Nivologia, coneixement del Mantell Nival

Activitat de descoberta de la neu, la seva diversitat i importància. Aquesta activitat es pot realitzar durant l’hivern en condicions de molta neu en cas de pujar al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici o proper a la seu del camp en cas que es donin les condicions de neu per dur-la a terme. L’activitat  pretén conscienciar als alumnes de la importància del coneixement de la neu i el seu estat en relació amb la seguretat a la muntanya. D’altra banda, al realitzar un perfil de neu es pretén que l’alumne conegui la tècnica i ho relacioni amb la dificultat de realitzar un perfil geològic.

FITXA DE L’ACTIVITAT (Continguts i competències):
Nivologia
MATERIAL NECESSARI: fitxa de recollida de dades, plaqueta d’identificació, pala, termòmetre, cinta mètrica, llapis, lupa i pals.
DURADA: Una hora i mitja
ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA: Taller de molses i líquens, taller d’arc de mig punt.
CURSOS: CS, ESO i BAT

Save