La veu dels alumnes

Què els ha aportat la carpeta d’aprenentatge?

• Els alumnes han estat capaços de reflexionar sobre tot el que han après. El fet de ser aquesta la segona carpeta d’aprenentatge  que fan els ha ajudat a fer-ho sense tants temors o potser ha estat el fet que hagi estat un tema molt motivador i proper per ells.

Nosaltres considerem que en aquest projecte el major aprenentatge ha estat a nivell personal i la carpeta també ha reflectit aquest aspecte.

• Els alumnes han conegut coses de la seva família que no coneixien:  noms dels seus avis, en què havien treballat, records d’infantesa….
  • La paciència i la perseverança quan les coses no sortien bé o els treballs es perdien.
  • Els ajuts donats i el treball cooperatiu que els ha fet acabar el seu treball.

Considerem que aquest aspecte no és fa tan evident en un dossier però en la carpeta d’aprenentatge sí que ells ho han valorat com una aprenentatge més.

Però per nosaltres hi ha un aspecte que ells no van ressaltar i que es va fer evident el dia de la presentació a les famílies i és l’estimació posada en cada una de les històries de migració que van realitzar.

Els alumnes estan molt contents dels resultats i del projecte, però mostren reticències a mostrar-ho davant dels companys de l’institut perquè és una part de la seva història familiar.

Les professores hem constatat que han après més del que nosaltres pensàvem. Els productes realitzats, els vídeos personal i grupal, són una evidència de tot el que han après.