Activitat: DE COM LA PUBLICITAT S’APROFITA DEL CINEMA PER VENDRE EMOCIONS

Un dels principals recursos de la publicitat és presentar al consumidor moments de felicitat, representats per persones que aparenten tenir una vida ideal que els consumidors desitgen imitar.
Es busca la identificació amb els personatges tot provocant la necessitat de comprar el producte que permetrà aconseguir aquests moments feliços.
La publicitat ha escollit icones del cinema per familiaritzar una marca amb un estil de vida.
 
Evasió, llibertat, aventura, trencar estereotips, són alguns dels conceptes que aniran lligats als següents productes que s’anuncien.

 
 

Anunci de Levi’s

The swimmer, Frank Perry, 1968

Anunci Lotto

Easy rider, Dennis Hopper, 1969

Anunci Calvin Klein

Adam at 6 a. m., Robert Scheerer, 1970

http://www.youtube.com/watch?v=zpfe_xJHAlA&feature=BFa&list=FLUey8x8aEZEzMw0_5IlpR4g&lf=plpp_video

Anunci Marlboro

The magnificent seven, John Sturges, 1960
Activitats

Anàlisi de la relació entre els anuncis televisius i les pel•lícules proposades.

– Amb quins sentiments, emocions creus que s’identifiquen aquestes marques ?
– Quin és el principal motiu que mou els personatges d’aquests sis exemples?
– Quin model d’home s’ha buscat i per què ?
– S’identifica la marca amb un estil de vida?
– Quins valors volen transmetre aquests anuncis ?

– Quines imatges utilitzen els anuncis televisius per expressar el missatge desitjat ?

– Quins són els elements que els anuncis televisius han copiat del cinema : Feu un
anàlisi d’aquests elements:

Tipus de plans.
Persones i objectes que hi apareixen.
Eslògan.
Paraules que acompanyen les imatges.
Tipus de música (original, versió d’un tema conegut) .

– Quins recursos visuals s’utilitzen per persuadir al consumidor ?

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *