L’activitat que proposo va adreçada a alumnes de 4t d’ESO i combina una part escrita i una part oral que és la que comptarà més. Cada curs dedico unes sessions a una activitat oral per grups. Enguany he pensat un tipus de treball que combini el cinema i la publicitat. A 3r d’ESO es treballa la publicitat i a 4t hi ha un tema amb un apartat que fa referència als treballs escrits i a l’exposició oral i un altre tema que tracta sobre el cinema, concretament, el cinema com a art i tècniques cinematogràfiques.
He pensat estructurar l’activitat de la manera següent:
1ª sessió: repassarem diferents aspectes de la publicitat que ells ja han vist el curs anterior. Explicaré i treballarem els dos apartats del llibre de 4t que hem d’utilitzar per fer el treball.
2ª sessió: explicaré el treball que han de preparar en grup i comentaré i passaré dos anuncis: el de “Chanel 5” i el de “Stella Artois”. Començaran a preparar el treball a classe i marcarem els dies per fer les exposicions orals que estaran repartides durant el 3r trimestre (part final d’una sessió).
El treball consistirà en el següent:
1- Els grups han de ser de 3 o 4 persones (màx.)
2- Cada grup ha de buscar 3 anuncis en els quals hi hagi alguna referència al cinema ( que hi surti un actor o una actriu, un argument semblant a alguna pel.lícula coneguda ,un anunci que sigui com una petita pel.lícula o un aspecte molt concret referit a la pel.lícula..)
3- Han d’analitzar cada anunci seguint el següent esquema:
a- Explicar detalladament la relació de l’anunci amb el cinema.
b- Analitzar els colors utilitzats, la il.luminació, els plans..
c- Analitzar l’actitud de les persones que surten a l’anunci (mirada, gestos…)
d- Si és com una breu història, explicar el plantejament, el nus i el desenllaç
e- Analitzar la música
f- Analitzar l’eslògan
g- Creus que el que vol transmetre l’anunci ha arribat als consumidors? Per què?
h- Què és el que t’ha cridat més l’atenció ? Per què?
i- Faries algun canvi a l’anunci o hi afegiries alguna cosa més?
Primer, cada grup m’ha de dir quins anuncis vol treballar i abans de fer l’exposició oral han d’entregar un guió escrit amb les respostes dels diferents apartats que han de treballar.
Ells han de tenir en compte que quan exposin el treball no es pot llegir. Poden portar un esquema o un guió, però han d’explicar i exposar els continguts.
L’avaluació de l’activitat serà la següent:
a- Part escrita: 20%
b- Part oral: 80%
Tots els membres del grup han de treballar les dues parts de l’activitat.