Carpeta d’aprenentatge: procés d’aplicació

El fet de voler avaluar el Projecte mitjançant una carpeta d’aprenentatge genera molts dubtes, alguns resolts i altres no,  fins trobar la forma més adient, que fos engrescadora per ells, que donés evidències del procés que han dut a terme i els seus aprenentatges.

 Com que és un projecte interdisciplinari s’han treballat moltes matèries :

  • Català: carta formal, text descriptiu, entrevista
  • Castellà: Biografia de personatges famosos migrants
  • Matemàtiques: La migració a Catalunya en percentatges, anàlisi de gràfics dels països amb més immigrants.
  • Ciències de la Naturalesa: la migració dels animals (vídeo introductori)
  • Socials: La migració al llarg de la història. Reportatges sobre diferents aspectes de la migració: habitatge,cultura, papers…
  • Visual i Plàstica: Elaboració curt personal en el Programa Windows Movie Maker i curt final en el programa Video Pad.

En moltes de les activitats s’ha valorat amb punts positius la realització de les activitats en el termini fixat però sense posar una qualificació numèrica.

En les sessions de la Xarxa vam compartir els nostres dubtes de com avaluar ja que era un treball molt global . Finalment  vam decidir avaluar com  els nostres companys, un  20% de la nota del Treball de Síntesi.

Per aquest nou projecte, ens hem plantejat una carpeta d’aprenentatge molt més dinàmica on cadascú aportava la seva opinió i visió d’allò que havien aprés ajudant així a la resta de companys a acabar d’aclarir o arrodonir entre tots una idea. Creiem que pot consolidar els aprenentatges i alhora serà més enriquidor per ells.  S’ha realitzat en dos sessions finals per recollir les evidències de tot el que han fet i  han après.

  • Primera sessió : Què han après en les diferents activitats. Per fer-ho més àgil vam escriure a la pissarra el que ells ens anaven dient.Una última part de la carpeta, s’ha fet de manera individual donant així espai a la reflexió personal.
  • Segona sessió:  recollir les evidències  en una carpeta gegant feta a la classe, elaborada pels alumnes.

Acabat el projecte,  se’ls va explicar i no va haver cap queixa. Es van engrescar com una activitat més.

La ubicació  de la carpeta grupal va ser a les portes d’un armari de la classe, ja que necessitàvem un espai gran per anar col·locant les evidències de cada un dels aprenentatges. IMG_20160614_141334

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *