sigui una activitat totalment diferent a les que ells estan acostumats ha fet que hagin gaudit d’un dia especial en el que la llengua anglesa és la veritable protagonista.English Day 2018

CONVIVÈNCIES ESCOLARS

La setmana del 2 al 4 de maig els nens i nenes de l’Escola Gabriel Castellà van treballar aprofundint en els temes de la Granja i la transformació de productes derivats dels animals, uns al Camp d’Aprenentatge de Juneda i els altres a diferents llocs de la ciutat d’Igualada.
Per una banda, un grup d’edats variades van anar fins a Juneda on van fer activitats com treure la mel del rusc de les abelles, munyir vaques, donar menjar als animals i fer diferents productes que es van menjar com mantega, pa i croquetes. Tot relacionat amb les tasques que es poden desenvolupar en una granja.
Per altra banda, els alumnes que es van quedar a l’escola es van dividir en tres grups. Els petits van treballar les vaques i tot el que podem fer amb la llet, van elaborar iogurts i fins i tot diferents trencaclosques relacionats amb la granja. Els mitjans van centrar-se en la farina i els seus derivats i per això van anar a fer croissants a l’obrador del Forn Alemany ,al qual agraïm la seva hospitalitat, i pa marroquí amb la col•laboració de mares de l’escola. Finalment, els grans van treballar la pell i els productes que se’n deriven i per això van visitar Cal Granotes, i diferents botigues d’Igualada que venen productes derivats de la pell, als quals també volem agrair la seva col•laboració.
Una setmana diferent, en que petits i grans van aprendre de manera molt diversificada, treballant en grup i convivint tots plegats.
Convivències 2018

PROJECTE EGIPTE

Els nens i les nenes de la classe del Pomer estem treballant l’antic Egipte aquest tercer trimestre.
Ens encanten les històries d’aquella època i descobrim secrets i coses meravelloses.
Mireu mireu…

Publicat dins de 1r El pomer, Primària | Deixa un comentari

Hem anat a passejar pel Barri del Sant Crist

Quan arriba el bon temps ve de gust sortir de l’escola per anar a passejar. Un divendres a la tarda del mes d’abril vam anar a fer una volta pel barri del Sant Crist. Vam passar una bona estona jugant en el part que hi ha a la plaça d’aquest barri.

Aniversari Janat

De mica en mica els nens i nenes de la classe van fent 4 anys. És nota que són cada vegada més grans perquè se’ls veu contents i feliços a l’escola, parlant i jugant amb els seus amics i amigues.

Aniversari de l’Helena

L’Helena ha fet 4 anys i ens ha convidat a pa amb xocolata. Ella estava molt contenta i els altres nens i nenes també.

La mona de Pasqua dels dracs i les víbries.

A la classe dels dracs i les víbries també hem fet la mona! De fet, n’hem fet dues! Amb melmelada de maduixa feta pels nens i les nenes de la classe de la geganta Marcel·lina, xocolata, ous i lacasitos, ha quedat deliciosa! Tant que no n’hem deixat ni una engruna!
Aquí teniu un petit recull de fotografies 🙂

La primera passejada fins al riu.

Quan arriba el bon temps ve molt de gust sortir a passejar pels volts de l’escola.

El camí que porta al riu està ple de coses interessants: les vaques i els vedells, el pont del tren i el de la carreters, els camps verds i els riu amb els ànecs.

Aviat hi tornarem per veure encara més coses.

Hem fel melmelada de maduixa

Amb les maduixes que ens van portar a la classe en vam fer melmelada.

El dilluns hi vam treure les fulles i les vam tallar a trossets.

Quan estaven totes a dins del bol i vam posar sucre i les vam  deixar reposar fins dimarts.

El dimarts vam posar les maduixes i el suc que havien fet a dins d’una olla i vam encendre el fogó perquè fessin xup-xup.

Calia anar remenat l’olla vigilant de no cremar-se. És una feina una mica perillosa perquè hi ha el foc encès.

Al cap d’una estona la melmelada ja estava enllestida.

Es va  escampar una bona olor per tota l’escola!